Gå til innhold

Festival - i regn - hva er lurt å ta med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser mange anbefaler regnponcho, men det er jeg ikke udelt enig i. Da må det i så fall være en skikkelig kvalitetsregnponcho, og slett ikke disse billige man får kjøpt på Clas Ohlsson o.l, for de er verken praktiske eller særlig holdbare på festival.

Du trenger skikkelige støvler, enten gummistøvler, Dr.Martens el.l. De skal klare noen cm med gjørme og fukt. En god regnjakke, gjerne litt lang. Sydvest er genialt.

Hvis du vil sitte, er det aller lureste regnbukse i tillegg, ellers kan du bruke noen sitteunderlag. Og ta med kleenex/våtservietter. Kjekt å ha. :)

Fortsetter under...

Gjest Elextra
Skrevet

... Jeg kommer til å se ut som en forvokst femåring.... Med den forskjellen at jeg kommer til å ha et glass med "voksendrikke" i hånda, da.... :-)

*Kjenner jeg gleder meg*

''... Jeg kommer til å se ut som en forvokst femåring.... ''

Da jeg var på konsert tidligere i sommer følte jeg meg ikke så kul på t-banen når jeg så alle som hadde stashet seg opp til konserten. Men tenker jeg lo best når styrtregnet (og gjørmebadet) satte inn!

Skrevet

Husker jeg var på Quart Festival i øs-pøs regn, og øl-glasset mitt ble liksom aldri tomt.. bare utvannet. Mulig du skulle hatt med deg et lokk til drikkeglasset ;)

Ellers, dropp forfengeligheten og ha gode støvler og regnklær, som alle andre her sier :)

* he he* Forfengeligheten er droppa for lengst :-)

Gode støvler har jeg heldigvis, men trenger sydvest/bergans-hatt. Så står valget mellom "Kaptein Sabeltann" poncho eller "Disneyland Paris" poncho.....

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ser mange anbefaler regnponcho, men det er jeg ikke udelt enig i. Da må det i så fall være en skikkelig kvalitetsregnponcho, og slett ikke disse billige man får kjøpt på Clas Ohlsson o.l, for de er verken praktiske eller særlig holdbare på festival.

Du trenger skikkelige støvler, enten gummistøvler, Dr.Martens el.l. De skal klare noen cm med gjørme og fukt. En god regnjakke, gjerne litt lang. Sydvest er genialt.

Hvis du vil sitte, er det aller lureste regnbukse i tillegg, ellers kan du bruke noen sitteunderlag. Og ta med kleenex/våtservietter. Kjekt å ha. :)

''Jeg ser mange anbefaler regnponcho, men det er jeg ikke udelt enig i''

Det er faktisk veldig lurt med regnponcho oppå annet regntøy, selv om ponchoen ikke er i topp kvalitet. Det holder stort sett regntøyet ganske tørt, slik at du ikke blir klam. Dessuten får den vannet til å renne et stykke utenfor kroppen (regnponchoen er vid og vil gjerne stå litt ut).

*erfaren*

Skrevet

Det er faktisk veldig lurt med regnponcho oppå annet regntøy, selv om ponchoen ikke er i topp kvalitet. Det holder stort sett regntøyet ganske tørt, slik at du ikke blir klam. Dessuten får den vannet til å renne et stykke utenfor kroppen (regnponchoen er vid og vil gjerne stå litt ut).

*erfaren*

:-)

Skrevet

* he he* Forfengeligheten er droppa for lengst :-)

Gode støvler har jeg heldigvis, men trenger sydvest/bergans-hatt. Så står valget mellom "Kaptein Sabeltann" poncho eller "Disneyland Paris" poncho.....

Jeg brukte Tusenfryd-poncho på festival i sommer;-)

Annonse

Skrevet

''... Jeg kommer til å se ut som en forvokst femåring.... ''

Da jeg var på konsert tidligere i sommer følte jeg meg ikke så kul på t-banen når jeg så alle som hadde stashet seg opp til konserten. Men tenker jeg lo best når styrtregnet (og gjørmebadet) satte inn!

*S*

Skrevet

*erfaren*

Ja, oppå regnjakke blir jo noe annet. Men bare regnponcho, det holder ikke lenge.

Skrevet

Ah, ok! Tror jeg ville følt meg mer vel i sydvest, men det er nå meg :P

Jeg ville også følt meg mer vel i sydvest, for den hatten var skikkelig stygg.

*dukker*

Skrevet

''For all del: Ikke paraply. Ikke hvis du ikke vil få mange uvenner i alle fall!''

Hvis man i det hele tatt får lov til å ta den med inn, da. Det er vel mest vanlig med forbud mot paraply, av sikkerhetsmessige årsaker?

På Øyafestivalen er det i hvert fall paraplyforbud, jeg tror de gjelder de fleste festivaler. Det burde i hvert fall vært det.

Skrevet

Jeg blir imponert over din innsikt. Jeg hadde blitt hjemme i drittværet. Er for glad i komfort... ;)

Skrevet

Huff. :( Jeg hadde ikke gjort meg med den. Ikke på festival og ikke noe annet sted heller :(

Den er veldig praktisk og man har jo ikke øreklaffene nede med mindre det blåser og er kaldt, de brettes bare inn i hatten. :o)

Annonse

Skrevet

Jeg blir imponert over din innsikt. Jeg hadde blitt hjemme i drittværet. Er for glad i komfort... ;)

Det skal være bra for å trekke meg ut i sånt vær, men det hender det er verdt det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...