Gjest hestejente-mor Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Min 11 år gamle datter tok ridetimer i fjor. Dessverre skjedde den uheldige tingen at hun falt av hesten siste gangen hun red før sommerferien. Nå har hun plutselig ikke lyst til å ri mer. Denne jenta har prøvd mye forskjellig av fritidsaktiviteter før, men ingen ting har liksom blitt det helt store, inntil hun fikk hestedilla i fjor da. Hun ble jo også etterhvert ganske flink til å ri, kunne gallopere uten leier f.eks. Vi foreldre syntes det var helt topp at hun hadde blitt interessert i noe såpass "sunt" som ridning. Idag begynner rideskolen opp igjen, men hun har altså ikke lyst lenger... Jeg antar hun er blitt litt skremt. I hvor stor grad skal vi som foreldre "presse" henne til å fortsette, for det er jo det vi ønsker!?! Noen synspunkter på det her?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mildt press Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg ville snakket med rideskolen, spurt om hun kunne komme et par ganger før hun bestemte seg (og før dere må betale for hele semesteret), og bedt om råd for hvordan skrekken kan kureres, i og med at det gikk så lang tid etter fallet før hun skulle begynne å ri igjen. Så ville jeg sagt til jenta at dere har betalt for at hun skal starte, og at dere vil at hun skal møte opp, men at ingen skal tvinge henne opp på hesten not hennes vilje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Dersom grunnen til at ho ikke vil er redsel, så synes jeg gjerne at du kan pushe litt på. Si at du har veldig lyst til å dra dit i dag, og spør om dere ikke kan gjøre dette. Da kan gnisten tennes.... Om ho faktisk ikke har lyst mer så er det nok lite dere kan gjøre. Det er jo oppstart på veldig mye nå, så da er det vel på tide å ta en diskusjon for å prøve å finne noe annet. Om barna endrer interesser så synes jeg det er helt OK. Det kan kanskje bli litt dyrt i lengden med at man må kjøpe inn utstyr til alt da. Men det er vel noe vi foreldre bare må ta:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ta kontakt med ridesenteret og forklar at hun har blitt redd etter det som skjedde siste timen før sommeren og be om hjelp. Forhåpentligvis kan de stille opp og hjelpe henne i gang med en rolig hest og ingen andre til stede. Evt. dere kan kanskje kjøpe en privattime eller to til henne så hun får være i fred uten nysgjerrige tilskuere til hun kommer seg i salen igjen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg ville ikke ha pushet. Men jeg er muligens forutintatt av det faktum at hester er store, tunge og uberegnelige... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Vi fikk alltid høre at man ikke kunne kalle seg en rytter før vi hadde falt av hesten 7 ganger :-) Eller så ser jeg for meg noen som gallopperer MED leier og ble litt fnisete... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Vi fikk alltid høre at man ikke kunne kalle seg en rytter før vi hadde falt av hesten 7 ganger :-) Eller så ser jeg for meg noen som gallopperer MED leier og ble litt fnisete... ''Vi fikk alltid høre at man ikke kunne kalle seg en rytter før vi hadde falt av hesten 7 ganger :-)'' 100 ganger. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 ''Vi fikk alltid høre at man ikke kunne kalle seg en rytter før vi hadde falt av hesten 7 ganger :-)'' 100 ganger. ) 100 ganger fikk vi også høre på rideskolen jeg gikk på. Den første gangen jeg gikk i bakken, ble jeg halt opp og børstet av og ridelæreren sa: "Nå er det bare 99 ganger igjen." :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.