Gå til innhold

Homofile bør ikke holde hender på Grønland

Anbefalte innlegg

Gjest ei som garantert osv....
Skrevet

''Tenk om noen skulle lage store parader for dem som f.eks. var angrepet av Bechterews, kreft, blindhet, osv, osv... hadde ikke det vært idioti/merkelig?''

Du sammenligner altså homofili, med en psykdom?

Ikke nødvendigvis psykdom, men sykdom ja. :-)

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• ShitDiddelyDo

13

• mariaflyfly

9

• Lillemus

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes ikke jeg diskriminerer dem. Har egentlig et godt menneskesyn jeg. Jeg mener at alle mennesker i seg selv er like mye verdt, uansett legning, religion, osv.

Men jeg mener det er forskjell på homofil praksis og en homofil. Den homofile er verdt å elske på lik linje som alle mennesker. Men den homofile praksisen mener jeg er gal og syk.

En muslimsk ekstremist er er verdt å elske på lik linje som alle mennesker, men det er den ekstreme religionsutøvelsen (praksisen) som jeg mener er gal og syk.

Gud elsker syndere, men hater synden. ;-)

Og når det gjelder homoparadene har jeg følgende tanker:

Tenk om noen skulle lage store parader for dem som f.eks. var angrepet av Bechterews, kreft, blindhet, osv, osv... hadde ikke det vært idioti/merkelig?

Og hvis homofili er så "normalt", hva er da vitsen med disse paradene? Skal heterofile og bifile også lage sine egne parader?

''Men jeg mener det er forskjell på homofil praksis og en homofil. Den homofile er verdt å elske på lik linje som alle mennesker. Men den homofile praksisen mener jeg er gal og syk.''

Hvorfor er den gal og syk? Vil det for eksempel være OK for homofile å leve sammen, så lenge de ikke har sex?

''En muslimsk ekstremist er er verdt å elske på lik linje som alle mennesker, men det er den ekstreme religionsutøvelsen (praksisen) som jeg mener er gal og syk.'' På lik linje med ekstrem religionsutøvelse av kristne?

''Og når det gjelder homoparadene har jeg følgende tanker:

Tenk om noen skulle lage store parader for dem som f.eks. var angrepet av Bechterews, kreft, blindhet, osv, osv... hadde ikke det vært idioti/merkelig?''

Nå er jo ikke homofili en diagnose (hva du enn måtte mene om det). Men hadde det vært en parade for å øke folks bevissthet om Bechterews, kreft, blindhet etc, så hadde det vært helt OK for meg!

''Og hvis homofili er så "normalt", hva er da vitsen med disse paradene? Skal heterofile og bifile også lage sine egne parader?''

Hvem hindrer dem?

Skrevet

Én ting er denne nissen som sparket til (!) den ene mannen. En annen ting er nissen som uttalte at Grønland er en muslimsk bydel, og at nordmenn må tilpasse seg det når de er der. Han er selvfølgelig langt fra den eneste som mener det, og det sier han jo også selv. Det er dét jeg opplever som det mest skremmende.

Enig.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Vitsen er selvfølgelig å ha det gøy sammen, og har du sett en sånn parade er det en ting du vil se: De har det gøy. Det har også de som står gatelangs for å se dem sprade nedover Karl Johan i diverse kostymer.

I tillegg til at det er gøy er det ikke mange år i tid vi skal tilbake før homofile ikke engang kunne leie hverandre eller kysse hverandre offentlig (de som tror homofile som blir slått ned på gata pga legning er en ny ting husker forresten jævla dårlig). Et antall homofile langt større enn tilfellet er i dag (selv om problemet fortsatt er der) tore ikke engang å innrømme for seg selv og sine nærmeste at de var homofile.

I tillegg til at det er gøy blir derfor også paraden symbolsk og viktig.

Hvis dette er idiotisk er vel alt annet av parader også idiotisk? Hva med Sommerparden vi hadde i Oslo i noen år? Syntes den var artig også, jeg, selv om jeg hata musikken som pesten.

Nei, parader som det der er et flott og fargerikt innslag i en ellers grå by.

