Gå til innhold

Dilemma: like stoler på coaching kontor

Anbefalte innlegg

Gjest en rådvill coach...
Skrevet

Jeg er sååå fylt opp i hodet når det gjelder valg av gardiner, pult OG stoler. Skal etablere egen praksis, og interiør er ikke min sterkeste side. Setter pris på å høre synspunkt på mitt lille, men akkurat nå, plagsomme dilemma:

Lokalet mitt skal være kombinert behandlingslokale og kontor. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å ta to gode lenestoler, en til meg, og en til den som blir coachet. I dag kom jeg over en kombinert skrivebord/lenestol, og ser at det er mulig å bruke denne til begge deler, og altså kun kjøpe én lenestol, som da den som blir coacher sitter i. Praktisk og greit, men jeg har liksom dette med to like stoler så spikret på netthinnen... Er det bare meg, eller vil det virke uharmonisk og "feil" med umake stoler..? Like stoler symboliserer på sett og vis balanse og likeverd, men samtidig; hvor mye skal dette få bety? Til syvende og sist er det jo HELT andre ting som avgjør om en session blir vellykket enn om stolene er like, og likeverd kan man ordne, okke som.

...hjelp!!

Persille1365381127
Skrevet

Hun jeg gikk til hadde en stor, dyprød lenestol i stoff - med to store puter i til meg, og en enklere kontorstol-variant til seg selv. Det så ikke rart ut i det hele tatt :)

Og VELDIG deilig for meg da! :)

Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men hvordan tenker du å være i stand til å hjelpe andre å ta valg, når du ikke er i stand til å ta et slikt valg selv?

For meg harmonerer det overhode ikke at en som skal leve av å veilede folk som ofte er litt ute av kurs virkelig trenger hjelp til å velge stoler til kontoret på et anonymt spørreforum...

Gjest en rådvill coach
Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men hvordan tenker du å være i stand til å hjelpe andre å ta valg, når du ikke er i stand til å ta et slikt valg selv?

For meg harmonerer det overhode ikke at en som skal leve av å veilede folk som ofte er litt ute av kurs virkelig trenger hjelp til å velge stoler til kontoret på et anonymt spørreforum...

Hehe, jeg bare visste at et sånt et svar måtte komme...

Du må gjerne lure, Bikku, selv er jeg trygg på at dét skal gå bra! :)

Jeg er veldig på "plass" i eget liv, og har coachet andre med med gode tilbakemeldinger.

Utforming av interiør o.l., er derimot ikke min sterkeste side, derfor valgte jeg å kaste spørsmålet ut på nettet, for å se om noen gode synspunkt poppet opp, hvilket det da også gjorde.

Takk til deg, Persille, det blir nok én go'stol!

Gjest Ellipse
Skrevet

Det går nok veldig bra med én lenestol og en mer kontoraktig en. Bare pass på å ha samme sittehøyde som klienten, så du ikke "troner" over ham/henne;-)

Skrevet

Jeg tror ikke stolvalget er avgjørende, men synes at to like stoler legger en type ramme for coachingen som det andre alternativet ikke gjør. Hvis du ønsker fra starten av å legge til rette for en situasjon som skiller seg fra "ekspert-klient" relasjonen, så hadde jeg holdt fast ved ideen om to like stoler.

Skrevet

Hehe, jeg bare visste at et sånt et svar måtte komme...

Du må gjerne lure, Bikku, selv er jeg trygg på at dét skal gå bra! :)

Jeg er veldig på "plass" i eget liv, og har coachet andre med med gode tilbakemeldinger.

Utforming av interiør o.l., er derimot ikke min sterkeste side, derfor valgte jeg å kaste spørsmålet ut på nettet, for å se om noen gode synspunkt poppet opp, hvilket det da også gjorde.

Takk til deg, Persille, det blir nok én go'stol!

Det kan godt hende du er trygg i din situasjon. Men for min del hever spørsmålet ditt min terskel for å oppsøke en coach enda mer. Og det er sånne som meg du skal leve av...

Terskelen min for å snakke med coach er høy, men har gjort det i jobbsammenheng. Om jeg skulle havne i en slik situasjon igjen vil jeg til enhvert tid lure på om vedkommende er i stand til å ta egne avgjørelser når h*n forsøker å lose meg fram mot klarhet. Og så kommer jeg til å lure på om stolen jeg sitter i er valgt pga råd fra DOL, eller om vedkommende har klart å finne det ut selv...

Jeg ønsker deg virkelig lykke til med praksisen din, men ville vel egentlig bare gjøre oppmerksom på at den type henvendelser er med på å undergrave din egen virksomhet. Ikke bare på egne vegne, men også på vegne av andre i bransjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...