Gå til innhold

Når venner er helt motsatt av deg selv

Anbefalte innlegg

Gjest Bare lurer på det i natt
Skrevet

Kan man være venner selv om man er sa langt fra hverandre i livet som mulig?. Tenker da på at når ei har mann og barn og alt som følger med men den andre har ikke det og har alt for mye fritid og skjønner ikke helt hvorfor den andre ikke har tid til å farte rundt

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja, det er klart man kan, så lenge det er en gjensidig forståelse for den andres livssituasjon.

Gjest den stygge venninna
Skrevet

Ja, og en kan være gode venner selv om en er forskjellige på andre måter også. Har en venninne som er helt konge på oppussing, renhold av hus, matlaging, sosiale sammenkomster og i tillegg sporty, pen, slank og morsom og jeg er lat på alle områder, usporty og småfeit.. .

Gjest truseløsheletia
Skrevet

Ja, det er klart man kan, så lenge det er en gjensidig forståelse for den andres livssituasjon.

harru vurrrrrrdert å skaffe deg et nick?

Skrevet

det kreves forståelse fra den single venninnen at det ikke er så lett for den gifte med familie å slippe fra, men man må prøve å møtes av og til da... om det ikke er å farte på byen lenger, kan man jo finne på andre ting. Har hun ikke barnevakt, kan hun ta med seg ungen og dere kan gå på cafe? Det gjør ofte jeg og mine single venninner.

Men jeg tror det er viktig at den single venninnen får seg noen andre single venninner, så kan de finne på jenteting sammen om det ikke er så lett for den gifte. Men dette er forskjellig. Noen familiekvinner har det snertent, de har familie som har tid og anledning til å hjelpe de å passe unger, og de føler fortsatt trang til å være ung og gal, gå ut på byen.... mens andre føler at nå har de fått unger og trives best hjemme i sofakroken sammen med mannen og barna, fremfor å reke på byen.

en god venninne respektere dette og forstå. Det er utrolig leit for den gifte å bli kuttet ut av sine single venninner bare fordi hun nå har slått seg til ro og ikke orker være med på alt mulig lenger. Man kan finne på andre ting og, om så bare å holde kontakta på telefon eller msn :)

Skrevet

Ja, nettopp det, forståelse for den andres situasjon. en ekte venn ønsker ikke å forandre den andre vennen så den blir mer lik en selv.

Og en må jo regne med ettersom man blir eldre at vennene slår seg til ro og får familie, det blir en helt annen livssituasjon, andre man må ta hensyn til.

Gjest BillieBean
Skrevet

Det kan funke det, tror jeg, men det krever nok at begge har forståelse for den andres situasjon og det krever at viljen til å bevare vennskapet er sterk hos begge.

Det er vanskelig for en med mann og barn å ha slike intense venninneforhold som en hadde i ungdommen, for tiden strekker ikke til, og det går utover andre dersom en prioriterer venninnen for mye. Jeg har mistet et par enslige venninner pga slike ting. De har ønsket et mye tettere vennskapsforhold enn jeg har kunnet gi, og de følte at det de fikk ikke var nok.

Gjest Trollet og havresekken
Skrevet

Det kan funke det, tror jeg, men det krever nok at begge har forståelse for den andres situasjon og det krever at viljen til å bevare vennskapet er sterk hos begge.

Det er vanskelig for en med mann og barn å ha slike intense venninneforhold som en hadde i ungdommen, for tiden strekker ikke til, og det går utover andre dersom en prioriterer venninnen for mye. Jeg har mistet et par enslige venninner pga slike ting. De har ønsket et mye tettere vennskapsforhold enn jeg har kunnet gi, og de følte at det de fikk ikke var nok.

Jeg har også ei sånn venninne.Jeg har barn og trang økonomi. Hun har ikke barn og en utbetalt leilighet og jobber 2-3 dager i uken. Mannen tjener godt. Jeg jobber nesten hver dag og har ikke tid til å møtes. Men hun sender 2-3 mld i uken om at vi kan finne på noe. Pluss hun vet at jeg ikke har det bra økonomisk. Alt jeg har til overs går til barna. Men alikevel kan hun sende mld og si at hun har kjøpt seg masse nye klær og skal ta seg en massasje time for hun er sliten. Greit at hun gjør det men trenger ikke å infomere meg om det. OG de dagene hun jobber hører jeg ikke fra henne for da er hun opptatt men ellers ringer hun i ett sett

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...