Gå til innhold

Trenger interiørtips - kjøkken :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sikler på nytt Ikeakjøkken og mannen min har sittet og kost seg med å "tegne" kjøkkenet vårt på Ikeasidene i to timer nå ;)

Vi ønsker tre høyskap ved siden av hverandre, så bare kjøkkenbenk resten av den ene veggen. På denne veggen er det et vindu rett etter høyskapene, så litt over en meter naken vegg. Jeg har ikke lyst på overskap... På den nakne veggen bør vi kanskje ha "noe", og jeg ser for meg et fint maleri - men dette blir kanskje helt idiotisk?

Jeg ønsker å prøve noe som er litt "annerledes" og tror det kan bli tøft? Om vi velger et maleri på den veggen, samt dropper overskap - hvordan gjør vi det da med fliser over kjøkkenbenken? Må man ha noe annet enn vanlig tapet der? Det vil evt. "kræsje" i maleriet...

Legger til at vi tenker på et helt hvitt kjøkken med glatte overflater, samt svart/grå benkeplate. Veggene vil også bli malt i ei nøytral farge.

Det blir kjøkkeninnredning på to vegger til også, men kun benkeskap/kolonialskuffer, samt avtrekksvifte over kokeplater.

Synspunkter, tips etc.?

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• mariaflyfly

6

• Elis31

5

• candyqueen_83

4

Skrevet

Hva slags hvitevarer skal dere ha da?

Det med maleri kan jo fikses uansett hva dere velger av flis eller annet materiale over kjøkkenbenken. Du bruker noe tilsvarende farge til rammen? Høres stilig ut togli!

Skrevet

Hva slags hvitevarer skal dere ha da?

Det med maleri kan jo fikses uansett hva dere velger av flis eller annet materiale over kjøkkenbenken. Du bruker noe tilsvarende farge til rammen? Høres stilig ut togli!

Jeg tror vi kommer til å velge svarte hvitevarer.. Vil ikke ha stål, så da står det mellom svart og hvitt. Litt lei av hvitt...

Men ser det ikke rart ut med benkefliser der det ikke er skap over?

Skrevet

På den helt glatte veggen kan du ha gjennomsiktige hyller, kanskje noe som disse: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10140038

Men jeg ville brukt andre knekter under. En til vinglass (sett dem opp-ned!) og en til kokebøker og en kul radio? ;)

Og magnetlist til kniver.

Noe slikt tenkte vi også på, men er litt usikker pga at jeg vil ha minst mulig "dill" som samler støv.... Noe å tenke på iallefall:)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tror vi kommer til å velge svarte hvitevarer.. Vil ikke ha stål, så da står det mellom svart og hvitt. Litt lei av hvitt...

Noen har jo fliser helt opp til taket der det ikke er skap osv. Det syns jeg er råstilig hvertfall :o) På de veggene hvor det er benkeplate da selvfølgelig. Ikke alle veggene :o)

Skrevet

Du trenger egentlig ikke benkefliser. Jeg droppet det når jeg pusset opp. Vasker like greit av beverpanelet som noe annet.

Jeg mener å ha sett noe plexiglass/herdet glass bli brukt. Det kunne du ev. hatt ved komfyren om du vil.

http://www.klikk.no/bolig/interior/article247607.ece

Skrevet

Noe slikt tenkte vi også på, men er litt usikker pga at jeg vil ha minst mulig "dill" som samler støv.... Noe å tenke på iallefall:)

Du skulle vært på besøk hos naboene mine. De har akkurat et slikt kjøkken du beskriver. :)

Skrevet

''Vi ønsker tre høyskap ved siden av hverandre,''

Jeg hadde _ALDRI_ gått for det! Jeg har ett og min kjære har ett og jeg hater begge skapene! Det er jo helt håpløst å få tak i det som er innerst i den øverste og de to nederste hyllene jo. Dessuten må du jo måke ut det meste som står foran om du skal ha noe som står bakerst, om du er i stand til å finne det bak alt det som står foran.

Nei - det du ønsker deg er kolonialskuffer! Store, fine kolonialskuffer - det er tingen det! :o)

Skrevet

:-P Min er forøvrig ikke ubehandlet lengre, den er hvitmalt og forhåpentligvis kommer den på veggen om ikke lenge, jeg må bare finne et skap å ha under den først. :o)

Må den under et skap? *Nysgjerrig*

candyqueen_83
Skrevet

Må den under et skap? *Nysgjerrig*

Den ble jeg nysgjerrig på også.

Skrevet

Jeg hadde _ALDRI_ gått for det! Jeg har ett og min kjære har ett og jeg hater begge skapene! Det er jo helt håpløst å få tak i det som er innerst i den øverste og de to nederste hyllene jo. Dessuten må du jo måke ut det meste som står foran om du skal ha noe som står bakerst, om du er i stand til å finne det bak alt det som står foran.

Nei - det du ønsker deg er kolonialskuffer! Store, fine kolonialskuffer - det er tingen det! :o)

Vi har et høyskap. Litt over halvparten er uttrekkbart skap, med fire hyller. Elsker det. Da er det heller ikke noe problem å nå helt innerst, for hyllene trekkes ut. Vi får plass til all maten i dette høyskapet. Det meste i den nederste delen. Samt litt frokostblanding og kakefat i den øverste.

Skrevet

Den ble jeg nysgjerrig på også.

Me too! *venter i spenning*

Skrevet

Jammen, dette er et moderne kjøkken med uttrekkbare skap skjønner du ;)

Det blir for det meste kolonialskuffer, men også tre høyskap. I det ene høyskapet skal det f.eks. være komfyr og mikrobølgeovn.

Ellers enig i at høyskap uten uttrekkbare skap er noe dritt :-/

Skrevet

Du skulle vært på besøk hos naboene mine. De har akkurat et slikt kjøkken du beskriver. :)

Kan du ikke snike deg ut i nattens mulm og mørke og ta bilde gjennom kjøkkenvinduet deres for å legge ut bildet her? ;-)

Hva har naboene dine på de nakne veggene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...