Gå til innhold

Hell i uhell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt det der - det står at ungen må ha vridd rundt tenninga så bilen begynte å trille. Men om bilen står i fri så ville den vel trillet selv om tenningen ikke sto på? Og om den sto i gir så vil den vel ikke trille med mindre det er veldig bratt og da bør man jo så absolutt dra til hånbdbrekket skikkelig når man parkerer.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Men å finne på å etterlate bilnøkkelen i bilen sammen med en 4-åring? Det er passe uansvarlig! Får håpe hun nå har lært.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt det der - det står at ungen må ha vridd rundt tenninga så bilen begynte å trille. Men om bilen står i fri så ville den vel trillet selv om tenningen ikke sto på? Og om den sto i gir så vil den vel ikke trille med mindre det er veldig bratt og da bør man jo så absolutt dra til hånbdbrekket skikkelig når man parkerer.

*hehe* Visst ville bilen trille om den sto i gir og tenninga ble slått på. Men håndbrekket er jo til for å brukes..!

Skrevet

Ja, dette høres litt rart ut. Kanskje ungen løsnet håndbrekket?

En bil med automatgir som står i "park" vil begynne å gå når den blir startet hvis girspaken blir satt i gir eller i "drive" posisjon. Dette kan en 4 åring utmerket godt klare å gjøre fra pasasjersetet..

Skrevet

Ja, dette høres litt rart ut. Kanskje ungen løsnet håndbrekket?

En bil med automatgir som står i "park" vil begynne å gå når den blir startet hvis girspaken blir satt i gir eller i "drive" posisjon. Dette kan en 4 åring utmerket godt klare å gjøre fra pasasjersetet..

''Ja, dette høres litt rart ut. Kanskje ungen løsnet håndbrekket?''

Det skjønner jeg heller ikke og jeg ser det ofte står i avisa når slik ting skjer at "barnet/hunden må ha kommet borti håndbrekket så det løsnet". I bilen min må jeg trykke inn knappen forrerst på brekkstanga og dra den bittelitt opp før jeg kan slippe den så brekket løsner og det er såpass hardt at om jeg trekker den godt til er det tungt å løse den igjen - tror ikke det er mulig å "komme borti" den så den løsner.

Skrevet

''Ja, dette høres litt rart ut. Kanskje ungen løsnet håndbrekket?''

Det skjønner jeg heller ikke og jeg ser det ofte står i avisa når slik ting skjer at "barnet/hunden må ha kommet borti håndbrekket så det løsnet". I bilen min må jeg trykke inn knappen forrerst på brekkstanga og dra den bittelitt opp før jeg kan slippe den så brekket løsner og det er såpass hardt at om jeg trekker den godt til er det tungt å løse den igjen - tror ikke det er mulig å "komme borti" den så den løsner.

Nei, det skal nok mye til at det løsner ved å bare "komme borti."

Men en 4 åring som har sett hva mamma pleier å gjøre, og skal prøve å gjøre det samme, har nok ikke noe problem med å løsne et håndbrekk hvis han går inn for det...

Skrevet

Hvis bilen står i 1. gir og du vrir om nøkkelen så vil den humpe et par meter og starte og begynne å gå av seg selv så lenge det ikke er så mye motstand at motoren ikke klarer å dra den fremover på tomgang. I nedoverbakke er det null problem å starte en bil på denne måten.

Skrevet

Det som forøvrig reddet at bilen ikke falt utfor skrenten er at den har forhjulsdrift. Hadde den hatt bakhjulsdrift hadde den blitt dratt utfor.

Skrevet

Hvis bilen står i 1. gir og du vrir om nøkkelen så vil den humpe et par meter og starte og begynne å gå av seg selv så lenge det ikke er så mye motstand at motoren ikke klarer å dra den fremover på tomgang. I nedoverbakke er det null problem å starte en bil på denne måten.

Jadda - jadda - jadda - jeg kom da på det etter en stund. :o) Men det med håndbrekket da? Jeg skjønner ikke at det er mulig å "komme borti" brekket slik at det løsner? På min bil må jeg i alle fall bruke en del kraft for å løse det.

Skrevet

Det som forøvrig reddet at bilen ikke falt utfor skrenten er at den har forhjulsdrift. Hadde den hatt bakhjulsdrift hadde den blitt dratt utfor.

Hjemme i gamlelandet igjen? Fin tur? Hadde ikke skada med en oppdatering ;-)

Skrevet

Jadda - jadda - jadda - jeg kom da på det etter en stund. :o) Men det med håndbrekket da? Jeg skjønner ikke at det er mulig å "komme borti" brekket slik at det løsner? På min bil må jeg i alle fall bruke en del kraft for å løse det.

Det står ikke noe sted at brekket har stått på, så jeg tviler på moren har satt på det.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250882830' post='4196671]

Hjemme i gamlelandet igjen? Fin tur? Hadde ikke skada med en oppdatering ;-)

Hjemme i gamlelandet ja og det har vært en fantastisk tur:-)........bare sol og fint vær, men hadde opp til 50 grader.

Skrevet

Hjemme i gamlelandet ja og det har vært en fantastisk tur:-)........bare sol og fint vær, men hadde opp til 50 grader.

Oi! Gikk du på den gjennomsiktige paviljongen i Grand Canyon, da? ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250885666' post='4196699]

Oi! Gikk du på den gjennomsiktige paviljongen i Grand Canyon, da? ;-)

Nei, den er oppskrytt og koster ca. 800 å gå der. Vi kjørte heller helikopter en halvtimes tid til omtrent samme prisen. Det er mye bedre anvendte penger:-)

Skrevet

Det står ikke noe sted at brekket har stått på, så jeg tviler på moren har satt på det.

Nei, det sto vel ikke i denne artikkelen, men har jo sett det mange andre steder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...