Gå til innhold

varmmat i bursdag

Gjest hva er mest vanlig

Anbefalte innlegg

Gjest hva er mest vanlig

Trenger man å servere varmmat i bursdag? Tenkte å ha selskapet midt i uka ca kl 18 og da har jo de fleste spist middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det vanlig å servere varmmat. Men klart det går fint an å ha bursdag uten. Jeg hadde da satt stor pris på å vite det på invitasjonen slik at barnet hadde spist mat før bursdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mat er kos

Mine har alltid fått noe "ordentlig mat" først i barnebursdager, og gjerne står det noe sånt som "vi griller pølser på bål" eller "Først spiser vi pappas supergryte" e.l. i invitasjonen.

Hvis man ikke vil ha mat, så er det sikkert greit (antar at det er lokale varianter på dette) - men jeg ville nok gjerne likt å vite at det IKKE er mat slik at jeg får gitt mine ett eller annet å spise før de går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bursdag er gøy

Vi prøver igjen....(svaret havnet i feil tråd først, av en eller annen merkelig grunn)

Hva jeg tror er mest vanlig? Pølse, pizza etc først, så kaker, is etc.

Det skjer i 100% av tilfellene her i gården, og i de gårdene som min barn vanker ;) Har blitt maaaaange slike selskap i årenes løp.

Men at det ikke _kan_ gjøres på andre måter, se _det_ er en helt annen sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølser eller pizzasnurrer pleier å slå an!

Jeg hadde regnet med at du serverte noe middagsaktig før søtsakene hvis min unge skulle til deg i bursdag. (hvis det ikke sto noe annet i innbydelsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her omkring er det vanlig med bursdager både med og uten (varm)mat, også selv om selskapet er i middagstiden, og det pleier ikke stå noe om det i invitasjon, så det gjelder å være forberedt på alt. Heldigvis er vi alle istand til å spise oss mette på kaker, iallefall til vi kommer hjem og kan få oss noe annet ;) Men pølsebod eller andre måter å servere pølser på er også ganske vanlig og helt flott. Kjøpepizza brukes også. Men hvis selskapet ikke er før 18 er jeg enig i at det er mulig å få spist litt først. God bursdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Her serverer vi pizzasnurrer og kyllingpølser. Og så velger de selv. Frøkna har en del muslimske barn i klassen og da er kyllingpølser "safe" mat. Bløtkake, sjokoladekake og boller etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vanlig med varm mat, ikke bare kaker. Jeg hadde forventet litt ordentlig mat i en bursdag kl 18, det er ikke alle som rekker å lage middag, spise middag og skifte til bursdag før kl 18 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger absolutt ikke det.

Jeg synes det er greit å servere varmmat om man inviterer til selskap før kl. 18. Etter det så har - som du sier - de fleste spist middag allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...