Gjest MayLynn Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Har ei i 4 klasse nå og "alle" på laget sykler selv til fotballtreningen så jeg nå på mandag. I fjor var det flere som gjorde dette - og også til koret. Strekning ca 1,5 km. Det er mye sykkelstier men ikke bare. Ikke tungt trafikkerte veier, men noen veier må de over. Må innrømme at det høres ganske behagelig ut å slippe å kjøre på ALT - men trodde ikke det var "lov" før de gikk i 5 klasse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ingen kan vel "nekte" deg å sende barnet ditt på sykkel, hvis du mener det er forsvarlig. Her hvor vi bor er det anbefalt aldergrense på 5 klasse på skolen, men det er noen som sylkler tidligere. Det eneste er at det er påbudt med hjelm. Tror jeg vil se an både veien, og barnet selv før jeg sender avgårde alene. Frøkna her på 11 begynte å sykle til pianoundervisning i våres, tidligere på vinteren og i fjor høst har hun gått. Fortau hele veien, men må krysse et par fhv traffikerte, men oversiktelige gater. Hun skal fortsatt få sykle nå, men skal gå til vinteren. Når det gjelder hormusikken og speidern blir hun kjørt, evt. buss til da det er for langt og for farlig å gå/sykle alene langs smale veier uten fortau og lite gatelys og masse tungtrafikk. Tidligere drev vi en del med vennekjøring, dvs at vi avtalte dager hvor de ulike mammaene og pappaene skulle hente 4 stykker, med det skle ut etter hvert. Men kan man få det til å funke er det en grei løsning, så slipper man det stresset med å kjøre tre-fire barn til forskjellige aktiviteter flere ganger uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakki1365380609 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Lurer på det samme selv, han er ni. Men har kommet til at med de treningstidene som guttungen har fått nå så må han sykle selv, ellers må han bare slutte å trene. Vi er som regel ikke hjemme til halv fire i alle fall. Heldigvis har han syklet den strekningen mange ganger med oss, så jeg må bare stole på at han klarer det. Må krysse 5 veier, så hønemoren i meg liker det ikke ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 På vår skole er det heller ikke lov å sykle dit før de går i 5. Men junior har syklet til fotballtreningen før det. En viktig årsak er at trafikken er langt verre om morgenen like før skolen begynner, enn den er om ettermiddagen når de trener. Men det kommer selvfølgelig an på hvor farlig veien er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Snuppa går nå i 5. klasse og har drøye 3 kilometer til turn. Ho har fortsatt ikke syklet selv, men kommer garantert til å gjøre det i løpet av høsten. Ikke mange sykkelstier her. Dessuten blir det en del oppoverbakker på veien hjem. Det kan nok bli tungt etter 3 - 3 1/2 times trening.... Men om det hadde vært 1 1/2 kilometer med grei vei så synes jeg det er helt greit å la dem sykle selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Min 4.-klassing får sykle til trening og til venninner som bor et par km unna. Hun er en rolig og pliktoppfyllende type, og jeg vet at hun triller sykkelen over gangfelt der sykkelstien krysser bilveien. (Ikke veldidg trafikkert vei, da, typisk opp til 50-sone-vei) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Det er ingen regler i kommunen vår når det gjelder sykling til fritidsaktiviteter. Skolen har en regel om at barna ikke får sykle til skolen før de går i 5. klasse, med mindre de sykler sammen med en voksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.