Gjest dol er tingen! Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 1.klassingene skal på tur i skogen i morgen, og har fått lapp om at de skal ha med seg mat og drikke, og at det ikke skal være godteri med. ok å ha med saft, el regnes det som godteri? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Saft er ikke godteri, i mitt hode. Søtt, ja - men ikke godteri. Send med henne saft med god samvittighet, du. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saft er ikke godis Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Saft er ikke å regne som godis, men husk bare på at man gjerne blir tørstere av drikke med sukker i. Mine har selv bedt om å få med vannflaske etter å ha prøvd saft et par ganger, men de vil også gjerne ha med kakao. Kakao ser jeg heller ikke på som godteri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Om de nekter saft på tur synes jeg de trekker det alt for langt. Saft er ikke godteri. Mine får som regel med seg varm saft på termos på tur om vinteren og ellers når det er surt og kaldt ute og kald saft når det er varmt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dol er tingen! Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Om de nekter saft på tur synes jeg de trekker det alt for langt. Saft er ikke godteri. Mine får som regel med seg varm saft på termos på tur om vinteren og ellers når det er surt og kaldt ute og kald saft når det er varmt. Takker for svar, er så godt å ha noen å rådføre seg med:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dol er tingen! Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Saft er ikke å regne som godis, men husk bare på at man gjerne blir tørstere av drikke med sukker i. Mine har selv bedt om å få med vannflaske etter å ha prøvd saft et par ganger, men de vil også gjerne ha med kakao. Kakao ser jeg heller ikke på som godteri. Takker for svar, jeg spør han hva han vil ha med seg jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dol er tingen! Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Saft er ikke godteri, i mitt hode. Søtt, ja - men ikke godteri. Send med henne saft med god samvittighet, du. Hei og takk for svar! Er så godt å ha noen å spørre til råds!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Saft er ikke godteri, men jeg ville bare sendt med vann. Man gjør barna en bjørnetjeneste ved å venne dem til å drikke saft som tørstedrikk. Selv vokste jeg opp med saft på flasken, og det var nesten utenkelig for meg å drikke vann på tur (eller hjemme, for den saks skyld). Heldigvis har jeg vent meg til å drikke mest vann i voksen alder, og mine barn er kun vant med vann. De er fornøyd med dét, selv om de nok ville foretrukket saft om de kunne velge . På skolen er det ikke noe forbud mot saft, men foreldre oppfordres til i størst mulig grad å sende med vann som tørstedrikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hei og takk for svar! Er så godt å ha noen å spørre til råds!! Hva skulle vi ha gjort uten DOL? Fatter ikke hvordan foreldrene mine klarte seg. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navy Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 På tur synes jeg barna skal få lov til å kose seg. Bare dette ikke sklir ut til å gjelde alle dager :-). Barna mine fikk med seg varmt vann på termos og "rett i koppen", både kakao og solbærtoddy. Det har vi brukt når vi har vært på tur sammen i familien også. Kan ikke se at dette har fått mine barn (som nå er voksne) til å ikke drikke vann ihvertfall. Det må være lov til å kose seg ved spesielle anledninger, ellers blir det for ekstremt. Mener 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 På tur synes jeg barna skal få lov til å kose seg. Bare dette ikke sklir ut til å gjelde alle dager :-). Barna mine fikk med seg varmt vann på termos og "rett i koppen", både kakao og solbærtoddy. Det har vi brukt når vi har vært på tur sammen i familien også. Kan ikke se at dette har fått mine barn (som nå er voksne) til å ikke drikke vann ihvertfall. Det må være lov til å kose seg ved spesielle anledninger, ellers blir det for ekstremt. Mener ''På tur synes jeg barna skal få lov til å kose seg. Bare dette ikke sklir ut til å gjelde alle dager :-).'' ''Det må være lov til å kose seg ved spesielle anledninger, ellers blir det for ekstremt. '' Barna våre er på tur med skole/SFO to ganger i uken, så en kan vel ikke akkurat kalle det spesielle anledninger :-). Vi sender med vann som tørstedrikk, men om høsten/vinteren får de ofte også noe godt på termos (kakao eller toddy). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navy Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 ''På tur synes jeg barna skal få lov til å kose seg. Bare dette ikke sklir ut til å gjelde alle dager :-).'' ''Det må være lov til å kose seg ved spesielle anledninger, ellers blir det for ekstremt. '' Barna våre er på tur med skole/SFO to ganger i uken, så en kan vel ikke akkurat kalle det spesielle anledninger :-). Vi sender med vann som tørstedrikk, men om høsten/vinteren får de ofte også noe godt på termos (kakao eller toddy). Hehe :-). Ja, da blir det jo for ekstremt i den andre retningen. Fint at de er på tur så ofte da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hvis du ikke har fått noe skriv eller beskjed om saft er lov eller ikke, så gi barnet saft om det er ditt ønske. Fun light har mange gode uten sukker. Det blir sikkert et tema på første foreldremøte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskeråværegift Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 ehhhhhhh... godteri???? nei, det er drikke som man drikker hver dag på skolen... skjønner ikke helt spørgesmålet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Saft er ikke godteri, men jeg ville bare sendt med vann. Man gjør barna en bjørnetjeneste ved å venne dem til å drikke saft som tørstedrikk. Selv vokste jeg opp med saft på flasken, og det var nesten utenkelig for meg å drikke vann på tur (eller hjemme, for den saks skyld). Heldigvis har jeg vent meg til å drikke mest vann i voksen alder, og mine barn er kun vant med vann. De er fornøyd med dét, selv om de nok ville foretrukket saft om de kunne velge . På skolen er det ikke noe forbud mot saft, men foreldre oppfordres til i størst mulig grad å sende med vann som tørstedrikk. Jeg tror ikke å sende med barna saft en gang i mellom gjør at de slutter drikke vann som tørstedrikk. Mine barn har alltid vann i flaskene sine på skolen, men en gang i mellom får de saft når de skal på tur. De drikker aldri saft som tørstedrikk hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg tror ikke å sende med barna saft en gang i mellom gjør at de slutter drikke vann som tørstedrikk. Mine barn har alltid vann i flaskene sine på skolen, men en gang i mellom får de saft når de skal på tur. De drikker aldri saft som tørstedrikk hjemme. Hehe, neida, jeg er ikke hysterisk, jeg synes bare det er mye greiere (og sunnere) at de forholder seg til å få vann. Hvis ikke, ville det bli et evig mas om å få saft i stedet for vann . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hehe, neida, jeg er ikke hysterisk, jeg synes bare det er mye greiere (og sunnere) at de forholder seg til å få vann. Hvis ikke, ville det bli et evig mas om å få saft i stedet for vann . ''jeg synes bare det er mye greiere (og sunnere) at de forholder seg til å få vann. Hvis ikke, ville det bli et evig mas om å få saft i stedet for vann .'' Det kommer helt an på ungen tror jeg. Vi drikker vann hjemme hos oss stort sett (+ melk og juice til måltidene), sjeldent saft, det er bare til det jeg kaller "melkemat"-middager. På tur får de derimot med seg saft av og til, men det har slett ikke ført til at de maser om å få mer. Som regel drikker de ikke engang opp det ene (første) glasset til får til pannekakene heller. ) Samme med brus forøvrig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Saft på tur er ok. Vann eller melk til hverdags på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Saft er OK. I hvertfall på snuppa sin skole. Noen pleier å ta med kakao også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Saft er ok, men ikke brus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.