Gjest efexora Skrevet 21. august 2009 Skrevet 21. august 2009 En amerikansk tenåring fikk fire ganger livsvarig for et ran som endte i drap.Kameraten fikk "bare" livsvarig. hva går forskjellen ut på? Man kan vel ikke sitte lenger enn livsvarig? 0 Siter
brilleslangen Skrevet 21. august 2009 Skrevet 21. august 2009 Jeg er nok litt på gyngende grunn her, for nå svarer jeg uten å egentlig vitesikkert. Men slik jeg har forstått disse straffene så trenger ikke livsvarig å bety at du sitter inne til du er død. Nå vet jeg ikke hvor mange år bak murene en livstidsdom i usa medfører, men la oss nå si at det vil si 21 år, og så får personen kanskje 3-4 år kortere soning pga god oppførsel. og er kanskje ute etter18 år. Men har du fått fire ganger livsvarig er de rimelig sikre på at personen aldri kommer utenfor murene igjen i live... 0 Siter
Gjest junaiten Skrevet 21. august 2009 Skrevet 21. august 2009 Jeg er nok litt på gyngende grunn her, for nå svarer jeg uten å egentlig vitesikkert. Men slik jeg har forstått disse straffene så trenger ikke livsvarig å bety at du sitter inne til du er død. Nå vet jeg ikke hvor mange år bak murene en livstidsdom i usa medfører, men la oss nå si at det vil si 21 år, og så får personen kanskje 3-4 år kortere soning pga god oppførsel. og er kanskje ute etter18 år. Men har du fått fire ganger livsvarig er de rimelig sikre på at personen aldri kommer utenfor murene igjen i live... Her er du på bærtur. I USA er livsvarig livsvarig. "Livsvarig uten mulighet for prøveløslatelse". 4 ggr livsvarig er kun symbolsk. Har du drept fire ganger hvor hvert drap kvalifiserer for livsvarig, får du 4 ggr livsvarig. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 21. august 2009 Skrevet 21. august 2009 Her er du på bærtur. I USA er livsvarig livsvarig. "Livsvarig uten mulighet for prøveløslatelse". 4 ggr livsvarig er kun symbolsk. Har du drept fire ganger hvor hvert drap kvalifiserer for livsvarig, får du 4 ggr livsvarig. Ja det er riktig. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 Her er du på bærtur. I USA er livsvarig livsvarig. "Livsvarig uten mulighet for prøveløslatelse". 4 ggr livsvarig er kun symbolsk. Har du drept fire ganger hvor hvert drap kvalifiserer for livsvarig, får du 4 ggr livsvarig. ok. :-) bra noen vet hvordan det virkelig er og korrigerer når slike som meg feilopplyser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.