Gå til innhold

Om å være enig med "alle" eller ikke...

Anbefalte innlegg

Gjest Sjefsdolbertene
Skrevet

Her tror jeg virkelig det er du som overtolker litt altså, det er klart det ikke er andre regler for "oss med faste nick" og de med engangsnick, og jeg kan heller ikke skjønne hva du klager over hvis ditt mål uansett _ikke_ er å ha noen fellesskapsfølelse med noen andre her inne.

Det eneste jeg "klager" over er dette med retten til å uttrykke sin mening selv med engangsnick.

Om noen dilter etter eller om noen er toneangivende eller hva som helst, vel det gir jeg katten i. At de før 3 nevnte har en styrende rolle her er en observasjon, det er opp til hver og en å følge dem eller ei.

• Svar 157
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

30

• frosken

12

• morsan

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det eneste jeg "klager" over er dette med retten til å uttrykke sin mening selv med engangsnick.

Om noen dilter etter eller om noen er toneangivende eller hva som helst, vel det gir jeg katten i. At de før 3 nevnte har en styrende rolle her er en observasjon, det er opp til hver og en å følge dem eller ei.

Det jeg mener med å uttrykke sine meninger er å komme med (hovedsakelig negative) personkarakteristikker om andre brukere, når det gjelder meninger om saker generelt skjønner også du at det ikke er forskjellige sett med regler.

Gjest Sjefsdolbertene
Skrevet

Det jeg mener med å uttrykke sine meninger er å komme med (hovedsakelig negative) personkarakteristikker om andre brukere, når det gjelder meninger om saker generelt skjønner også du at det ikke er forskjellige sett med regler.

Men hvorfor kan ikke vi med engangsnick kommentere de med fast nick? Vi som ikke har fast nick blir jo kommentert stadig vekk, vi, hvorfor skal det være sånn, da?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Åjo, du, Ulvinnen og Morsan er absolutt en ledende trio.

Er jeg fortsatt et nick man legger merke til her inne? Det trodde jeg virkelig ikke, så lite jeg er på dol. Og å tildele meg en lederrolle må jeg si at smigrer, men stemmer så langt i fra.

Jeg vil tro at personer som har registrert seg på dol de siste 3-4 årene knapt har lagt merke til meg.

Jeg regner med at du er en av de som var aktiv også i "gode gamle dager", på den tiden da Amber Sun og jeg herjet som verst? *Mimre*

Gjest mikkelina
Skrevet

He-he, jeg har da ikke noe forhold til disse tre, jeg, men jeg har registrert deres rolle her inne. Siden jeg opererer med engangsnick i hver tråd, så har jeg ikke noe behov for å være en del av noe som helst, jeg er ikke er inne for å få venninner eller småsludre - jeg vil diskutere.

Det jeg allikevel ikke synes er så veldig greit, er at det til stadighet påpekes at man ikke får lov å mene noe om andre brukere om man ikke bruker fast nick. Det er etter min mening helt håpløst, siden det da opereres med flere ulike sett regler.

Jeg har også registrert denne dilte-etter-mentaliteten, men jeg tolker den ikke nødvendigvis så ille som andre gjør. Jeg trekker lett på skuldrene og går videre. Det er ett fett for meg hva den eller den måtte mene, og hvor mange som mener det samme.

Det virker ikke som du trekker så altfor hardt på skuldrene... ;-)

''men jeg har registrert deres rolle her inne''

Her er vi tilbake til det jeg oppfatter som kjernen - jeg mener du ser spøkelser ved høylys dag, og kanskje tilegner andre en posisjon de ikke har. Det var derfor jeg lurte på om du ofte opplever at folk rotter seg sammen mot deg. For det handler kanskje ikke mest om hva som eventuelt er tilfelle, men hvorvidt du stadig oppfatter at folk "klikker seg".

Gjest mikkelina
Skrevet

Men hvorfor kan ikke vi med engangsnick kommentere de med fast nick? Vi som ikke har fast nick blir jo kommentert stadig vekk, vi, hvorfor skal det være sånn, da?

?? Nei, nå surrer du fælt.

Å kommentere en hel gruppe "navnløse" blir _ikke_ det samme som å sette personlige karakteristikker på faste nick som har vært her i kanskje 10 år.

Gjest mikkelina
Skrevet

Tusen takk:-)

Da er det i hvert fall to som har ytret den meningen, og da kan vi vel også konkludere med at det ikke alltid er den som uttrykker seg som er ansvarlig for hvordan ting blir tolket - det finnes også en mottaker som skal tolke...

