Gå til innhold

Saft=godteri?

Gjest dol er tingen!

Anbefalte innlegg

Gjest dol er tingen!

1.klassingene skal på tur i skogen i morgen, og har fått lapp om at de skal ha med seg mat og drikke, og at det ikke skal være godteri med. ok å ha med saft, el regnes det som godteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saft er ikke godis

Saft er ikke å regne som godis, men husk bare på at man gjerne blir tørstere av drikke med sukker i.

Mine har selv bedt om å få med vannflaske etter å ha prøvd saft et par ganger, men de vil også gjerne ha med kakao. Kakao ser jeg heller ikke på som godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de nekter saft på tur synes jeg de trekker det alt for langt. Saft er ikke godteri. Mine får som regel med seg varm saft på termos på tur om vinteren og ellers når det er surt og kaldt ute og kald saft når det er varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dol er tingen!

Om de nekter saft på tur synes jeg de trekker det alt for langt. Saft er ikke godteri. Mine får som regel med seg varm saft på termos på tur om vinteren og ellers når det er surt og kaldt ute og kald saft når det er varmt.

Takker for svar, er så godt å ha noen å rådføre seg med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dol er tingen!

Saft er ikke å regne som godis, men husk bare på at man gjerne blir tørstere av drikke med sukker i.

Mine har selv bedt om å få med vannflaske etter å ha prøvd saft et par ganger, men de vil også gjerne ha med kakao. Kakao ser jeg heller ikke på som godteri.

Takker for svar, jeg spør han hva han vil ha med seg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dol er tingen!

Saft er ikke godteri, i mitt hode. Søtt, ja - men ikke godteri. Send med henne saft med god samvittighet, du.

Hei og takk for svar! Er så godt å ha noen å spørre til råds!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Saft er ikke godteri, men jeg ville bare sendt med vann. Man gjør barna en bjørnetjeneste ved å venne dem til å drikke saft som tørstedrikk.

Selv vokste jeg opp med saft på flasken, og det var nesten utenkelig for meg å drikke vann på tur (eller hjemme, for den saks skyld). Heldigvis har jeg vent meg til å drikke mest vann i voksen alder, og mine barn er kun vant med vann. De er fornøyd med dét, selv om de nok ville foretrukket saft om de kunne velge :P.

På skolen er det ikke noe forbud mot saft, men foreldre oppfordres til i størst mulig grad å sende med vann som tørstedrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar! Er så godt å ha noen å spørre til råds!!;)

Hva skulle vi ha gjort uten DOL?

Fatter ikke hvordan foreldrene mine klarte seg. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur synes jeg barna skal få lov til å kose seg. Bare dette ikke sklir ut til å gjelde alle dager :-).

Barna mine fikk med seg varmt vann på termos og "rett i koppen", både kakao og solbærtoddy. Det har vi brukt når vi har vært på tur sammen i familien også.

Kan ikke se at dette har fått mine barn (som nå er voksne) til å ikke drikke vann ihvertfall.

Det må være lov til å kose seg ved spesielle anledninger, ellers blir det for ekstremt.

Mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

På tur synes jeg barna skal få lov til å kose seg. Bare dette ikke sklir ut til å gjelde alle dager :-).

Barna mine fikk med seg varmt vann på termos og "rett i koppen", både kakao og solbærtoddy. Det har vi brukt når vi har vært på tur sammen i familien også.

Kan ikke se at dette har fått mine barn (som nå er voksne) til å ikke drikke vann ihvertfall.

Det må være lov til å kose seg ved spesielle anledninger, ellers blir det for ekstremt.

Mener

''På tur synes jeg barna skal få lov til å kose seg. Bare dette ikke sklir ut til å gjelde alle dager :-).''

''Det må være lov til å kose seg ved spesielle anledninger, ellers blir det for ekstremt.

''

Barna våre er på tur med skole/SFO to ganger i uken, så en kan vel ikke akkurat kalle det spesielle anledninger :-).

Vi sender med vann som tørstedrikk, men om høsten/vinteren får de ofte også noe godt på termos (kakao eller toddy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På tur synes jeg barna skal få lov til å kose seg. Bare dette ikke sklir ut til å gjelde alle dager :-).''

''Det må være lov til å kose seg ved spesielle anledninger, ellers blir det for ekstremt.

''

Barna våre er på tur med skole/SFO to ganger i uken, så en kan vel ikke akkurat kalle det spesielle anledninger :-).

Vi sender med vann som tørstedrikk, men om høsten/vinteren får de ofte også noe godt på termos (kakao eller toddy).

Hehe :-). Ja, da blir det jo for ekstremt i den andre retningen. Fint at de er på tur så ofte da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har fått noe skriv eller beskjed om saft er lov eller ikke, så gi barnet saft om det er ditt ønske. Fun light har mange gode uten sukker.

Det blir sikkert et tema på første foreldremøte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskeråværegift

ehhhhhhh... godteri????

nei, det er drikke som man drikker hver dag på skolen...

skjønner ikke helt spørgesmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saft er ikke godteri, men jeg ville bare sendt med vann. Man gjør barna en bjørnetjeneste ved å venne dem til å drikke saft som tørstedrikk.

Selv vokste jeg opp med saft på flasken, og det var nesten utenkelig for meg å drikke vann på tur (eller hjemme, for den saks skyld). Heldigvis har jeg vent meg til å drikke mest vann i voksen alder, og mine barn er kun vant med vann. De er fornøyd med dét, selv om de nok ville foretrukket saft om de kunne velge :P.

På skolen er det ikke noe forbud mot saft, men foreldre oppfordres til i størst mulig grad å sende med vann som tørstedrikk.

Jeg tror ikke å sende med barna saft en gang i mellom gjør at de slutter drikke vann som tørstedrikk. Mine barn har alltid vann i flaskene sine på skolen, men en gang i mellom får de saft når de skal på tur. De drikker aldri saft som tørstedrikk hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg tror ikke å sende med barna saft en gang i mellom gjør at de slutter drikke vann som tørstedrikk. Mine barn har alltid vann i flaskene sine på skolen, men en gang i mellom får de saft når de skal på tur. De drikker aldri saft som tørstedrikk hjemme.

Hehe, neida, jeg er ikke hysterisk, jeg synes bare det er mye greiere (og sunnere) at de forholder seg til å få vann. Hvis ikke, ville det bli et evig mas om å få saft i stedet for vann :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, neida, jeg er ikke hysterisk, jeg synes bare det er mye greiere (og sunnere) at de forholder seg til å få vann. Hvis ikke, ville det bli et evig mas om å få saft i stedet for vann :P.

''jeg synes bare det er mye greiere (og sunnere) at de forholder seg til å få vann. Hvis ikke, ville det bli et evig mas om å få saft i stedet for vann :P.''

Det kommer helt an på ungen tror jeg. Vi drikker vann hjemme hos oss stort sett (+ melk og juice til måltidene), sjeldent saft, det er bare til det jeg kaller "melkemat"-middager. På tur får de derimot med seg saft av og til, men det har slett ikke ført til at de maser om å få mer. Som regel drikker de ikke engang opp det ene (første) glasset til får til pannekakene heller. :o) Samme med brus forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...