Gå til innhold

Kinesisk mat. Din favorittrett?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Ja, hva velger du når dere er på kinesisk restaurant, eller bestiller take-away?

På meg blir det kylling gong bao eller innbakt kylling i sursøt saus.

Trenger tips til flere gode retter :o)

Gjest majas mamma
Skrevet

Her blir det som regel biff chop suey, eller innbakt svinefilet i sursøt saus. Kylling i karrisaus er også veldig godt.

candyqueen_83
Skrevet

Her blir det som regel biff chop suey, eller innbakt svinefilet i sursøt saus. Kylling i karrisaus er også veldig godt.

Biff chop suey og kylling karri tror jeg faktisk jeg aldri har bestilt. Fordi jeg syns det ser "kjedelig" ut. Men jeg bør kanskje prøve. Hvilken rett er best av de to?

Skrevet

Jeg har alltid svin shopsui (=kinesiske grønnsaker).

Frityrstekt svinekjøtt med søtsur saus er også bankers. :)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har alltid svin shopsui (=kinesiske grønnsaker).

Frityrstekt svinekjøtt med søtsur saus er også bankers. :)

Frityrstekt svinekjøtt er også godt, men der vi bestiller legger dem svinekjøttet oppi sausen, og da blir det ikke sprøtt.

Kyllingen legger dem merkelig nok for seg i egen boks.

Gjest den gang da
Skrevet

Jeg prøver å variere hver gang. Kommer jeg til en restaurant de har noe jeg tror jeg ikke har smakt før tar jeg garantert det :)

Da jeg var liten var favoritten blekksprut (ikke fritert), men det er sjelden jeg ser ikkefritert blekksprut lenger

candyqueen_83
Skrevet

Jeg prøver å variere hver gang. Kommer jeg til en restaurant de har noe jeg tror jeg ikke har smakt før tar jeg garantert det :)

Da jeg var liten var favoritten blekksprut (ikke fritert), men det er sjelden jeg ser ikkefritert blekksprut lenger

Men hva er favoritten(e)? :o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

And er veldig godt. Når jeg skal ta noe rimligere, blir det Biff Chop Sui.

candyqueen_83
Skrevet

And er veldig godt. Når jeg skal ta noe rimligere, blir det Biff Chop Sui.

Nei, and er ikke spesielt billig. Men det er godt.

Gjest den gang da
Skrevet

Men hva er favoritten(e)? :o)

Jeg har ingen favoritt, da ville jeg blitt lei.

Skrevet

Frityrstekt svinekjøtt er også godt, men der vi bestiller legger dem svinekjøttet oppi sausen, og da blir det ikke sprøtt.

Kyllingen legger dem merkelig nok for seg i egen boks.

I sausen? Jøss, da er jo retten nesten helt ødelagt spør du meg. Den må være sprø og god ja. :)

candyqueen_83
Skrevet

I sausen? Jøss, da er jo retten nesten helt ødelagt spør du meg. Den må være sprø og god ja. :)

Jeg har bare bestilt det en gang der så kan være de hadde "reservekokk". Merkelig at svin går i sausen, men s kylling utenom. Hmm.. Går sikkert an å be om å få det utenom da.

Skrevet

Jeg har ingen favoritt, da ville jeg blitt lei.

Men du har vel smakt en rett du likte bedre enn de andre?

Gjest Innbakte reker
Skrevet

På restaurant liker jeg å bestille ett eller annet på jernplate, enten reker eller biff.

Tar vi med hjem, blir det gjerne også reker, men disse er annerledes.

Av og til bestiller vi bare noen forretter, flere varianter, blir som en kinesisk tapas. :-)

Gjest majas mamma
Skrevet

Biff chop suey og kylling karri tror jeg faktisk jeg aldri har bestilt. Fordi jeg syns det ser "kjedelig" ut. Men jeg bør kanskje prøve. Hvilken rett er best av de to?

Det beste er biff chop suey, uten tvil. det bestiller jeg 4 av 5 ganger. En annen favoritt, som riktig nok er lii vanskelig å ta med seg er Peking-suppe. Nydelig!!

candyqueen_83
Skrevet

Det beste er biff chop suey, uten tvil. det bestiller jeg 4 av 5 ganger. En annen favoritt, som riktig nok er lii vanskelig å ta med seg er Peking-suppe. Nydelig!!

I dag ble det biff i hvitløk og sursøt saus. Måtte ha en baktanke med innlegget ;p Kanskje chop suey neste gang :o)

Gjest dn gang da
Skrevet

Men du har vel smakt en rett du likte bedre enn de andre?

Ikke som jeg kan komme på, nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...