Jeg forstår at de har det gøy. Homofili er naturlig, men det de gir inntrykk av med en slik parade er at homofili er sirkus, synes jeg;-)

Gjest Undrer jeg
Skrevet

Jeg forventer ikke at så mange er enige med meg i homofilispørsmålet. Mine meninger er ikke akkurat PK. ;-)

Og nei, jeg verken mobber, diskriminerer eller hetser de homofile. Jeg kjenner faktisk ei lesbisk dame som er veldig hyggelig og grei, og jeg har ingenting imot henne som person. Men handlingene hennes i senga derimot...

Men alle får leve slik de ønsker. Det er da ikke min sak.

''Men handlingene hennes i senga derimot...''

Så vi andre som har annen sex enn klassisk misjonærstilling, f.eks mottar munnsex med stor glede - er vi også syke?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ikke nødvendigvis psykdom, men sykdom ja. :-)

Jeg trodde det var det jeg sa men

Skrevet

''Det finne mange gode grunner til å stemme Frp. En ansvarlig innvandringspolitikk er én.''

Artig å se ordet ansvarlig brukt om FRPs innvandringspolitikk. Deres politikk går ut på å ekstremgeneralisering og stigmatisering mens de hyler nei, nei, nei - vi er mot, akkurat som om det er et tema - de er allerede her, de må integreres, det er ikke gjort godt nok - noe alle er enige om, men heldigvis er samtlige andre partier enige om at veien for å lykkes ikke er å stille befolkningsgrupper, etniske nordmenn som meg og sannsynligvis deg, opp mot dem.

Er det noe som vil lede til virkelige problemer er det det, og her er vi på god vei til problemer, mye grunnet FRPs evne til å fyre opp om innvandrere, generelt på 90-tallet - da var alle snyltere, østeeuropeere rundt tusenårsskiftet - da det var de som hvalfartet til Skandinavia grunnet krig - og Islam, etter 911 da disse ble en legitim trussel mot verden, men på integreringsområdet har ikke FRP noen politikk, frykstspredning kan vanskelig kalles "ansvarlig politikk" - så å kalle deres innvandringspolitikk ansvarlig faller på sin egen urimelighet.

Det du derimot kan være enig med dem i er at vi bør sette oss selv over den delen av verdens befolkning som ikke kom like godt ut som meg da jeg skøyt gullegget og ble klekka ut i verdens rikeste land, men det er litt sent nå - der er vi allerede, hele den vestlige verden er der med alle utfordringene den relativt nye multikulturelle verden vi alle lever i medfører, og selv med FRP alene ved makta vil de fortsette å komme. Verden er såpass til sted, og ikke engang FRP kan stoppe det, så den debatten burde vært lagt død for lengst, og fokuset burde vært på integrering. Ikke om vi skal ha dem her eller ikke.

Og derfor idiotkommentaren om alle - og her snakker vi åpenbart om ganske mange, som ikke ser det, men nikker på hodet og stemmer FRP fordi de utrolig nok har klart å gjøre Krekar til et symbol på den O' store muslimske fare, og på idioter som tror det er vanlig at muslimer flyr rundt og knocker ned homofile.

For ikke å snakke om idioter som ikke ser faren ved kristendommen på området homofili - de kristne som omfavner FRP nettopp pga deres kristne verdisyn, for homofile er jo riktig velkomne i mange menigheter - her en religion støttet opp om av staten, der selv en prest i Norge i 2009 gir homser skylda for Aids (og sånt får jo ikke en del til å nikke anerkjennende på hodet - og det er helt sikkert ingen galninger, uansett religion, som får vann på mølla av holdninger som dette), for ikke å snakke om Paven, en fyr med oppslutning blant milliarder av mennesker i verden, og hans syn på homofilt samliv.

Neida, Paven løper ikke rundt og slår ned folk. Ikke forrige ukes prest heller, men uttalelser som dette stigmatiserer og trigger galninger. Islam sliter med den samme ukulturen, en ukultur vi definitivt må til livs, men det å slenge seg på FRP - som i sin iver etter å sanke velgere omfavner de mest ekstreme kristne miljøene - her miljøer med den samme motstand mot homofili som enkelte muslimer, henger særdeles dårlig på greip.

For hvem stemmer disse kristenkonservative galningene i dag? KRF? Nei, de har blitt for moderate. FRP, derimot, der selv Carl I Hagen for et par år siden talte for en sekt (ikke en spesielt homofilivennlig sådan ...) i Kristiansand til ravende applaus.

