Gjest hva er mest vanlig Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Trenger man å servere varmmat i bursdag? Tenkte å ha selskapet midt i uka ca kl 18 og da har jo de fleste spist middag 0 Siter
grot Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 nei, det trenger man ikke. Her er det ganske vanlig med selskap der det bare serveres kaker og snacks:-) 0 Siter
oslomamma Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Her er det vanlig å servere varmmat. Men klart det går fint an å ha bursdag uten. Jeg hadde da satt stor pris på å vite det på invitasjonen slik at barnet hadde spist mat før bursdagen! 0 Siter
Gjest Mat er kos Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Mine har alltid fått noe "ordentlig mat" først i barnebursdager, og gjerne står det noe sånt som "vi griller pølser på bål" eller "Først spiser vi pappas supergryte" e.l. i invitasjonen. Hvis man ikke vil ha mat, så er det sikkert greit (antar at det er lokale varianter på dette) - men jeg ville nok gjerne likt å vite at det IKKE er mat slik at jeg får gitt mine ett eller annet å spise før de går. 0 Siter
Gjest bursdag er gøy Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Vi prøver igjen....(svaret havnet i feil tråd først, av en eller annen merkelig grunn) Hva jeg tror er mest vanlig? Pølse, pizza etc først, så kaker, is etc. Det skjer i 100% av tilfellene her i gården, og i de gårdene som min barn vanker Har blitt maaaaange slike selskap i årenes løp. Men at det ikke _kan_ gjøres på andre måter, se _det_ er en helt annen sak 0 Siter
Gjest GA Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Pølser eller pizzasnurrer pleier å slå an! Jeg hadde regnet med at du serverte noe middagsaktig før søtsakene hvis min unge skulle til deg i bursdag. (hvis det ikke sto noe annet i innbydelsen) 0 Siter
fillolin Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Her omkring er det vanlig med bursdager både med og uten (varm)mat, også selv om selskapet er i middagstiden, og det pleier ikke stå noe om det i invitasjon, så det gjelder å være forberedt på alt. Heldigvis er vi alle istand til å spise oss mette på kaker, iallefall til vi kommer hjem og kan få oss noe annet Men pølsebod eller andre måter å servere pølser på er også ganske vanlig og helt flott. Kjøpepizza brukes også. Men hvis selskapet ikke er før 18 er jeg enig i at det er mulig å få spist litt først. God bursdag! 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Her serverer vi pizzasnurrer og kyllingpølser. Og så velger de selv. Frøkna har en del muslimske barn i klassen og da er kyllingpølser "safe" mat. Bløtkake, sjokoladekake og boller etterpå. 0 Siter
Mirabell Skrevet 19. august 2009 Skrevet 19. august 2009 Her er det vanlig med varm mat, ikke bare kaker. Jeg hadde forventet litt ordentlig mat i en bursdag kl 18, det er ikke alle som rekker å lage middag, spise middag og skifte til bursdag før kl 18 ;-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 Man trenger absolutt ikke det. Jeg synes det er greit å servere varmmat om man inviterer til selskap før kl. 18. Etter det så har - som du sier - de fleste spist middag allerede. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.