Gå til innhold

Neglebiting...

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Snuppa som fyller 4 i november har begynt å bite negler de siste ukene...

Det ser både stygt og vondt ut, og jeg ønsker å venne henne av med det så fort som mulig...

Har dere noen knallgode tips? Jeg har vurdert å kjøpe sånn "Go'negl" på apoteket, men jeg vet ikke om det kommer til å ha effekt - derfor spør jeg her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til at jeg ikke ser når det skjer - vet ikke om det er i barnehagen, i bilen eller når hun har lagt seg for å sove feks... Jeg har spurt henne, men hun kommer med uklare, diffuse svar - og "jeg vet ikke"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde Go'negl, problemet er bare at det går bort når barnet vasker hendene, og da er man jo like langt...

Et av mine barn bet også negler en periode, men sluttet faktisk da vi lovet at h*n skulle få det playstationspillet som stod aller øverst på ønskelisten hvis neglene flere ganger hadde blitt så lange at de måtte klippes. Dette klarte h*n faktisk.

Like etterpå mistet h*n to fortenner, og da ble neglebiting "helt umulig å få til", som h*n sa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Min sønn var en uhelbredelig neglbiter, og biter selv i dag. Kjøpte go-negl og smurte på, men det funket dårlig for han syntes det smakte godt!! Ingenting funket på den gutten. Datteren min har også begynt å bite, men det gikk over (nesten) da hun fikk lov å bruke neglelakk hvis hun kunne la være å bite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mye barna gjør

Det er ikke noe annet barnet tenker på som gjør att hun biter negler?

Vi har ei datter som nå er 9 år.hun har aldri bitt negler.Da hun var 4 år var det ting som skjedde i familien,pappa`n hennes var mye syk.psykiske problemer som vi prøvde og skjule for henne.Hun begynte plutselig og bite negler og vi forsto ikke hvorfor.Men da han etterhvert ble frisk og ting hjemme ble normalt så sluttet hun og bite negler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevde dette med sønnen min i ca samme alder. Han ble lovet en belønning (en pakke lego) hver lørdag om han ikke bet hele uken. (Lett å se om han har bitt når jeg sjekket på kvelden). Det gikk som en drøm, og gutten fikk en flott haug med lego! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det med belønning hørtes bra ut. Men å smøre på go-negl kan være en påminnelse, siden man ofte gjør det ganske ubevist. Høres ut som det må smøres på ofte. Dersom du pensler neglene med olivenolje hver kveld, eller en innholdsrik krem, vil neglene vokse raskere. Og det vil være rasskere for jenta de å se resultater. Fin neglelakk og annen neglepynt kan jo også hjelpe. Men en belønning hadde jeg satt aller høyest.

Det er nok værdt å prøve, for begynner man fortsetter man gjerne hele livet. Og det er vanskeligere å slutte hvis man har holdt på i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da guttungen begynte med det kjøpte jeg en negleklipper til ham og ba ham om å bruke den. Tror han var 4-5 år da problemet oppsto, og han bruker den fremdeles nesten hver eneste kveld nå som han er 10.

Søstra hans fungerte det ikke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...