Gjest solfryd Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 eh........... Synes det er unødvendig å skrive slik til en person som opplagt er deprimert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Nå vet ikke jeg hva slags syk det handler om, men her er en link som kanskje kan være til hjelp. (har ikke lest tråden) https://www.morild.org/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest toillbaill Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Da tar man ansvar selv. Kontakter de instanser som er nødvendig. Fastlege,barnevern, skole, ppt osv. osv En får hjelp, men en må også tørre ta i mot.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en mor jeg og Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 leit å høre om barna dine sin far. Og jeg skjønner at det er vanskelig. Men jeg har gjort alt som står i min makt. Jeg vet at selvmordsforsøk ikke er noen løsning. Derfor vil jeg i hvertfall sikre barnas framtid og at de får det godt i hverdagen uten en mor som svikter fordi hun ikke har krefter til å følge opp. Det er vondt å tenke på det og vite at det er slik. Om jeg bruker av kreftene mine til å sikre framtiden deres så ville det gjort det lettere for alle sammen. Da kan ungene kanskje skaffet seg den utdanningen de ønsker også. For jeg har ikke midler til å gi dem det. Jeg vil aldri klare å være i full jobb mer. Jeg er dømt til å mislykkes helt fra starten av og jeg har ikke noe å se fram til. Jeg vil ikke at ungene skal bli det samme. Jeg vil at de skal bli selvsikre og selvstendige. Jeg har ikke krefter til å gjøre alt det. For jeg sliter både fysisk og psykisk med noe som jeg aldri vil bli kvitt og det er ikke plass til meg verken hos spesialistene eller i verden. . Alle barn kan ta utdannelse i dag, alle har rett til studielån når de skal ta utdannelse. Hva du tjener er ikke det som teller. Men at du har tid til å lytte til dem, tid til å være sammen med dem, se dem og gi dem kjærlighet - det er det som er viktig. Det er det som gir dem selvtillit. Du må se hva som er bra i livet ditt, istedenfor å tenke på deg selv som mislykket. Tenk på at du har flotte barn, og alt annet som du finner er positivt. Søk hjelp. For det at du får det bra er bra for barna dine. Jeg kjenner meg ikke igjen i at det skal være så vanskelig å få hjelp. Du kan iallefall få en henvisning til psykolog. Dersom denne har avtale, betaler du ikke mer enn egenandelskortet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hvis det blir snakk om fosterforeldre, får man være med å plukke ut selv så man vet at de får det bra?? Takk for svar! Jeg kjenner flere fosterforeldre og er også "tante" til ei jente som bor hos min søster med familie. Alle de jeg kjenner er flotte fosterforeldre som ikke vet hva godt de skal gjøre for barna Det er vanlig at mor/far blir hørt i slike saker, så om du kjenner noen du mener vil egne seg og de ønsker å stille opp, så vil du nok bli hørt. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Får ikke hjelp Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Alle barn kan ta utdannelse i dag, alle har rett til studielån når de skal ta utdannelse. Hva du tjener er ikke det som teller. Men at du har tid til å lytte til dem, tid til å være sammen med dem, se dem og gi dem kjærlighet - det er det som er viktig. Det er det som gir dem selvtillit. Du må se hva som er bra i livet ditt, istedenfor å tenke på deg selv som mislykket. Tenk på at du har flotte barn, og alt annet som du finner er positivt. Søk hjelp. For det at du får det bra er bra for barna dine. Jeg kjenner meg ikke igjen i at det skal være så vanskelig å få hjelp. Du kan iallefall få en henvisning til psykolog. Dersom denne har avtale, betaler du ikke mer enn egenandelskortet ditt. Er det nok altså, at de får det som du sier, kjærlighet osv? Kan du forsikre meg om det? Jeg fikk ikke noen av delene, så jeg aner ikke. Jeg vet bare at jeg elsker barna mine og gjør det jeg kan for å gi dem det de trenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Er det nok altså, at de får det som du sier, kjærlighet osv? Kan du forsikre meg om det? Jeg fikk ikke noen av delene, så jeg aner ikke. Jeg vet bare at jeg elsker barna mine og gjør det jeg kan for å gi dem det de trenger. Alle fosterforeldre er ikke like, på samme måte som andre foreldre. Jeg vet iallefall at min fosterniese får et hav av kjærlighet og at det ikke gjøres forskjell på henne og fosterbrødrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hvis du ikke får hjelp, kan du da få en nær venn eller noe til å melde bekymring til barnevernet? Ellers er det ofte at barn som trenger nytt hjem for en periode, kan være hos folk du selv har bestemt og at de får støtte til dette. Håper du får en løsning som gjør at barna og du får det bedre. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.