Gå til innhold

mat i 30årsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frosne reker fra f.eks. Kiwi. Under 20,- pr. kilo. Med loff, majones, sitron osv.

Stort enklere og rimeligere får du det ikke. Og så er det kjempegodt:-)

Reker er det jo veldig mange som ikke liker, så det er kanskje lurt å velge noe annet.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

7

• Lillemus

5

• trine-lisa

5

• Luska

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg støtter forslaget om tapas.

Man kan vel ha tapas som en del av et mer ordinært koldtbord også?

Skrevet

Reker er det jo veldig mange som ikke liker, så det er kanskje lurt å velge noe annet.

I alle fall er det jo en del som er allergisk for skalldyr - men jeg har faktisk aldri hørt om noen som ikke _liker_ det.

Skrevet

I alle fall er det jo en del som er allergisk for skalldyr - men jeg har faktisk aldri hørt om noen som ikke _liker_ det.

Seriøst? Synes jeg kjenner veldig mange som ikke er glad i reker jeg. Meg selv inkludert :-)

Skrevet

Seriøst? Synes jeg kjenner veldig mange som ikke er glad i reker jeg. Meg selv inkludert :-)

Hmm. Innlandsfenomen?

Nei, virkelig, jeg har ikke hørt noen si at de ikke liker det. Noen synes det er mye styr for lite mat - at de er for late til å rense...

Krabber, derimot, det har jeg hørt om noen som ikke liker. Men de fleste jeg kjenner synes det er snadder. Innmaten også - og jo verre det ser ut, desto bedre smaker det ;-)

Skrevet

Jeg kjenner heller ikke mange som ikke liker reker. Uansett spiser vel voksne folk det de får servert borte?

Skrevet

Jeg kjenner heller ikke mange som ikke liker reker. Uansett spiser vel voksne folk det de får servert borte?

''Uansett spiser vel voksne folk det de får servert borte?''

Stort sett ja, men om det er noe man bare ikke klarer å få ned så ser jeg ingen grunn til å tvinge det ned heller. Sånn som tomater f.eks. Jeg spiser det aller, aller meste som er laget av tomater, men "rene" tomater kommer jeg ingen vei med. Det er noe med konsistensen og smaken - jeg får det bare ikke ned uten å brekke meg og jeg har prøvd mange ganger med mange forskjellige typer tomater. Så enten lurer jeg det over på kjærestens fat eller så lar jeg det bare ligge igjen. :o)

Ellers spiser jeg det jeg får servert altså, selv om jeg ikke synes det er så veldig godt egentlig.

Gjest Suppe eller spekemat
Skrevet

Vet ikke om jeg kjenner noen som ikke _liker_ reker, men jeg kjenner flere som ikke tåler sjømat. Og da er det kjedelig om det er det eneste som serveres i et selskap...

Skrevet

Jeg er blant de som ikke liker reker. Jeg hadde ikke spist det i selskap heller, brekker meg av konsistensen og lukta.

Skrevet

Vet ikke om jeg kjenner noen som ikke _liker_ reker, men jeg kjenner flere som ikke tåler sjømat. Og da er det kjedelig om det er det eneste som serveres i et selskap...

Jeg kjenner flere som ikke liker reker, og jeg er selv blant dem. :o)

Skrevet

Har du aldri hørt om noen som ikke liker reker?? Jeg kjenner flere, og er blant dem selv. :o)

Skrevet

Frosne reker fra f.eks. Kiwi. Under 20,- pr. kilo. Med loff, majones, sitron osv.

Stort enklere og rimeligere får du det ikke. Og så er det kjempegodt:-)

Jeg synes reker er godt, men synes ikke det egner seg i et såpass stort selskap.

I tillegg til det som er nevnt, at mange ikke liker reker eller er allergiske mot skalldyr, så synes jeg i tillegg at dette er litt for "grisete" mat å servere i et selskap hvor man er såpass mange, og man kanskje også har pyntet seg.

Alle som har renset reker vet jo at dette er en ganske klinete affære, (som mange kanskje til og med kvier seg for)

Så risikoen for å grise seg til er ganske stor.

Dessuten genereres et sterkt behov for tilgang på vann, såpe og tørkepapir, så det kan nok bli rift om vasken på toalettet når 50-60 mennesker ønsker å vaske hendene samtidig..

Reker gir også mye avfall. Prosentmessig er ca 60% av en reke søppel..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...