Men jeg har tidligere gitt deg tilbakemelding på at jeg synes du var krass, men jeg husker ikke hva det dreide seg om. ;o)

Gjest Sjefsdolbertene
Skrevet

Det virker ikke som du trekker så altfor hardt på skuldrene... ;-)

''men jeg har registrert deres rolle her inne''

Her er vi tilbake til det jeg oppfatter som kjernen - jeg mener du ser spøkelser ved høylys dag, og kanskje tilegner andre en posisjon de ikke har. Det var derfor jeg lurte på om du ofte opplever at folk rotter seg sammen mot deg. For det handler kanskje ikke mest om hva som eventuelt er tilfelle, men hvorvidt du stadig oppfatter at folk "klikker seg".

Ja-ja, om du mener at jeg ser spøkelser, så er det vel ikke noe mer å gjøre med det. Og hvor har jeg sagt at "de rotter seg sammen mot meg"? Det kan da like gjerne være at jeg dilter med dem?!

Gjest mikkelina
Skrevet

Tusen takk:-)

Da er det i hvert fall to som har ytret den meningen, og da kan vi vel også konkludere med at det ikke alltid er den som uttrykker seg som er ansvarlig for hvordan ting blir tolket - det finnes også en mottaker som skal tolke...

...virket ikke særlig hyggelig det siste innlegget mitt, tenkte bare det var litt morsomt, ironisk liksom. Sorry ;-)

Gjest Sjefsdolbertene
Skrevet

?? Nei, nå surrer du fælt.

Å kommentere en hel gruppe "navnløse" blir _ikke_ det samme som å sette personlige karakteristikker på faste nick som har vært her i kanskje 10 år.

Neida, jeg surrer ikke.

Gjest mikkelina
Skrevet

Neida, jeg surrer ikke.

Jo. For det er to vidt forskjellige ting. Og nå er jeg skikkelig lei denne tråden. *vinke* hade!

Gjest Sjefsdolbertene
Skrevet

Jo. For det er to vidt forskjellige ting. Og nå er jeg skikkelig lei denne tråden. *vinke* hade!

Det er flere ganger at engangsnick får gjennomgå, både i egen tråd og i andres tråder.

Ha det!

Skrevet

Jeg er enig med deg! Jeg svarer det jeg mener, uavhengig av hvem som har nicket.

Det som muligens noen ganger skjer, er at man lettere teller til ti før man svarer der nicket er en person man "kjenner" og liker godt?

Man vet at denne personen har mange positive sider og ser litt gjennom fingrene med smånegative saker? Kanskje man finner det best å holde kjeft? Når et helt ukjent nick uttaler det samme, så er man kanskje noe raskere ute med piggene?

Gjest mikkelina
Skrevet

Jeg er enig med deg! Jeg svarer det jeg mener, uavhengig av hvem som har nicket.

Det som muligens noen ganger skjer, er at man lettere teller til ti før man svarer der nicket er en person man "kjenner" og liker godt?

Man vet at denne personen har mange positive sider og ser litt gjennom fingrene med smånegative saker? Kanskje man finner det best å holde kjeft? Når et helt ukjent nick uttaler det samme, så er man kanskje noe raskere ute med piggene?

Jeg er helt enig i den teorien. Man vet mer om enkelte nick. Når det gjelder tilfeldige nick kjenner man kun meningen som uttrykkes der og da.

Gjest innvollsorm
Skrevet

Er jeg fortsatt et nick man legger merke til her inne? Det trodde jeg virkelig ikke, så lite jeg er på dol. Og å tildele meg en lederrolle må jeg si at smigrer, men stemmer så langt i fra.

Jeg vil tro at personer som har registrert seg på dol de siste 3-4 årene knapt har lagt merke til meg.

Jeg regner med at du er en av de som var aktiv også i "gode gamle dager", på den tiden da Amber Sun og jeg herjet som verst? *Mimre*

Hehe, jeg tror nok du tror du gjør mindre ut av deg på dol enn du gjør :)

Gjest Sjefsdolbertene
Skrevet

Tja, du framstår som svært tydelig i dine svar her inne, så jeg tror nok du undervurderer den gemene DOL'er nå.

Skrevet

...virket ikke særlig hyggelig det siste innlegget mitt, tenkte bare det var litt morsomt, ironisk liksom. Sorry ;-)

Den krassheten er jeg veldig klar over, og det er et mer eller mindre bevisst valg fra min side, så jeg tar ikke det negativt opp altså:-)

Gjest mikkelina
Skrevet

Tja, du framstår som svært tydelig i dine svar her inne, så jeg tror nok du undervurderer den gemene DOL'er nå.

Nei, å undervurdere de andre dolerne er det du som gjør.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe, jeg tror nok du tror du gjør mindre ut av deg på dol enn du gjør :)

Kanskje det :)

Skrevet

En styrende rolle?

Elextra, Ulvinnen og morsan er da ikke enige bestandig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...