Gjest er bare en som lurer Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Mine barn går max to dager med samme antrekk på skolen, selv om det fortsatt kan være rent. Hva er vanlig? Da barna mine gikk i barnehagen fikk de nytt antrekk hver dag. Nå altså annenhver dag. Noen ganger hver dag hvis tøyet er blitt skittent. De er 10 og 8. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Mine går vel maks tre dager med samme tøy på skolen, dersom det ikke er skittent - det gjelder alle tre. De er 5, 8 og 10. Ofte skifter de etter to dager, og er det skikkent etter en dag, blir tøyet skiftet da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hos oss skifter ungene(4 og 7) klær hver dag. Det er kun i enkelte tilfeller hvor det er blitt skiftet klær på ettermiddagstid at klærne også brukes neste dag. Selv kan jeg bruke samme klær i et par-tre dager før de hives til vask. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Poden her blir sjeldent skitten og kunne sikkert gått i samme antrekk hele uka om jeg ikke fant frem noe annet til ham. ) Men jeg setter selv grensa på to dager på genser og t-skjorte, er buksa hans like ren får han på seg den en tredje dag også. Snuppa derimot vil helst skifte hver dag og ikke gå i det samme flere dager på rad. Noen ganger får hun på seg samme bukse eller skjørt f.eks., men ren genser. Hun er da også en unge som tiltrekker seg flekker og skitt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Guttungen på 8 går enten 1 dag eller 2, med unntak buksa, den er ofte ikke skitten og brukes i 3 dager noen ganger. Samme hettejakke kunne han ha brukt i flere dager, men t-skjorte byttes ofte hver dag når jeg tenker meg om. Det er vel helst fordi han er ute og leker i den på ettermiddagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg har aldri vært ut for problemstillingen... ;-) Mine er 4, 7 og 9, og møkkete. Alle tre klatrer, spikker og ruller rundt på plena og sitter i sandkassa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Olabukse eller shorts byttes annenhver dag, evt hver dag om han er møkkete. T-skjorte byttes hver dag, hettejakka holder som regel to dager. Guttungen er 10. Datra bytter klær hver dag, hun går fortsatt i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Snuppa på 10 kan bruke det så lenge det er rent. Gensere vanligvis maks to dager. Bukser lenger. Men dette er noe jeg ikke bryr meg noe særlig med lenger. Ho styrer dette selv. Ho har også en kasse i skapet med halvrent tøy. Dersom ho vil bytte å ha på noe annet enn dagen før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Genser og bukse blir gjerne brukt to dager etterhverandre, mens resten skiftes daglig. Hun er 11år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Her sjekker jeg tøyet i skittentøyskurven før jeg lar det gå til vask. Frøkna her kan skifte antrekk to-tre ganger om dagen, og endelig har hun oppfattet at tøyet skal i stittentøyskurven. Men ikke etter kun å ha brukt det i to timer. Ligger det i kurven og ser ganske ubrukt og helt rent ut hender det jeg bretter det sammen og legger det på senga igjen så hun kan legge det inn i skapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hvor mange dager? Du mener vel hvor mange timer.... Begge jentene mine er inne i en man-må-skifte-klær-annenhver-time fase. Det er til å bli gal av. Og man kan jo ikke legge til vask etter en kvart dags bruk, så da blir det masse med halvskittent liggende. Lovely...not. Ellers: Det pleier å være max 2 dager på gensere og en dag eller to mer på bukser. Og mer skittent på sommeren enn vinteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 ''Noen ganger hver dag hvis tøyet er blitt skittent.'' Sønnen min på 10 får fremdeles stort sett nytt sett med klær hver dag, fordi det trengs. Han har magnetiske evner når det gjelder skitt og søl. Noen ganger kan genseren brukes omigjen. Boxer, sokker og T-trøye skiftes daglig uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Mine unger på 7 og 10 er så møkkete at de trenger å skifte etter