Gå til innhold

Trenger interiørtips - kjøkken :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

På den ene benken har vi vindu. Ved siden av vinduet har vi to glassskap oppå hverandre oppå benken , med lys inni. Det blir som et vitrineskap, oppå benken. Her har vi glass og tallerkener i første skap vi bruker til daglig. Og glassboller og fat i skapet over. Fikk ideen på Ikea, så du finner det sikkert i en kjøkkenkatalog fra de, hvis du er interessert. Vi har kjøkkeninnredning helt opp til taket. Iallefall nesten. Måtte liste litt for å få det til.

Hva er jeg mest fornøyd med:

- rimelig

- pent

- veldig bra innmat, og uttrekkbare ting.

- veldig fornøyd med at vi kjøpte alle hvitevarer ny og integrerte. Side by side kjøleskap med vann og istbitdispenser som er i bruk hver dag.

- åpen løsning til stua ble veldig bra. Kjøkkenøy mot spisebordet.

Hva er jeg mest misfornøyd med:

- var mye lakkfeil, så følte vi bodde på Ikea for å bytte. Men den innredningen var helt ny, så kunne være derfor.

- Føler at skapdelene blir ganske varm rundt den innebygde komfyren. Burde man hatt noe mellomplater? Før neste seksjon.

- Vi planla mikrobølgeovn inne i skapet, men det ble for varmt for hyllene rundt når den var i bruk. Men hvis du skal ha den innebygd i høyskap blir det sikkert ikke noe problem.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• mariaflyfly

6

• Elis31

5

• candyqueen_83

4

Skrevet

Kan du ikke snike deg ut i nattens mulm og mørke og ta bilde gjennom kjøkkenvinduet deres for å legge ut bildet her? ;-)

Hva har naboene dine på de nakne veggene?

Hehe, han har en hel vegg med kniver på den ene. Og så har de hyller på den andre. :)

Skrevet

Du trenger egentlig ikke benkefliser. Jeg droppet det når jeg pusset opp. Vasker like greit av beverpanelet som noe annet.

Jeg mener å ha sett noe plexiglass/herdet glass bli brukt. Det kunne du ev. hatt ved komfyren om du vil.

http://www.klikk.no/bolig/interior/article247607.ece

Også en mulighet....

Komfyren skal inn i det ene høyskapet og vi vil trolig ha platetoppen oppå en benk som står fritt mot spiseplassen, så da trenger vi ikke tenke på vegg bak platetoppen :)

Skrevet

Hehe, han har en hel vegg med kniver på den ene. Og så har de hyller på den andre. :)

Blir ikke det veldig rotete?

Skrevet

Må den under et skap? *Nysgjerrig*

Jeg skrev ikke at den må under et skap, jeg skrev at jeg er på jakt etter et skap å ha under den. :o) Nei, man må ikke ha et skap under, men jeg vil nå ha det.

Skrevet

Noen har jo fliser helt opp til taket der det ikke er skap osv. Det syns jeg er råstilig hvertfall :o) På de veggene hvor det er benkeplate da selvfølgelig. Ikke alle veggene :o)

Oj, det har jeg ikke sett før. Sikkert stilig det også, men jeg er redd det kan bli litt too much siden det blir en god del vegg...

Skrevet

Jammen, dette er et moderne kjøkken med uttrekkbare skap skjønner du ;)

Det blir for det meste kolonialskuffer, men også tre høyskap. I det ene høyskapet skal det f.eks. være komfyr og mikrobølgeovn.

Ellers enig i at høyskap uten uttrekkbare skap er noe dritt :-/

Komfyr!? Jeg håper inderlig du mener stekeovn! Komfyren (som er den delen med kokeplater vel?) ikke skal stå i et skap. ;o)

Skrevet

Åh, akkurat denne typen jeg leter etter på finn.no om dagen!!! Men jeg vil helst ha den rosemalt! Ska det værra, så ska det værra!

