Gjest Legevakt eller vente til Mandag? Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Gutten er 10 mnd og fikk feber i går kveld. Har vært mye våken i natt. Feberen har ikke gått ned ennå.Hva skal jeg gjøre? Han er tett i nesa. Har vært forkjølet før men aldri harr feber sa jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i disse influensa tider 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Jeg ville ikke gjort noe spesielt. Er du veldig bekymret kan du jo ringe legevakta og høre med dem. Små barn får gjerne feber uten at det er noe spesielt. Og feberen kan kommer fort og forsvinne like fort. Pass bare på at barnet drikker nok. (Sjekk at barnet har nok tissebleier ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Legevakt eller vente til Mandag? Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Jeg ville ikke gjort noe spesielt. Er du veldig bekymret kan du jo ringe legevakta og høre med dem. Små barn får gjerne feber uten at det er noe spesielt. Og feberen kan kommer fort og forsvinne like fort. Pass bare på at barnet drikker nok. (Sjekk at barnet har nok tissebleier ) Ok. Jeg blir bare så redd. Han ligger bare på fanget og halvsover. Er så slapp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Det er normalt at barnet blir slapt når det har feber! Pass på at han ikke har på seg for mye klær, at det ikke er for varmt inne, og at han drikker nok. Annen næring kan vente (men mme om han liker det, eller om du fortsatt ammer er selvfølgelig både væske og næring) La ham slappe av så mye han vil. Det er ikke skummelt at han er slapp, så lenge du får god kontakt med ham når du prøver! Det er "normalt" at barn får feber ganske plutselig og uten særlig synlig grunn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Ok. Jeg blir bare så redd. Han ligger bare på fanget og halvsover. Er så slapp. Stakars liten. Det er ikke greit å være liten og syk. Trøsten får være at det å sove er den beste medisinen Hvis gutten er vanskelig å få kontakt med, eller at han ikke drikker nok (har tørre bleier), så nøler du ikke med å ta kontakt med legevakta. Om han sover og er slapp, men er grei å vekke og få kontakt med, og han har våte bleier - så kan du se det hele an. Bare la den lille kroppen få den roen han trenger til å bli frisk igjen. Gi drikke så mye som du bare klarer. Og la ham spise det han virkelig liker. Det er vanlig å ikke ha spesielt stor matlyst når man er syk, så ikke bli engstlig om han ikke spiser noe særlig. God bedring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Han bør ha feber i noen dager eller at allmenntilstanden er ganske dårlig før du ringer lege. Å være litt slapp er jo helt normalt ved feber. Pass godt på han. Vær nøye med væske. Du kan også gi febernedsettende (stikkpille) om du synes det trengs. Gjerne på kvelden slik at dere begge kan få sove litt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hvor høy feber? Har han vedvarende 40 i temp ville jeg tatt kontakt med legevakt. Er det kun lett forhøyet temperatur og ok allmentilstand ville jeg avventet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Lovlig sent svar, kanskje.... Kikket ikke på datoen ;-) Håper det er bra med ham nå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.