Gå til innhold

Mat - fredag/lørdagskos - foran tv'n?

Gjest Lurer jeg på

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer jeg på

Vi har to barn mellom 6-9, så de spiser fortsatt middag hjemme i helgene :-)

Hvordan gjør dere andre, spiser dere noe spesielt disse kveldene, og gjør dere det foran tv'n?

Begynner å bli lei av pizza og taco foran tven....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag kveld er mann og min sin kveld, så da spiser vi foran TV'n når de to yngste har lagt seg og den eldste er bestukket med DVD-film og popcorn på rommet ;)

Lørdag kveld spiser vi alle middag foran TV'n. Noen ganger pølser og potetgull (ja, det er godt ;-)), løvbiff med chips, biff med fløtegratinerte poteter og wokede grønnsaker, raclette, kyllinggryte, viltgryte etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakt potet med masse godt tilbehør (eks. stekt bacon, kyllingfiletbiter, revet ost, kryddersmør, minimais + diverse salatgrønnsaker) er en slager hos oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matmor til 3

Fredag spiser vi vanlig middag etter jobb/skole/bhg, og sjelden noe spesielt til kvelds.

Lørdag spiser vi noe godt i 17-17.30 tiden, og så får ungene lørdagsgodt etterpå (til barne-tv). Lørdagsmaten er som oftest hjemmelaget pizza, taco, wraps eller noe i den duren :) Vi spiser alltid ved spisebordet i stua (har ikke bord på kjøkkenet), men aldri foran tv-en.... blir for mye søl, og det er blir mer ro og kos når vi sitter sammen rundt bordet og ikke har fokus på annet enn hverandre og maten :)

Ungene er 8, 5 og 1 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Vi pleier å lage noe ekstra godt på lørdagskvelden. Når tenåringen er på besøk ender vi som regel opp med taco, og gjett om jeg er lei det. Ellers kan vi finne på å sise ost og kjeks, bakt potet med baconterninger, mais, løk og kryddersmør og rømme. Innbakte horn med skinke og ost er også en slager. Er vi lei kjøtt kan en stabel nystekte vafler med syltetøy og rømme være en god erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer heller sjeldent at vi spiser varm mat foran tv.

Da går det heller i chips, frukt. Og godterier på lørdagskvelden.

I kveld blir det taco. Det er faktisk flere mndr siden vi hadde det, så da frister det igjen. (levd campinglivet)

Ellers er det vanlig med hjemmelaga pizza, lasagne, taco, spagetti osv i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag kveld er mann og min sin kveld, så da spiser vi foran TV'n når de to yngste har lagt seg og den eldste er bestukket med DVD-film og popcorn på rommet ;)

Lørdag kveld spiser vi alle middag foran TV'n. Noen ganger pølser og potetgull (ja, det er godt ;-)), løvbiff med chips, biff med fløtegratinerte poteter og wokede grønnsaker, raclette, kyllinggryte, viltgryte etc..

Hei.

Hva er raclette ?

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hva er raclette ?

takk for svar.

raclette er smeltet ost som er smeltet på raclettegrill. tykke osteskiver som smeltes og er så varme at de kan helles over potetene, pickles, sylteagurker... nam nam!

veldig vanlig i Sveits! Kommer vel derfra tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjerne noe "kosemat" på fredags- eller lørdagskvelden. Og denne inntas foran TV'n, ja.

Vi har taco, hjemmelaget pizza, hjemmelaget lasagne, biffsnadder eller noe annet vi liker godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjerne noe kosemat på lørdagskvelden. Men den inntas alltid ved spisebordet, det gjelder alle måltider her i huset. Mye mer kos synest jeg...og mindre søl i sofaen. Men snacks kan vi godt ha foran tv lørdagskvelden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er han som må sitte aleine på rommet å se film?

Fikk litt vondt av ham... Vet at det ville blitt meeeege dårlig mottatt her i huset, men funker det så er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er han som må sitte aleine på rommet å se film?

Fikk litt vondt av ham... Vet at det ville blitt meeeege dårlig mottatt her i huset, men funker det så er det jo greit.

Hun er tolv år gammel og eeelsker fredagskveldene ;)

Det var igrunnen hun som begynte med at hun ønsket å leie film på fredagene, og den ville hun se på rommet (når hun fikk tv der). Etterhvert spurte jeg henne om hun ikke syntes det var kjedelig å sitte på rommet og se film? Om hun helst ville sitte nede sammen med oss? Men, neida.. Fredagskveldene vil hun ikke være foruten ;)

Hun storkoser seg når det er mørkt på rommet, småsøstrene sover og hun får kose seg med popcorn eller eggeomelett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er tolv år gammel og eeelsker fredagskveldene ;)

Det var igrunnen hun som begynte med at hun ønsket å leie film på fredagene, og den ville hun se på rommet (når hun fikk tv der). Etterhvert spurte jeg henne om hun ikke syntes det var kjedelig å sitte på rommet og se film? Om hun helst ville sitte nede sammen med oss? Men, neida.. Fredagskveldene vil hun ikke være foruten ;)

Hun storkoser seg når det er mørkt på rommet, småsøstrene sover og hun får kose seg med popcorn eller eggeomelett :)

:o) Da er det jo greit, men jeg trodde dere måtte bestikke henne for at ho skulle holde seg på rommet..

Det var ikke helt likt deg, så jeg stussa litt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o) Da er det jo greit, men jeg trodde dere måtte bestikke henne for at ho skulle holde seg på rommet..

Det var ikke helt likt deg, så jeg stussa litt ;o)

Hehe ;)

Jeg følte forresten for å spørre henne igjen nå i kveld (pga at du kommenterte det ;)), og hun bare så dumt på meg og lurte på hvorfor jeg trodde det kunne bli kjedelig å leie film og kose seg med god mat alene ;) Hun er ei veldig sosial jente, men trives også kjempegodt i sitt eget selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;)

Jeg følte forresten for å spørre henne igjen nå i kveld (pga at du kommenterte det ;)), og hun bare så dumt på meg og lurte på hvorfor jeg trodde det kunne bli kjedelig å leie film og kose seg med god mat alene ;) Hun er ei veldig sosial jente, men trives også kjempegodt i sitt eget selskap :)

Det er jo så utrolig bra at barn ikke trenger andre rundt seg hele tiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;)

Skjønner henne godt, jeg ;)

Jeg hadde betalt store summer for en hel kveld for meg selv hver uke ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så utrolig bra at barn ikke trenger andre rundt seg hele tiden!!

Datteren min pleier å si hun er kjempeglad for at vi ikke bor i byggefeltet der alle klassevenninnene bor. Hun hadde ikke orka å ha folk rennende på døra hele tida, men samtidig hadde hun nok ikke klart å la være å henge sammen med dem hele tida heller ;-)

Her vi bor kan hun i stor grad bestemme selv når hun vil treffe venner og hun er en type som trenger ro på seg innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...