Gå til innhold

Barnehagesekk...

-ssi

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe barnehagesekker i gave til noen nevøer. Har ikke barn selv, så nå trenger jeg eksperthjelp her. Det er snakk om barn i 2-3-årsalderen. Foreldrene ønsket sekker av "tursekk"-type med plass til litt mer enn bare matpakka, ikke typisk barnehagesekk, og gjerne noen som holder ei stund.

Hva vil dere anbefale? Legg gjerne ut linker.

PS: fint hvis sekkene kan bestilles på nettet, for det er et stykke til nærmeste by...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bergans er bra

I vår barnehage har de fleste de små Bergans-sekkene (og så henger de på litt dingeldangel i form av små dyr eller lignende, for at barna skal skille dem fra hverandre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergans. Mamma kjøpte en berganssekk til eldstemann da han begynte i barnehagen, han og mellomste gikk ett år sammen i barnehagen hvor den ble brukt til eldstemann (brukte vel ikke n oe spes til mellomste da) og nå bruker mellomste bergans-sekken i sitt siste barnehageår. Den ser fortsatt ikke veldig brukt ut så det er god kvalitet- så lillesnuppa kommer nok til å overta den når mellomste er ferdig i barnehagen (hun begynte nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de fleste anbefaler B erganssekk, og det har også minstemann her i huset. Sekken er god på ryggen og veldig lett, så den er nok bra om poden skal bære den noe særlig. Men i vår barnehage har aldri ungene med sekkene på tur, det vil jeg heller ikke tro at 2- og 3-åringer har. Sekkene bæres i vårt tilfelle bare fra bilen og inn i barnehagen.

Det jeg slett ikke liker med Berganssekkene er at de er dyyype og trange. Vanskelig for ungene å finne igjen noe nedi der, om de ikke tar ut alt sammen. Sekken er slik fordi den er snørt igjen på toppen og ikke har noen glidelås som går utover på sidene. Skulle jeg kjøpt ny sekk i dag, og til vårt bruk, så ville jeg ikke valgt denne sekken, av grunnen jeg nevnte. Ville tatt en type der man får åpnet mer av sekken, noe som gjør den mer oversiktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på knaggen eller i skogen

Bergans er best til turbruk (den er smal og lett og sitter godt på ryggen til de minste).

Men hvis den bare brukes inn og ut i barnehagen, er den noe smal for å holde oversikt over skiftetøy osv nederst i sekken.

Til matpakke og skiftetøy frem og tilbake til barnehagen, er de brede sekkerne med glidelås rundt bedre (men disse er langt fra like gode på tur, brede på ryggen, og når barna åpner glidelåsen for langt, faller alt innholdet ut..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Bergans junior - uten tvil!

De holder i mange år, det er godt med plass i dem, de sitter godt på ryggen, de kan vaskes i vaskemaskin - bare for å nevne noe. Jeg har vært VELDIG fornøyd med vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Ser de fleste anbefaler B erganssekk, og det har også minstemann her i huset. Sekken er god på ryggen og veldig lett, så den er nok bra om poden skal bære den noe særlig. Men i vår barnehage har aldri ungene med sekkene på tur, det vil jeg heller ikke tro at 2- og 3-åringer har. Sekkene bæres i vårt tilfelle bare fra bilen og inn i barnehagen.

Det jeg slett ikke liker med Berganssekkene er at de er dyyype og trange. Vanskelig for ungene å finne igjen noe nedi der, om de ikke tar ut alt sammen. Sekken er slik fordi den er snørt igjen på toppen og ikke har noen glidelås som går utover på sidene. Skulle jeg kjøpt ny sekk i dag, og til vårt bruk, så ville jeg ikke valgt denne sekken, av grunnen jeg nevnte. Ville tatt en type der man får åpnet mer av sekken, noe som gjør den mer oversiktelig.

Hos oss bærer to-åringene sekkene sine selv når vi skal på tur - det er jo noe av turopplevelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans. Jeg mener at snuppa fikk 12L. Den er ikke stor, men det er plass til drikkeflaske i en lomme på utsiden, og matpakka, sitteunderlag og bittelitt skift inni. Ho bruker faktisk sekken enda (ho er 10). Jeg kan også finne på å låne den om vi skal ha med bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen. Bergans-sekkene ser jo flotte ut, og prisen var heller ikke avskrekkende. Nå blir det kanskje en bytur på meg neste uke, så da skal jeg se nærmere på de forskjellige sekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen. Bergans-sekkene ser jo flotte ut, og prisen var heller ikke avskrekkende. Nå blir det kanskje en bytur på meg neste uke, så da skal jeg se nærmere på de forskjellige sekkene.

Se på nybaktmamma.com på markedsplassen - jeg selger barnehagesekk, bergans, rimelig, pent brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...