FRP vet hvor de finner dem. Det skal de ha for.

For øvrig må man jo bare se ironien i at gjengen som blindt støtter opp om det som er av kriger som sender millioner av mennesker på flukt, noen også i vår retning, klager når de samme menneskene som har fått sine hus, sin familie og sitt livsgrunnlag bomba i filler, rømmer landene de var uheldige å bli født i.

Bra! :-)

Skrevet

Så vi andre som har annen sex enn klassisk misjonærstilling, f.eks mottar munnsex med stor glede - er vi også syke?

''Så vi andre som har annen sex enn klassisk misjonærstilling, f.eks mottar munnsex med stor glede - er vi også syke?''

:-O Eller bakfra - det er jo en dyrisk stilling, er det sykt også tro siden vedkommende mener at vi mennesker ikke er dyr? ;o)

Skrevet

Jeg forstår at de har det gøy. Homofili er naturlig, men det de gir inntrykk av med en slik parade er at homofili er sirkus, synes jeg;-)

''Homofili er naturlig, men det de gir inntrykk av med en slik parade er at homofili er sirkus, synes jeg;-)''

Litt enig i den der... :)

Skrevet

Du har ikke forstått poenget.

Hun sikter selvfølgelig til HVEM som er parter i de seksuelle handlingene, Ikke til handlingene i seg selv..

Gjest undrer jeg
Skrevet

Du har ikke forstått poenget.

Hun sikter selvfølgelig til HVEM som er parter i de seksuelle handlingene, Ikke til handlingene i seg selv..

...Så dersom man utfører samme handlingene, og er mann og kvinne, da er det OK? Da er handlingene naturlige?

Skrevet

...Så dersom man utfører samme handlingene, og er mann og kvinne, da er det OK? Da er handlingene naturlige?

Det er jo ikke noen ukjent tankegang at handlinger som i og for seg er OK i én setting, f eks mellom samtykkende voksen mann og kvinne, ikke er akspetable handlinger i en annen setting, f eks mellom en voksen og et barn, eller mellom ikke-samtykkende voksne.

Når det er sagt, deler jeg ikke synet til "ei som garantert..." om homofile og homofil praksis.

Gjest undres jeg
Skrevet

Det er jo ikke noen ukjent tankegang at handlinger som i og for seg er OK i én setting, f eks mellom samtykkende voksen mann og kvinne, ikke er akspetable handlinger i en annen setting, f eks mellom en voksen og et barn, eller mellom ikke-samtykkende voksne.

Når det er sagt, deler jeg ikke synet til "ei som garantert..." om homofile og homofil praksis.

''Det er jo ikke noen ukjent tankegang at handlinger som i og for seg er OK i én setting, f eks mellom samtykkende voksen mann og kvinne, ikke er akspetable handlinger i en annen setting, f eks mellom en voksen og et barn, eller mellom ikke-samtykkende voksne.''

Selvsagt kan handlinger være forskjellig i en setting og ikke i en annen, ikke-samtykkende seksuelle handlinger er selvsagt aldri greit. Det er kriminelt, og krenkende/ødeleggende for andre. Men det er jo ikke det man snakker om her. Her handler det jo om seksuelle handlinger utført av samtykkende voksne. Det er ikke kriminelle handlinger, og jeg kan for mitt bare liv ikke forstå hvordan det noen gjør bak fire vegger kan krenke andre.

Man kan jo også vurdere andre faktorer: Er handlingene OK, når det er KUN for sex - ikke følelser i bildet? Er handlingene OK, dersom det er en one night stand? Er handlingene OK om det skjer utenfor ekteskapet? Mange moralske parameter dette kan måles etter.

Skrevet

''Det er jo ikke noen ukjent tankegang at handlinger som i og for seg er OK i én setting, f eks mellom samtykkende voksen mann og kvinne, ikke er akspetable handlinger i en annen setting, f eks mellom en voksen og et barn, eller mellom ikke-samtykkende voksne.''

Selvsagt kan handlinger være forskjellig i en setting og ikke i en annen, ikke-samtykkende seksuelle handlinger er selvsagt aldri greit. Det er kriminelt, og krenkende/ødeleggende for andre. Men det er jo ikke det man snakker om her. Her handler det jo om seksuelle handlinger utført av samtykkende voksne. Det er ikke kriminelle handlinger, og jeg kan for mitt bare liv ikke forstå hvordan det noen gjør bak fire vegger kan krenke andre.