Grrrrr.... Den har aldri vært rosemalt bare så du vet det! ;o)

Skrevet

På den ene benken har vi vindu. Ved siden av vinduet har vi to glassskap oppå hverandre oppå benken , med lys inni. Det blir som et vitrineskap, oppå benken. Her har vi glass og tallerkener i første skap vi bruker til daglig. Og glassboller og fat i skapet over. Fikk ideen på Ikea, så du finner det sikkert i en kjøkkenkatalog fra de, hvis du er interessert. Vi har kjøkkeninnredning helt opp til taket. Iallefall nesten. Måtte liste litt for å få det til.

Hva er jeg mest fornøyd med:

- rimelig

- pent

- veldig bra innmat, og uttrekkbare ting.

- veldig fornøyd med at vi kjøpte alle hvitevarer ny og integrerte. Side by side kjøleskap med vann og istbitdispenser som er i bruk hver dag.

- åpen løsning til stua ble veldig bra. Kjøkkenøy mot spisebordet.

Hva er jeg mest misfornøyd med:

- var mye lakkfeil, så følte vi bodde på Ikea for å bytte. Men den innredningen var helt ny, så kunne være derfor.

- Føler at skapdelene blir ganske varm rundt den innebygde komfyren. Burde man hatt noe mellomplater? Før neste seksjon.

- Vi planla mikrobølgeovn inne i skapet, men det ble for varmt for hyllene rundt når den var i bruk. Men hvis du skal ha den innebygd i høyskap blir det sikkert ikke noe problem.

Tusen takk for synspunkter!

Var det du som nevnte det med litt trøbbel med lakkavskalling på Ikeakjøkken i en annen tråd her inne?

Skrevet

Komfyr!? Jeg håper inderlig du mener stekeovn! Komfyren (som er den delen med kokeplater vel?) ikke skal stå i et skap. ;o)

Hehe, mente stekeovnen, ja. Gikk litt kjapt unna her ;)

Skrevet

Grrrrr.... Den har aldri vært rosemalt bare så du vet det! ;o)

*hihi*

Du kommer til å bli erta for den der i mange år framover. Godt du tar det med godt humør ;)

Skrevet

*hihi*

Du kommer til å bli erta for den der i mange år framover. Godt du tar det med godt humør ;)

Jeg skulle aldri nevnt den tallerkenrekka i utgangspunktet! ;o)

Skrevet

Jeg skulle aldri nevnt den tallerkenrekka i utgangspunktet! ;o)

Hehe, det kan du godt si ;)

Skrevet

Tusen takk for synspunkter!

Var det du som nevnte det med litt trøbbel med lakkavskalling på Ikeakjøkken i en annen tråd her inne?

Tja si det...husker ikke :)

Skrevet

Åh, akkurat denne typen jeg leter etter på finn.no om dagen!!! Men jeg vil helst ha den rosemalt! Ska det værra, så ska det værra!

Aner ikke om dere mener spøk eller alvor. Men har sett at sånne tallerkenhyller er fine til kokebøker.

Men ville heller hatt våre vitrineskap, da de rommer mye mer.

En god plass for kokebøkene er forsåvidt også et must, hvis de skal brukes.

Skrevet

Blir ikke det veldig rotete?

Nei, det er ikke det. Skal spørre om jeg får sniki meg til et bilde en av dagene. ;)

Skrevet

Aner ikke om dere mener spøk eller alvor. Men har sett at sånne tallerkenhyller er fine til kokebøker.

Jeg har ikke så lyst på vitrineskap og tallerkenhylle kommer ikke på tale ;) Kokebøkene får nok plass i en skuff ;)

Skrevet

Nei, det er ikke det. Skal spørre om jeg får sniki meg til et bilde en av dagene. ;)

Hehe, lykke til ;)

Skrevet

De mobber meg for jeg sa en gang at jeg har en tallerkenrekke med utskjæringer i tre skjønner du. Togli hevder hardnakket at den er rosemalt, noe den altså ikke er! ;o)

Kokebøkene mine får ikke plass i den gitt, har en hel haug. :o) Har planer om hva jeg skal ha i den når jeg bare får den opp på veggen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...