Gjest .............. Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Når kan babyer få kaldt vann fra springen uten å koke det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nøye på det Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Babyer skal ikke ha kaldt springvann. Det skal være romtemperert, og kan gis fra 1 års alder. Før den tid, koker jeg i vannkoker, og lar det avkjøles. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg kokte aldri vannet til mine da de var babyer. Hvis ikke vannkvaliteten der du bor er dårlig, skal det gå fint. Men jeg ga ikke vann til dem før de begynte med fast føde, rundt 5-6-mnd alder. De trenger ikke ekstra drikke når man fullammer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Babyer skal ikke ha kaldt springvann. Det skal være romtemperert, og kan gis fra 1 års alder. Før den tid, koker jeg i vannkoker, og lar det avkjøles. ''Det skal være romtemperert, og kan gis fra 1 års alder. Før den tid, koker jeg i vannkoker, og lar det avkjøles.'' Ingen vits å vente så lenge. Alt fra ungene begynner å kravle rundt på golvet stapper de jo alt mulig i munnen og får i seg alskens bakterier da. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .............. Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 ''Det skal være romtemperert, og kan gis fra 1 års alder. Før den tid, koker jeg i vannkoker, og lar det avkjøles.'' Ingen vits å vente så lenge. Alt fra ungene begynner å kravle rundt på golvet stapper de jo alt mulig i munnen og får i seg alskens bakterier da. ) Takk for svar alle :-) Babyen min er bare 2,5 mnd og trenger ikke så mye vann enda, men det er jo greit og vende de til og drikke vann ganske tidlig så derfor lurte jeg :-)Jeg ammer ikke, han får MME. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nøye på det Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 ''Det skal være romtemperert, og kan gis fra 1 års alder. Før den tid, koker jeg i vannkoker, og lar det avkjøles.'' Ingen vits å vente så lenge. Alt fra ungene begynner å kravle rundt på golvet stapper de jo alt mulig i munnen og får i seg alskens bakterier da. ) Svaret ditt er dårlig. Næringsmidlene skal være renest mulig, og vannkvaliteten er høyst variabel. Barna får ikke i seg lassevis med bakterier av å leke på et gulv, om golvet vaskes/moppes hver dag. Det blir noe annet ute i sandkassen og på lekeplassen, men også da er de passert året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .............. Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Svaret ditt er dårlig. Næringsmidlene skal være renest mulig, og vannkvaliteten er høyst variabel. Barna får ikke i seg lassevis med bakterier av å leke på et gulv, om golvet vaskes/moppes hver dag. Det blir noe annet ute i sandkassen og på lekeplassen, men også da er de passert året. Beundrer de som vaske golvet hver dag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Takk for svar alle :-) Babyen min er bare 2,5 mnd og trenger ikke så mye vann enda, men det er jo greit og vende de til og drikke vann ganske tidlig så derfor lurte jeg :-)Jeg ammer ikke, han får MME. Jeg ville kokt vannet til en så liten, for sikkerhets skyld. Periodevis KAN det jo være problemer med vannet, og man får ofte ikke vite det før det har gått en dag... Men de trenger ikke vann, kanskje unntatt ved hetebølger, når de bare får melk å spise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Svaret ditt er dårlig. Næringsmidlene skal være renest mulig, og vannkvaliteten er høyst variabel. Barna får ikke i seg lassevis med bakterier av å leke på et gulv, om golvet vaskes/moppes hver dag. Det blir noe annet ute i sandkassen og på lekeplassen, men også da er de passert året. ''Barna får ikke i seg lassevis med bakterier av å leke på et gulv, om golvet vaskes/moppes hver dag.'' Jeg har aldri vasket golvet hver dag og såvidt jeg har skjønt her inne er det noen som gjør det og noen som ikke gjør det. Og selv om golvet moppes/vaskes daglig er det slettes ikke bakteriefritt heller. ''Det blir noe annet ute i sandkassen og på lekeplassen, men også da er de passert året.'' Mine var ute i sandkassen lenge før de fylte året. ) Har man normal vannkvalitet er det ikke noe problem å la friske babyer få vann rett fra springen fra de begynner å få fast føde. Om man har dårlig vannkvalitet velger man andre løsninger også til seg selv antar jeg (koking, filtrering, kjøpevann) og selvfølgelig også for babyen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 På helsestasjonen hos oss sa de at barnet kunne få vann direkte fra springen fra 6 mndsalder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .............. Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg ville kokt vannet til en så liten, for sikkerhets skyld. Periodevis KAN det jo være problemer med vannet, og man får ofte ikke vite det før det har gått en dag... Men de trenger ikke vann, kanskje unntatt ved hetebølger, når de bare får melk å spise. Ja jeg koker det nå hvis han skal ha, men som du sier så trenger de jo ikke det enda :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg ville kokt vannet til en så liten, for sikkerhets skyld. Periodevis KAN det jo være problemer med vannet, og man får ofte ikke vite det før det har gått en dag... Men de trenger ikke vann, kanskje unntatt ved hetebølger, når de bare får melk å spise. Enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Takk for svar alle :-) Babyen min er bare 2,5 mnd og trenger ikke så mye vann enda, men det er jo greit og vende de til og drikke vann ganske tidlig så derfor lurte jeg :-)Jeg ammer ikke, han får MME. Min minste ble født om vinteren, og fikk MME da hun bare var 2 uker gammel. Eg kom ikke på å koke vannet fra springen, rett og slett, sikkert fordi drikkevannet er godt her vi bor. I dag er hun en frisk og rask jente, så eg tror ikke hun tok skade av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Min minste ble født om vinteren, og fikk MME da hun bare var 2 uker gammel. Eg kom ikke på å koke vannet fra springen, rett og slett, sikkert fordi drikkevannet er godt her vi bor. I dag er hun en frisk og rask jente, så eg tror ikke hun tok skade av det. ''I dag er hun en frisk og rask jente, så eg tror ikke hun tok skade av det.'' *hehe* Av og til når jeg leser her inne lurer jeg på hvordan mine i det hele tatt har overlevd så langt og at de er friske og raske er nesten et under! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nøye på det Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 ''Barna får ikke i seg lassevis med bakterier av å leke på et gulv, om golvet vaskes/moppes hver dag.'' Jeg har aldri vasket golvet hver dag og såvidt jeg har skjønt her inne er det noen som gjør det og noen som ikke gjør det. Og selv om golvet moppes/vaskes daglig er det slettes ikke bakteriefritt heller. ''Det blir noe annet ute i sandkassen og på lekeplassen, men også da er de passert året.'' Mine var ute i sandkassen lenge før de fylte året. ) Har man normal vannkvalitet er det ikke noe problem å la friske babyer få vann rett fra springen fra de begynner å få fast føde. Om man har dårlig vannkvalitet velger man andre løsninger også til seg selv antar jeg (koking, filtrering, kjøpevann) og selvfølgelig også for babyen. Vi har også normal vannkvalitet, men det er ikke alle som har det. Enkelte områder har problemer med vannkildene, og av og til bør vannet kokes. For sikkerhetsskyld, gjøres det til barn opp til ett års alder. Det er klassisk å se hva du drar ut av teksten, og hva du overser. Det er likegyldig for meg når dine barn entret sandkassen. (Det har og noe med alder og årstider å gjøre.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Min minste ble født om vinteren, og fikk MME da hun bare var 2 uker gammel. Eg kom ikke på å koke vannet fra springen, rett og slett, sikkert fordi drikkevannet er godt her vi bor. I dag er hun en frisk og rask jente, så eg tror ikke hun tok skade av det. Ja, det er helt sikkert flertallet som ville klart seg utmerket med springvann uten koking, men det er ikke det samme som at risikoen er så lav at man generelt sett kan anbefale springvann til nyfødte. Det er jammen ikke mye jobb å koke vannet, og "better safe than sorry" tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .............. Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Takk for meninger og råd.Det bunner vel ut i at man må gjøre det man selv mener er riktig for det er sikkert like mange meninger om og koke/ikke koke vannet som det er babyer som skal ha vann :-) Ha en fin dag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nøye på det Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ja, det er helt sikkert flertallet som ville klart seg utmerket med springvann uten koking, men det er ikke det samme som at risikoen er så lav at man generelt sett kan anbefale springvann til nyfødte. Det er jammen ikke mye jobb å koke vannet, og "better safe than sorry" tenker jeg. ''Det er jammen ikke mye jobb å koke vannet, og "better safe than sorry" tenker jeg.'' Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 ''Barna får ikke i seg lassevis med bakterier av å leke på et gulv, om golvet vaskes/moppes hver dag.'' Jeg har aldri vasket golvet hver dag og såvidt jeg har skjønt her inne er det noen som gjør det og noen som ikke gjør det. Og selv om golvet moppes/vaskes daglig er det slettes ikke bakteriefritt heller. ''Det blir noe annet ute i sandkassen og på lekeplassen, men også da er de passert året.'' Mine var ute i sandkassen lenge før de fylte året. ) Har man normal vannkvalitet er det ikke noe problem å la friske babyer få vann rett fra springen fra de begynner å få fast føde. Om man har dårlig vannkvalitet velger man andre løsninger også til seg selv antar jeg (koking, filtrering, kjøpevann) og selvfølgelig også for babyen. Enig med deg Lillemus! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ja, det er helt sikkert flertallet som ville klart seg utmerket med springvann uten koking, men det er ikke det samme som at risikoen er så lav at man generelt sett kan anbefale springvann til nyfødte. Det er jammen ikke mye jobb å koke vannet, og "better safe than sorry" tenker jeg. Poenget var at eg glemte det. Kom ikke på det før det hadde gått noen med. Med første mann kokte eg vannet ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.