Onsdag1365380628 Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 Jeg har sannsynligvis fått halsbetennelse. Det gjør naturlig nok vondt og jeg greier knapt få i meg flytende. Nettene er et mareritt for da har jeg hoste i tillegg, så de siste nettene har jeg tilbrakt sittende i en stol. Dette har vedvart noen dager, i påvente av at det kanskje skulle bli bedre av seg selv. Jeg innser idag at det kanskje er snakk om en halsbetennelse og at jeg trenger antibiotika. Er dette grunn nok til å ringe legevakten? Vil på et vis ikke ringe unødvendig, og jeg føler ikke at det er direkte akutt. Men det er jo en stund til mandag da. Hva mener dere? Bør jeg ringe eller vente til over helga? 0 Siter
Gjest signegurina Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 ingen tvil om at du skal ringe. God bedring! 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 Ring legevakta du, halsbetennelse er noe herk. PS! Få fjernet mandlene om du er plaget med halsbetennelser - jeg har ikke vært halssyk siden! 0 Siter
Gjest signegurina Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 Ring legevakta du, halsbetennelse er noe herk. PS! Få fjernet mandlene om du er plaget med halsbetennelser - jeg har ikke vært halssyk siden! Er det lenge siden du fjernet mandlene Lillemus? Jeg fjernet dem for 6-7år siden og desverre hatt flere halsbetennelser. kan ikke si jeg har mindre halsvondt og streptokokker nå enn før.. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 Tidligere hadde jeg nesten hver vinter langvarige halsbetennelser og gikk aldri til lege på grunn av det. Etter at jeg har hatt med barn til lege grunnet halsbetennelse har jeg blitt kjent med streptokokker, og leger er visst av den oppfatning at en alltid bør ta antibiotika om en har streptokokkinfeksjon i halsen. Fordelen med å dra til lege allerede nå i helgen er selvfølgelig at du blir raskere frisk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 Er det lenge siden du fjernet mandlene Lillemus? Jeg fjernet dem for 6-7år siden og desverre hatt flere halsbetennelser. kan ikke si jeg har mindre halsvondt og streptokokker nå enn før.. Jeg begynte å få halsbetennelser i 2001. Etter gjentatte halsbetennelser flere ganger i året, som toppet seg da jeg fikk en real halsbetennelse og var hos en annen lege enn min faste, fikk en alt for mild antibiotikakur og fikk ny halsbetennelse (som jeg fikk en real hestekur for!) så fort jeg var ferdig med kuren fant jeg ut at nå var det slutt. Hadde da hatt halsbetennelser 3-4-5 ganger i året i flere år. Heldigvis var legen min helt enig med meg, henviste meg til en privat klinikk med kommunal (?) avtale, etter tre uker var jeg inne til undersøkelse og 2-3 uker etter det var mandlene tatt. Har ikke angret ett sekund! I oktober 2004 tok jeg mandlene og siden har jeg knapt nok hatt vondt i halsen! Det hender jo jeg kjenner det er noe der og vet at om jeg hadde hatt mandlene fremdeles hadde jeg ligget langflat, men nå slipper jeg unna med litt småvondt i halsen i en dag eller to, ikke verre enn at det lar seg kurere med noen krus te med honning. ) 0 Siter
Gjest signegurina Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 Jeg begynte å få halsbetennelser i 2001. Etter gjentatte halsbetennelser flere ganger i året, som toppet seg da jeg fikk en real halsbetennelse og var hos en annen lege enn min faste, fikk en alt for mild antibiotikakur og fikk ny halsbetennelse (som jeg fikk en real hestekur for!) så fort jeg var ferdig med kuren fant jeg ut at nå var det slutt. Hadde da hatt halsbetennelser 3-4-5 ganger i året i flere år. Heldigvis var legen min helt enig med meg, henviste meg til en privat klinikk med kommunal (?) avtale, etter tre uker var jeg inne til undersøkelse og 2-3 uker etter det var mandlene tatt. Har ikke angret ett sekund! I oktober 2004 tok jeg mandlene og siden har jeg knapt nok hatt vondt i halsen! Det hender jo jeg kjenner det er noe der og vet at om jeg hadde hatt mandlene fremdeles hadde jeg ligget langflat, men nå slipper jeg unna med litt småvondt i halsen i en dag eller to, ikke verre enn at det lar seg kurere med noen krus te med honning. ) Heldiggris! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.