Gå til innhold

dritt-oppvaskmaskin..

Anbefalte innlegg

Gjest dum-husmor
Skrevet

ÅÅÅ, jeg er så irritert.

Nytt Ikea kjøkken, inkl. oppvaskmaskin fra whirlpool i februar/mars.

Å glassene blir ikke rene, det blir hvite skjolder på de, ser nesten ut som det har vært melk i de. ( Når de er vaska!) men det er utenpå. Gjelder spesielt rosendal glassene, de andre glassene er helt blank å fin. Det som er dumt er at jeg har nesten bare rosendal:(

Jeg har prøvd alt, trodde først det var for jeg hadde billig-oppvaskmiddel fra kiwi, men det var det ikke, nå har jeg sun alt-i-en, jeg har fylt i salt, alle filter er renset. Skyller alle kopper godt før jeg setter de i, osv...

Nå er jeg så lei at fy å fy. men jeg vasker så f... ikke opp for hånd!

Er det noen som har peiling hva det kan være??? kanskje noen som har opplevd det samme?

Takker og bukker for tips:)

Gjest dum-husmor
Skrevet

Skyllemiddel

Ja, men det har jeg i. Skal jeg slutte med det? Hørte ei veninne sa det å...

Gjest majas mamma
Skrevet

Vet ikke om det er dette problemet her, men en venninne av meg hadde problemer med hvite skjolder på glasset, og det skyltes mye kalk i vannet.

Skrevet

Da vi bodde i utlandet hadde vi akkurat samme problemet. Vi fant aldri ut hva det skyldtes, glassene så møkkete ut, men alt var på utsiden. Vi forsøkte spesialsalt som skulle fylles ned i ei luke i bunnen av maskinen. Ingen forandring. De skjoldene var umulig å få bort, selv med stålull.

Vi heiv glassene og kjøpte nye. Flere ganger.

Skrevet

Hos oss kan dette skje glassene er brukt til Biola, kulturmelk o.l.

Og det har skjedd med alt i maskina, engang den dingsen som snurrer rundt nederst i maskina, hoppa ut av stilling. Den måtte limes, faktisk, med spesiallim.

Skrevet

Kan det være at temperaturen er for høy? Rosendal glass tåler opptil 50-55 grader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...