Man kan jo også vurdere andre faktorer: Er handlingene OK, når det er KUN for sex - ikke følelser i bildet? Er handlingene OK, dersom det er en one night stand? Er handlingene OK om det skjer utenfor ekteskapet? Mange moralske parameter dette kan måles etter.

''Her handler det jo om seksuelle handlinger utført av samtykkende voksne. Det er ikke kriminelle handlinger,''

Nei, men det var straffbart helt til ca 1972, så det HAR vært straffbart.

'' og jeg kan for mitt bare liv ikke forstå hvordan det noen gjør bak fire vegger kan krenke andre.''

Det er jeg helt enig med deg i, men så er det ikke alltid så enkelt å forstå hvorfor folk kan føle seg personlig krenket av dette og hint heller, enten det gjelder Nina Karin Monsen eller "ei som garantert.." i denne tråden.

Skrevet

Det er vel ingen grunn til å gjøre dette så komplisert?

Kort oppsummert, så oppfattes jo tiltrekning og sex mellom to av motsatt kjønn som noe "naturlig."

Vi er biologisk programmert til dette, og det er,. ikke minst, en forutsetning for menneskehetens formering og eksistens.

Rent fysisk er vi jo også skapt slik at det ideelle er å være en av hvert kjønn i seksuelle handlinger.

Dette er jo ubestridelige fakta.

De færreste hetero mennesker kunne tenke seg sex med en av samme kjønn. Rett og slett fordi samme kjønn ikke representerer det de tenner på, og at det derfor vil føles unaturlig og "feil" med seksuelle handlinger.

Det er jo helt naturlig at man tar utgangspunkt i sine egne preferanser når man tar stilling til noe. Og en hetero person vil derfor kunne synes at lesbe / homse-sex virker litt "ekkelt" siden de ikke kunne tenke seg dette selv.

Det er altså ikke handlingene i seg selv de synes er "ekle"

men det at det foregår mellom to av samme kjønn.

Dette betyr ikke nødvendigvis at man ikke respekterer de homofile, eller godtar at de tenker annerledes..

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Han som slo ser jeg på som en engangshendelse, mens han andre formidler en skremmende holdning''

En skremmende holdning er det, men uansett hvor mye rart som kommer ut av kjeften på folk, er vold alltid verre.

Hvis det var et skikkelig slag, så ja. Jeg klarer ikke å se det for meg. Jeg inbiller meg at han som slo ble så paff over å se to menn leie hverandre "hjemme hos ham", at han bare slengte ut en killevink uten å tenke seg om, som en refleks. Jeg har ikke lest at det slaget var hardt, regner med at det ville blitt slått stort opp.

Men jeg kan selvsagt ta feil.

Skrevet

Hvis det var et skikkelig slag, så ja. Jeg klarer ikke å se det for meg. Jeg inbiller meg at han som slo ble så paff over å se to menn leie hverandre "hjemme hos ham", at han bare slengte ut en killevink uten å tenke seg om, som en refleks. Jeg har ikke lest at det slaget var hardt, regner med at det ville blitt slått stort opp.

Men jeg kan selvsagt ta feil.

Hvis det er saken som sto i media nå dere snakker om fremdeles (leser fra 100 nyeste) så gikk de først forbi fyren som så snudde, kom bak dem og sparket den ene fyren ned. Ikke noe man gjør i befippelsen akkurat.

Skrevet

Hvis det er saken som sto i media nå dere snakker om fremdeles (leser fra 100 nyeste) så gikk de først forbi fyren som så snudde, kom bak dem og sparket den ene fyren ned. Ikke noe man gjør i befippelsen akkurat.

Sparket _ned_? Jeg husker det som at han tuppet til han med skoa?

*prøver å finne artikkelen*

Skrevet

'' Vi rakk ikke gå mer enn fire, fem meter før mannen kom etter og sparket meg hardt bakfra. Jeg er fremdeles øm bak på låret der han traff, sier Anders.''

Litt hardere enn en "tupp", men langt fra "sparket ned", da.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har ikke sett selve artikkelen der slaget (eller sparket?) ble beskrevet, bare intervjuer med andre (muslimer og politikere) om saken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...