Gå til innhold

Om å være enig med "alle" eller ikke...

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

En styrende rolle?

Elextra, Ulvinnen og morsan er da ikke enige bestandig?

''Elextra, Ulvinnen og morsan er da ikke enige bestandig?''

Så avgjort ikke :) Hver gang jeg ser at morsan har svart meg, lurer jeg på om jeg vil få støtte eller ikke.

Når det gjelder Elextra, så kan jeg ikke huske at hun har svart meg. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg nevnes. Lillemus, togli, frosken, Mariaflyfly er mye større grunn til å nevnes som ledere enn meg.

• Svar 157
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

30

• frosken

12

• morsan

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så avgjort ikke :) Hver gang jeg ser at morsan har svart meg, lurer jeg på om jeg vil få støtte eller ikke.

Når det gjelder Elextra, så kan jeg ikke huske at hun har svart meg. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg nevnes. Lillemus, togli, frosken, Mariaflyfly er mye større grunn til å nevnes som ledere enn meg.

Jeg!? Jeg lurer alltid på om jeg er med i denne dol-mafiaen når den nevnes, men synes ikke jeg er så veldig "ledende" her inne akkurat. :o)

Skrevet

?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg!? Jeg lurer alltid på om jeg er med i denne dol-mafiaen når den nevnes, men synes ikke jeg er så veldig "ledende" her inne akkurat. :o)

Jeg tror ikke noen er spesielt ledende, men du er vel en av de mest synlige. Det var forøvrig bare ment positivt :)

Skrevet

Jeg vil heller skille mellom å være selvstendig tenkende og å være PK. Det er veldig fort å tenke politisk korrekt i en dol-tråd, med andre ord slike en selv tenker en ville handlet etter grundig overveielse, og ikke hvordan en kunne handlet i et dårlig øyeblikk.

Jeg er ikke uenig med deg i konklusjonen i følgende svar, men, synes likevel du uttaler deg vel krasst og PK:

''Nei vettu hva!!! Han har mistet førerkortet fordi han var uansvarlig å kjørte for fort! Selvfølgelig kan han ikke få dispensasjon for å kjøre litt om kveldene, eller til barnehagen når det blir vanskelig for dere - det skulle da bare mangle.

Dette var én av de tingene han burde ha tenkt på før han valgte å bryte fartsgrensa.''

Enig!

Skrevet

Ment som et kompliment ;)

Jeg mener likevel du tar feil. ;)

Skrevet

Jeg vil heller skille mellom å være selvstendig tenkende og å være PK. Det er veldig fort å tenke politisk korrekt i en dol-tråd, med andre ord slike en selv tenker en ville handlet etter grundig overveielse, og ikke hvordan en kunne handlet i et dårlig øyeblikk.

Jeg er ikke uenig med deg i konklusjonen i følgende svar, men, synes likevel du uttaler deg vel krasst og PK:

''Nei vettu hva!!! Han har mistet førerkortet fordi han var uansvarlig å kjørte for fort! Selvfølgelig kan han ikke få dispensasjon for å kjøre litt om kveldene, eller til barnehagen når det blir vanskelig for dere - det skulle da bare mangle.

Dette var én av de tingene han burde ha tenkt på før han valgte å bryte fartsgrensa.''

''Jeg er ikke uenig med deg i konklusjonen i følgende svar, men, synes likevel du uttaler deg vel krasst og PK:

''

Du glemte i farta å nevne moraliserende.

Skrevet

Dette med fellesskapsfølelsen og slikt er helt greit, og litt av poenget med å ikke ha fast nick - for meg - er at jeg ikke ønsker meg venninner her. Her ønsker jeg kun en diskusjon, vennskap er forbeholdt RL.

Jeg synes allikevel at det er sært at det tydeligvis foreligget ett sett regler for de med fast nick, og et annet sett regler for oss uten.

''Jeg synes allikevel at det er sært at det tydeligvis foreligget ett sett regler for de med fast nick, og et annet sett regler for oss uten.

''

Men er det ikke litt slik i RL også da? Man er mer romslig og tolker ting mer vennligssinnet når det kommer fra noen man har en ok relasjon til, enn i motsatt tilfelle. I utgangsunktet ønsker en å forholde seg saklig og behandle alle rettferdig, men tidligere erfaringer med en person vil ofte prege de tolkninger og holdninger man har i forhold til vedkommende.

Skrevet

''Jeg!?''

Du er iallfall blant de mest "synlige" her inne, og i tillegg en av veteranene fra tidenes morgen:-)

Men det er tydeligvis delte meninger her inne om det å ha mange innlegg over tid er det samme som at man "styrer" andre, enn si at andre "lar seg styre" av forannevnte.

Jeg kjenner meg definitivt ikke igjen verken som en som styrer eller en som folk lar seg styre av.

Skrevet

Det eneste jeg "klager" over er dette med retten til å uttrykke sin mening selv med engangsnick.

Om noen dilter etter eller om noen er toneangivende eller hva som helst, vel det gir jeg katten i. At de før 3 nevnte har en styrende rolle her er en observasjon, det er opp til hver og en å følge dem eller ei.

