Gå til innhold

Hvilke fritidsaktiviteter er barna med på?

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Mine to er med på ganske mye, men musikkaktivitetene er lagt inn i SFO-tida så det går ikke så mye kveldstid. Slalåmen er etter at snøen har kommet og da er fotballen slutt. Tennisen er hele året.

Gutt 10 år: Tennis, fotball/slalåm og piano

Jente 7 år: Fotball/slalåm, piano, trompet/korps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine har kun fått bruke et tilbud av gangen. Tre barn og tre ulike dager... Vi, og barna synes det holdt pga. mye styr og lite familietid med kjørevei,arbeidstider og andre ting.

Min datter spiller håndball på andre året nå. Hun turnet de første fire skoleårene.

Guttene var med på tae kwon-do og fotball. Nå er det basketball og skating det går i. (de er 15 og 18 år nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle 3 her går på svømming. På samme tidspunkt.

Mellomste på 10 er i tillegg med på håndball.

1-2 ting hver holder for oss, har lyst til å ha litt fritid også hvor vi kan reise bort en tur, gå i skogen alle sammen eller bare sløve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 klassingen skal gå på fotball og 2 kor og evt svømming hvis hun kommer inn på det (håper nesten ikke det). 4 klassingen på fotball, ett kor og dans (om en stund) og kanskje turn.

I tillegg har jeg lovet at de skal få begynne på ridning... De kommer inn i høst, men har et forbehold om ukedag og klokkeslett.

Det er lurt å alliere seg med andre foreldre og prøve å la dem gå på samme aktivitet samtidig (kor og ridning) og noe er faktisk samtidig i nærheten av hverandre slik at 4 klassingen kan komme bort til der 2 klassingen er etter trening.

Dette er egentlig for mye syns jeg... Spesielt siden jeg ofte er alene med ungene på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 klassingen skal gå på fotball og 2 kor og evt svømming hvis hun kommer inn på det (håper nesten ikke det). 4 klassingen på fotball, ett kor og dans (om en stund) og kanskje turn.

I tillegg har jeg lovet at de skal få begynne på ridning... De kommer inn i høst, men har et forbehold om ukedag og klokkeslett.

Det er lurt å alliere seg med andre foreldre og prøve å la dem gå på samme aktivitet samtidig (kor og ridning) og noe er faktisk samtidig i nærheten av hverandre slik at 4 klassingen kan komme bort til der 2 klassingen er etter trening.

Dette er egentlig for mye syns jeg... Spesielt siden jeg ofte er alene med ungene på kveldstid.

Hvorfor sier man da ja, når man føler det er for mye?

Ungene har ikke vondt av fritid uten aktivitet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Eldstejenta: Kor og kulturskole

Yngstejenta: Kor og dans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier man da ja, når man føler det er for mye?

Ungene har ikke vondt av fritid uten aktivitet :-)

Har allerede kuttet ut en del :-) Det har vært mast om korps og instrumentspilling også, samt håndball og "håndarbeidklubb".

Fotball for hun eldste fordi halvparten av trinnet går der. (Tviler på at hun minste får noen lang karriere dog)

Kor fordi de er gode til å synge og de elsker det

Turn for å ha litt aktivitet - de har bare utegym på skolen (men turn er noe vi egentlig har kuttet ut da...) Dans fordi det passer mens hun minste er på koret... og fordi hun hadde så lyst. Det er en ting hun skal få lov til å slutte på hvis det ikke var så kjekt...

Svømming for hun minste for å lære seg å svømme (men der står vi på venteliste)

Ridning fordi jeg håper at de IKKE blir interresert slik som jeg var :-) Selv maste og maste jeg i mange år før foreldrene endelig kapitulerte. Det medførte at jeg idealiserte hestesporten enormt - det var bare hest i resten av ungdomstida som gjaldt. Det medførte at jeg ikke var med på noe annet og ble liksom ikke kjent med de andre på hjemstedet, bare de som gikk på rideskolen og var fra andre tettsteder/byer. I ettertid skulle jeg ønske at jeg også hadde gått på fotball etc. Men angrer samtidig ikke på "hestetida".

Ja det er travelt men slik er det jo... Jeg syns det er viktig at de får prøve litt forskjellig så de finner ut hva som var "det store"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede kuttet ut en del :-) Det har vært mast om korps og instrumentspilling også, samt håndball og "håndarbeidklubb".

Fotball for hun eldste fordi halvparten av trinnet går der. (Tviler på at hun minste får noen lang karriere dog)

Kor fordi de er gode til å synge og de elsker det

Turn for å ha litt aktivitet - de har bare utegym på skolen (men turn er noe vi egentlig har kuttet ut da...) Dans fordi det passer mens hun minste er på koret... og fordi hun hadde så lyst. Det er en ting hun skal få lov til å slutte på hvis det ikke var så kjekt...

Svømming for hun minste for å lære seg å svømme (men der står vi på venteliste)

Ridning fordi jeg håper at de IKKE blir interresert slik som jeg var :-) Selv maste og maste jeg i mange år før foreldrene endelig kapitulerte. Det medførte at jeg idealiserte hestesporten enormt - det var bare hest i resten av ungdomstida som gjaldt. Det medførte at jeg ikke var med på noe annet og ble liksom ikke kjent med de andre på hjemstedet, bare de som gikk på rideskolen og var fra andre tettsteder/byer. I ettertid skulle jeg ønske at jeg også hadde gått på fotball etc. Men angrer samtidig ikke på "hestetida".

Ja det er travelt men slik er det jo... Jeg syns det er viktig at de får prøve litt forskjellig så de finner ut hva som var "det store"

Må legge til at jeg ofte tar meg en joggetur mens ungene er på ting samtidig. Altså kjører jeg dem, tar en joggetur og henter dem etterpå. Så får jeg benyttet tiden til noe fornuftig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at jeg ofte tar meg en joggetur mens ungene er på ting samtidig. Altså kjører jeg dem, tar en joggetur og henter dem etterpå. Så får jeg benyttet tiden til noe fornuftig :-)

''Må legge til at jeg ofte tar meg en joggetur mens ungene er på ting samtidig.''

Det passer jeg også på å gjøre. Ting varer jo ikke så lenge, og det føles bortkastet å reise hjem igjen mens jeg venter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt grense på to ulike aktiviteter for hver. Godt å ha noen friettermiddager.

Ene går på ridning og speider, den andre på speider og bandy (vinter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei jente i 5. klasse. Hun danser jazz og spiller piano. Begge deler er på dagtid.

Jenta i 3. klasse danser jazz og går på turn. Søkte henne på piano, men fikk ikke plass i år :(

Minsten som blir 4 i oktober er med på friidrett og skal begynne på barnedans. Friidretten er det bare i 2 uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...