Gå til innhold

sykkeldag/ skysselever

pekkaline

Anbefalte innlegg

Si det rett ut til skolen da, at du syns sykkeldagene er noe ordentlig pes. Eller ta det opp med klassekontakten og få han/henne til å ta det på et FAU-møte (hvis ikke du sitter der sjøl). Du skal se det er andre som tenker som deg, men ikke tør å si det...

Jeg er glad vi ikke har det her.

Vi har gitt beskjed om hva vi synes. Vi har også faktisk tilbudt dem gratis brukte sykler, men det fikk vi aldri noe tilbakemelding på.

Neida, jeg holder ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Mine har også bøker, men jeg synes stadig jeg hører om skoler som ikke har råd til bøker og derfor bruker kopier.

''men jeg synes stadig jeg hører om skoler som ikke har råd til bøker og derfor bruker kopier''

Ja, det er forresten sant, hos oss brukes mye løsark i tillegg til bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men jeg synes stadig jeg hører om skoler som ikke har råd til bøker og derfor bruker kopier''

Ja, det er forresten sant, hos oss brukes mye løsark i tillegg til bøker.

''Ja, det er forresten sant, hos oss brukes mye løsark i tillegg til bøker.''

Det gjøres det hos oss også, de har bøker, men får oppgaveark i tillegg rett som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussene her har ingen bagasjeplass under. Det er "bybusser".

Greit. Men det er altså ikke alle som bor i by, og her er det iallefall bagasjeplass under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det rett ut til skolen da, at du syns sykkeldagene er noe ordentlig pes. Eller ta det opp med klassekontakten og få han/henne til å ta det på et FAU-møte (hvis ikke du sitter der sjøl). Du skal se det er andre som tenker som deg, men ikke tør å si det...

Jeg er glad vi ikke har det her.

Hvorfor er det foreldra som skal bestemme hvorvidt skolen skal ha sykkeldager eller ikke?

Dette kommer kanskje som en bombe på mange, men det er faktisk skolene som har ansvaret for alle unger som er på skolevei, altså som enten skal gå _til_ skolen, eller hjem _fra_ skolen. Klart skolene vil "sikre" seg at flest mulig elever virkelig kan å bruke sykkel, kan trafikkregler osv!!!! For det er jo ikke bare for turen sin skyld at skolene arrangerer slike dager.

Her har vi heldigvis trafikkuke for 5.-7. klasse hver vår. 5 skoledager med ca 1 time trafikklære hver dag, samt at sykler skal være med hver dag denne uka. Gjett om det er forskjell på ungenes måte å håndtere sykkelen på etter disse ukene!

Og da må vi foreldre sørge for at ungene har med seg sykler disse dagene. Vi bor sånn til at ungene her har drosje, ikke buss, og de er det umulig å sende med sykler på. Da måvi foreldre faktisk frakte sykkelen ned på mandag og hjem på fredag, men jeg ser ingen grunn til å klage på det. Den dagen min 5.klassing sykler til og fra skolen sjøl (6 km hver vei), kommer jeg til å være sjeleglad for disse dagene, og alt de lærer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Hvorfor er det foreldra som skal bestemme hvorvidt skolen skal ha sykkeldager eller ikke?

Dette kommer kanskje som en bombe på mange, men det er faktisk skolene som har ansvaret for alle unger som er på skolevei, altså som enten skal gå _til_ skolen, eller hjem _fra_ skolen. Klart skolene vil "sikre" seg at flest mulig elever virkelig kan å bruke sykkel, kan trafikkregler osv!!!! For det er jo ikke bare for turen sin skyld at skolene arrangerer slike dager.

Her har vi heldigvis trafikkuke for 5.-7. klasse hver vår. 5 skoledager med ca 1 time trafikklære hver dag, samt at sykler skal være med hver dag denne uka. Gjett om det er forskjell på ungenes måte å håndtere sykkelen på etter disse ukene!

Og da må vi foreldre sørge for at ungene har med seg sykler disse dagene. Vi bor sånn til at ungene her har drosje, ikke buss, og de er det umulig å sende med sykler på. Da måvi foreldre faktisk frakte sykkelen ned på mandag og hjem på fredag, men jeg ser ingen grunn til å klage på det. Den dagen min 5.klassing sykler til og fra skolen sjøl (6 km hver vei), kommer jeg til å være sjeleglad for disse dagene, og alt de lærer da.