Men kjære deg, de tre nevnte er da virkelig ikke ledende her inne. Det er faktisk en ganske sterk nedvurdering av de utallige mange andre som også er her.

Skrevet

Det er jeg også enig med deg i, hvis man i det hele tatt skal snakke om noen lederskikkelser her...

Jeg synes ikke det, det er riktignok noen som er mer aktive enn andre, og at vi derfor ser nickene deres oftere enn mange, men ledende - nei, det synes jeg ikke.

Skrevet

''Jeg!?''

Du er iallfall blant de mest "synlige" her inne, og i tillegg en av veteranene fra tidenes morgen:-)

Men det er tydeligvis delte meninger her inne om det å ha mange innlegg over tid er det samme som at man "styrer" andre, enn si at andre "lar seg styre" av forannevnte.

Jeg kjenner meg definitivt ikke igjen verken som en som styrer eller en som folk lar seg styre av.

Jeg er enig i at jeg har vært her veldig lenge og sikkert kan være ganske synlig i perioder, men at jeg er en som styrer andre tviler jeg sterkt på.

Noen ganger sitter jeg på gjerdet og venter litt om mine meninger er helt motsatt av trådstarter f.eks., andre ganger svarer jeg uten å lese hva de andre har skrevet og oppdager etterpå at vi er helt enige.

Og jeg er forsiktig med å fleipe med nye nick ettersom jeg ikke kjenner dem og vet hva de tåler, men nick som har vært her en stund og som jeg kjenner litt til kan jeg fleipe kraftig med innimellom. :o)

Skrevet

Jeg er enig i at jeg har vært her veldig lenge og sikkert kan være ganske synlig i perioder, men at jeg er en som styrer andre tviler jeg sterkt på.

Noen ganger sitter jeg på gjerdet og venter litt om mine meninger er helt motsatt av trådstarter f.eks., andre ganger svarer jeg uten å lese hva de andre har skrevet og oppdager etterpå at vi er helt enige.

Og jeg er forsiktig med å fleipe med nye nick ettersom jeg ikke kjenner dem og vet hva de tåler, men nick som har vært her en stund og som jeg kjenner litt til kan jeg fleipe kraftig med innimellom. :o)

''Noen ganger sitter jeg på gjerdet og venter litt om mine meninger er helt motsatt av trådstarter f.eks., andre ganger svarer jeg uten å lese hva de andre har skrevet og oppdager etterpå at vi er helt enige.

Og jeg er forsiktig med å fleipe med nye nick ettersom jeg ikke kjenner dem og vet hva de tåler, men nick som har vært her en stund og som jeg kjenner litt til kan jeg fleipe kraftig med innimellom. :o)''

Som jeg skulle sagt det selv;-) (nesten så jeg ikke tør si det

*he he*)

Jeg synes froskens sammenligning med det å snakke med en på bussen kontra å snakke med en kollega passer veldig godt på dette.

Og så er jeg enig med det mikkelina og nå også Bookworm sier at det å påståp at noen styrer/andre lar seg styre er en kraftig undervurdering av brukerne av forumet.

Gjest Sjefsdolbertene
Skrevet

Nei, å undervurdere de andre dolerne er det du som gjør.

Du, nå bare hugger du etter meg, i steden for å lese hva jeg skriver.

Gjest Sjefsdolbertene
Skrevet

''Jeg synes allikevel at det er sært at det tydeligvis foreligget ett sett regler for de med fast nick, og et annet sett regler for oss uten.

''

Men er det ikke litt slik i RL også da? Man er mer romslig og tolker ting mer vennligssinnet når det kommer fra noen man har en ok relasjon til, enn i motsatt tilfelle. I utgangsunktet ønsker en å forholde seg saklig og behandle alle rettferdig, men tidligere erfaringer med en person vil ofte prege de tolkninger og holdninger man har i forhold til vedkommende.

Det kan du godt ha rett i, alle skiller kanskje ikke like mye mellom RL og internett.

Gjest Sjefsdolbertene
Skrevet

Men kjære deg, de tre nevnte er da virkelig ikke ledende her inne. Det er faktisk en ganske sterk nedvurdering av de utallige mange andre som også er her.

Neivel.

Gjest Elextra
Skrevet

''Men kjære deg, de tre nevnte er da virkelig ikke ledende her inne. Det er faktisk en ganske sterk nedvurdering av de utallige mange andre som også er her''

Helt enig.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Jeg!?''

Enig!

Jeg har heller ikke oppfattet deg slik.

Skrevet

Enig!

Jeg har heller ikke oppfattet deg slik.

:-)

Og dessuten: Hvis man først skulle påstå at noen her inne er "styrende" i den forstand at folk er veldig lyttende til det vedkommende sier, tror jeg ikke man nødvendigvis bør lete blant dem som skriver _flest_ innlegg; ihvertfall ikke når disse innleggene ofte er korte og består av tull&tøys. Da burde man heller vurdere om noen av dem som skriver lengre, men mer velformulerte innlegg med substans er i en slik posisjon! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...