Gå til innhold

Når holde borte fra barnehage?

Gjest zzzzzzyk...

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri testet dette, men Sticos (norgest største oppslagsverk på slike ting sier:

Arbeidsgiveren har ansvaret for utbetaling av omsorgspenger til arbeidstakeren. Når en arbeidsgiver har betalt omsorgspenger til en arbeidstaker, som har utvidet rett til omsorgspenger, i mer enn 10 stønadsdager i et kalenderår, kan arbeidsgiveren kreve å få refusjon fra folketrygden for de resterende dagene. Barnet eller barnepassers sykdom kan i disse tilfellene dokumenteres med egenmelding.

Altså KAN vi få sykepenger ut over denne tiden, men det er da Nav som står for dette. Ikke arbeidsgiver.

Men gjelder ikke det sticos-sitatet de utvidede sykedagene?

Altså, jeg vet at nav dekker de siste 10 dagene jeg har fordi jeg er aleneforsørger. Regner med at det samme gjelder de ekstra dagene man kan få for kronisk sykt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men gjelder ikke det sticos-sitatet de utvidede sykedagene?

Altså, jeg vet at nav dekker de siste 10 dagene jeg har fordi jeg er aleneforsørger. Regner med at det samme gjelder de ekstra dagene man kan få for kronisk sykt barn.

Jeg synes dette står litt uklart her. Så jeg er jammen ikke sikker. Det er i hvert fall noe å sjekke ut om man skulle komme i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...