Gå til innhold

Hvor lenge gå med samme antrekk/klær på skolen?

Gjest er bare en som lurer

Anbefalte innlegg

*he he*

Jeg synes min nevøs beste kommentar mht utskifting av klær må være denne:

Han kommer hjem fra speiderleir med en überskitten langbukse på, og med en helt ren, ubrukt bukse fortsatt nedpakket i sekken.

Moren hans sier: "Men jeg pakket jo ned bukseskift til deg!"

Hvorpå gutten repliserer: "Ja, og jeg saaaa at det ikke var nødvendig!"

Sådaså! ;-)

Den har du fortalt før en gang - og den husker jeg godt! ;-)

Herlig... Den sier det meste om mødre og sønner og hvor langt fra hverandre deres verdener er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• waxo

4

• laban

2

• trollemor;o)

2

Mest aktive i denne tråden

Her vaskes tøyet om det er skittent.

For 12-åringen betyr det at olabukser og hettejakker går i skittentøyet etter to-tre dager, t-skjorter etter en eller to.

Treåringen som bor i sandkassa og nettopp sluttet med bleier er en annen historie, vi har hatt dager i sommer med sikkert fire skift....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både skolegutten min og jentene i barnehagen får nye klær hver dag.

med unntak bukser som kan brukes to dager om de er uten flekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen på 10 skifter så sjelden som mulig, mens jentungen på 7 skifter så ofte som mulig.

I praksis vil det si at guttungen kan finne på å gå en ukes tid med det samme på seg (untatt sokker og truse), mens jentungen skifter ca annenhver dag.

Jeg synes det er helt vanvittig å vaske halvreint tøy bare fordi det er brukt i et par dager. Jeg vasker jammen nok klær som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Undertøy skifter han når han dusjer, når han vil, og når jeg får mistanke om at det er på tide.''

Jeg betviler at søsteren min ville lagt til "når han vil" i den oppramsingen der, for hvis ikke hun til tider har presset hardt på undertøysbytte på sønnen, har han gladelig gått med underbuksa i 14 dager i strekk;-)

Guttungen min var også sånn helt til jeg kjøpte sokker med ukedager på. Han er såpass pedantisk at han ikke KLARER å bruke sokker med f.eks Wednesday på hvis det er fredag.

Han grøsser av pappa'n som bruker ukedagsokkene sine helt tilfeldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen min var også sånn helt til jeg kjøpte sokker med ukedager på. Han er såpass pedantisk at han ikke KLARER å bruke sokker med f.eks Wednesday på hvis det er fredag.

''Han er såpass pedantisk at han ikke KLARER å bruke sokker med f.eks Wednesday på hvis det er fredag.''

*Hehe* Snuppa har noen truser med ukedag på - aldri i verden om det er mulig å gå med fredagstrusa på en mandag! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg du burde ha! Jeg kan sende deg excell-arket jeg bruker, hvor det står hvilke plagg barna skal ha på seg hver dag (med alternativer for ulkt vær, selvfølgelig). Da vet jeg at den grønne hettejakken skal vaskes på torsdag, og at den ikke brukes igjen før tirsdag om 12 dager.

;-)

tji hi, kjempefint hvis du sender meg en oversikt;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg klarer ikke å kle på ungene mine sokker / truser med feil dag! Har forsøkt, men det GÅR bare ikke!

Da får de heller gå uten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva som er vanlig, men etter å ha lest tråden her ser jeg at vi nok er en såkalt "uordentlig" familie. Det eneste som garantert byttes hver dag er sokker. Guttene mine har lært seg å tørke tissefanten sin etter dobesøk og kan glatt beholde bokseren på i to dager.(ikke dusjer minstemann hver dag heller) :-o Så får man bare si "æsj" så mye man vil. Jeg har god samvittighet, både overfor guttene, miljøet og lommeboken min.

Til gjengjeld går de aldri med flekkete gensere og bukser, det tror jeg at jeg ble vaksinert mot som barn, siden jeg hadde en meget ordentlig mor.

Æsj nei? Langt derifra

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...