Gå til innhold

Overgangsalder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg begynt å bli mer overfølsom for varme. Det skal mye mindre til før jeg blir kjempevarm og begynner å svette, men jeg er usikker på om jeg vil kalle det hetetokter akkurat.

Jeg er 41 år, mensen er fremdeles stabil og normal, jeg synes jeg merker ørlite mer tendens til pms (men ikke mye!), sexlysten er omtrent bedre enn noensinne. :o) Kan det være overgangsalderen som begynner å nærme seg tro? Min mor var 48 da hun fikk den, men den kan jo ha kommet snikende i flere år før hun ble klar over det for alt jeg vet (hun lever ikke lenger så jeg får ikke spurt).

Jeg er en jente
Skrevet

Dette kan du få sjekket hos legen. Da blir det tatt blodprøver av hormonnivået i blodet ditt. Det var slik mamma fant ut at hun hadde kommet i overgangsalderen.

Skrevet

Dette kan du få sjekket hos legen. Da blir det tatt blodprøver av hormonnivået i blodet ditt. Det var slik mamma fant ut at hun hadde kommet i overgangsalderen.

Nå er det fint lite plagsomt foreløbig, men om/når det blir det får jeg ta en tur til legen. :o) For jeg tror ikke hormonene er helt i villrede ennå, bare litt sånn smått i en (forhåpentligvis) langvarig startfase.

Gjest Hormonbomba
Skrevet

Det kan veldig gjerne godt være starten på overgangsalderen, ja. Jeg er 40, og er så smått i gang.

Tidvis ustabil mens, varme bein, kraftigere PMS (sinne) og ikke minst - atskillig større sexlyst. (Hadde et innlegg om dette for noen dager siden, forresten.)

Hvis du ikke er plaget, tar neppe legen din blodprøve for å finne ut om det har satt i gang. I alle fall fikk jeg den beskjeden i fjor da jeg snakket med min fastlege om dette.

Skrevet

Det kan veldig gjerne godt være starten på overgangsalderen, ja. Jeg er 40, og er så smått i gang.

Tidvis ustabil mens, varme bein, kraftigere PMS (sinne) og ikke minst - atskillig større sexlyst. (Hadde et innlegg om dette for noen dager siden, forresten.)

Hvis du ikke er plaget, tar neppe legen din blodprøve for å finne ut om det har satt i gang. I alle fall fikk jeg den beskjeden i fjor da jeg snakket med min fastlege om dette.

Jeg er ikke så plaget at jeg gjør noe med det nå, det hadde bare vært interessant å vite hva som foregår i kroppen min. :o) Og jeg tror selv det er starten på overgangsalderen ja.

Foreløbig leser jeg bare litt om det og ser om jeg kan plukke opp noen gode råd i forhold til kosthold og slike ting. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...