Du verden, er du sint i dag eller?

Da skal jeg bare få opplyse deg om at jeg her inne stort sett _forsvarer_ skolen og lærerne. Mine barns lærere gjør en kjempejobb, og vi er meget godt fornøyd. Ikke med alt, men det vet vi godt at man ikke kan regne med.

Når det er sagt, så må jeg si at skolen av og til gjør det svært vanskelig for oss foreldre. Og ja, jeg skjønner jo at _hensikten_ ikke er å lage vanskeligheter. Men det er akkkurat det som skjer. Når hverdagen akkurat går rundt så er det faktisk ikke så mye som skal til for å velte lasset. Og når skolen da plutselig bestemmer seg for å bytte fridag (eller gi en ekstra fridag), kan det bli ganske så problematisk for ganske så mange.

I dette innlegget (jeg regner med at det var jeg som provoserte deg siden det var meg du svarte), så forklarte jeg at våre busser har bagasjerom under busser, men at de ikke tar med sykler. Jeg nevnte i samme slengen at jeg er glad de ikke har sykkeldag på mine barns skole. Jeg har ikke sagt et ord om hvorfor, men jeg står ved det. Jeg er glad de ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du verden, er du sint i dag eller?

Da skal jeg bare få opplyse deg om at jeg her inne stort sett _forsvarer_ skolen og lærerne. Mine barns lærere gjør en kjempejobb, og vi er meget godt fornøyd. Ikke med alt, men det vet vi godt at man ikke kan regne med.

Når det er sagt, så må jeg si at skolen av og til gjør det svært vanskelig for oss foreldre. Og ja, jeg skjønner jo at _hensikten_ ikke er å lage vanskeligheter. Men det er akkkurat det som skjer. Når hverdagen akkurat går rundt så er det faktisk ikke så mye som skal til for å velte lasset. Og når skolen da plutselig bestemmer seg for å bytte fridag (eller gi en ekstra fridag), kan det bli ganske så problematisk for ganske så mange.

I dette innlegget (jeg regner med at det var jeg som provoserte deg siden det var meg du svarte), så forklarte jeg at våre busser har bagasjerom under busser, men at de ikke tar med sykler. Jeg nevnte i samme slengen at jeg er glad de ikke har sykkeldag på mine barns skole. Jeg har ikke sagt et ord om hvorfor, men jeg står ved det. Jeg er glad de ikke har det.

Svaret mitt var absolutt ikke sint. Jeg svarte deg fordi jeg syntes det var du som virket som mest hensiktsmessig å svare. Og hvis du blir provosert av det, beklager jeg det på det sterkeste.

Men altså: Skolen kan da ikke ta hensyn til alt og alle! De kan da ikke ta hensyn til at noen av oss foreldre har mer enn 1 barn, f.eks. Jeg har 3 selv, og kjenner absolutt til problematikken. Det er såvidt jeg henger med i svingene, og det er ikke overdrevet!

Det jeg synes er ille, er at det kun er skolen og lærerene det settes krav til. Vi foreldre (og ungene våre) har nesten bare rettigheter. Jeg tror, og håper, at hver enkelt skole følger de retningslinjer, lovverk etc, som de er pålagt. Og ja. Da kan det av og til bli tøft å henge med, med alle ungene våre, fritidsaktivitene osv. Til syvende og sist er det dog likevel vi som foreldre som har valgt dette livet med alle ungene, og aktivitetene. Og da er det faktisk slik!

Når du nevner bytte av fridag osv, skjønner jeg irritasjonen din veldig godt. Og i min naivitet trodde jeg ikke det var lov, en gang. Iallefall ikke spesielt logisk, synes jeg. Det ville jeg nok tatt opp med skoleledelsen, ja.

Håper iallefall at du ikke tar dette innlegget opp som krasst og ufint, for det er ikke ment slik! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de (heldigvis) ikke sykkeldager og slikt. Mine barn kjører buss til skolen, i overkant av ei mil. Bussene har bagasjerom under bussen, men de tar helst ikke sykler.

Når det er sagt, så syns jeg det er litt i meste laget å forvente at skolen skal sitte på store lager av ski og sykler til elever som ikke har, eller ikke får med seg. jeg vil heller at de skal bruke pengene på mattebøker til ungene...

Så enig, så enig!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...