skolen hvis vi skal noe, og det skal vi jo som oftest. De klea de setter på seg på ettermiddagen må også gjerne hives til vask til kvelden....... Hvordan noen klarer å holde unga rene i flere dager med samme tøy er helt ufattelig for meg, det har jeg aldri opplevd med mine 3. Hva driver ungene med da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg ser over tøyet og lar de bruke det igjen om det ser rent ut. Har lagt merke til at mange gir barna rent tøy hver eneste dag. Jeg synes det er dumt å gi barna denne vanen. Klær trenger ikke å vaskes hver eneste dag om de ikke er synlig skitne, ikke særlig bra for miljøet med all denne vasken og mye ekstra arbeid blir det også. Sokker og underbukser vasker skifter vi dog stort sett hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Mine unger på 7 og 10 er så møkkete at de trenger å skifte etter skolen hvis vi skal noe, og det skal vi jo som oftest. De klea de setter på seg på ettermiddagen må også gjerne hives til vask til kvelden....... Hvordan noen klarer å holde unga rene i flere dager med samme tøy er helt ufattelig for meg, det har jeg aldri opplevd med mine 3. Hva driver ungene med da? ''Hvordan noen klarer å holde unga rene i flere dager med samme tøy er helt ufattelig for meg'' Det er jo skjønnsmessig hva som er "skittent" da. Jeg sender ofte barna på skolen i klær en kan se at ikke er helt nyvasket, det gjør kanskje ikke du? Jeg synes ikke det er så farlig om det er noen små flekker på dem. Som du sier - antakelig blir de mer skitne veldig snart allikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg ser over tøyet og lar de bruke det igjen om det ser rent ut. Har lagt merke til at mange gir barna rent tøy hver eneste dag. Jeg synes det er dumt å gi barna denne vanen. Klær trenger ikke å vaskes hver eneste dag om de ikke er synlig skitne, ikke særlig bra for miljøet med all denne vasken og mye ekstra arbeid blir det også. Sokker og underbukser vasker skifter vi dog stort sett hver dag. Enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg ser over tøyet og lar de bruke det igjen om det ser rent ut. Har lagt merke til at mange gir barna rent tøy hver eneste dag. Jeg synes det er dumt å gi barna denne vanen. Klær trenger ikke å vaskes hver eneste dag om de ikke er synlig skitne, ikke særlig bra for miljøet med all denne vasken og mye ekstra arbeid blir det også. Sokker og underbukser vasker skifter vi dog stort sett hver dag. Her har det rett og slett aldri vært mulig å ikke skifte hver dag, alt tøy er møkkete etter noen timer ute :-) Kun noen få ganger på vinteren buksa kan brukes omigjen, og det hender 13 åringen kan bruke buksa et par dager, hvis jeg har flaks :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 ''Hvordan noen klarer å holde unga rene i flere dager med samme tøy er helt ufattelig for meg'' Det er jo skjønnsmessig hva som er "skittent" da. Jeg sender ofte barna på skolen i klær en kan se at ikke er helt nyvasket, det gjør kanskje ikke du? Jeg synes ikke det er så farlig om det er noen små flekker på dem. Som du sier - antakelig blir de mer skitne veldig snart allikevel. Litt møkkete er helt greit for meg, men ikke store gjørmeflekker, eller bukser og gensere fulle av grønske og kvae :-) De er jo mange timer ute hver dag, så da kan man jo ikke regne med noe annet heller :-) Heller møkkete uteunger enn rene inneunger på en måte :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Litt møkkete er helt greit for meg, men ikke store gjørmeflekker, eller bukser og gensere fulle av grønske og kvae :-) De er jo mange timer ute hver dag, så da kan man jo ikke regne med noe annet heller :-) Heller møkkete uteunger enn rene inneunger på en måte :-) ''Heller møkkete uteunger enn rene inneunger på en måte :-) '' Hehe, helt enig der! Særlig bukser har en tendens til å gjennomgå. Både hva gjelder skitt og hull på knærne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Enkelte ting har vi bare ikke regler for. Dette er en ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.