Gå til innhold

Leggetider

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Så er høsten her, og spørsmålet om leggetider dukker opp igjen...

Når legger deres 9.klassinger, 5.klassinger og 4.klassinger seg?

Samtlige må stå opp her ca 0645...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er går ungene (9 og straks 11 år, altså 4. og 6. klssse) på badet kl. 20:30 og så inn på rommene (eller den enes rom) hvor de får lese, høre på musikk, spille ds eller leke litt (for tiden er lego tingen) til kl. 21:15, da er det under dyna og av med lyset.

De står opp ca. 6:40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.-klassingen min legger seg 22-22.30 om det er skole dagen etter, da må hun opp kl 7.

I helgene legger hun seg når hun vil. Hun har aldri trengt mye søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er målet at 4.klassingen og 6.klassingen skal være i seng til klokka 20.30, men den blir ofte rundt 21.00. De blir vekket ca kl 07.00.

Leste at barn under 12 år trenger 12 timers søvn. Jeg kjenner ingen barn på rundt 10 år som sover så lenge. Hvordan får man en 11-åring i seng før klokka sju?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerdeklassingen her legger seg kl 21.00. Da leser han et par sider og sovner greit. Legger han seg tidligere, ligger han bare lenger før han sovner.

Han står opp ca 07 (noen dager litt før, noen dager litt senere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 5.-klassing skal i teorien legge seg ca. 2130. Som regel diller han litt (lesing, musikk el.l.) før han roer seg.

Han står opp i 7-tida og har aldri trengt mye søvn. Siste året har han begynt å sove litt lenger i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager i uken har min 9.klassing trening til 22.15 og er hjemme 22.30. Når han kommer hjem må han ha mat og dusj, og kommer seg i seng først rundt 23- 23.15 - litt for sent etter min smak. De andre dagene går han på badet i 22-tiden, og sovner rundt 22.30- 22.45. Han må imidlertid ikke stå opp før 08.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset står vi opp kl. 07.00.

Han på snart 4 legger seg mellom 19 og 19.30.

Hun på 8,5 legger seg kl. 20.

Hun på 9,5 legger seg kl. 20.30.

De to eldste får lov til å lese en god stund etter at de har lagt seg. Vet eldstemor gjerne leser ganske lenge, og jeg sier ikke noe på det så lenge hun kommer seg opp om morgenen og er rimelig våken og opplagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. klassingen min legger seg 21.00 Da leser han 20 min på senga og setter som regel på en lydbok etterpå. Sovner 21.30 - 21.45

Datra på 5 legger seg 19.30

Jeg vekker dem ca 7.15, begge to har alltid trengt mye søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine går i 4. og 6. De går på badet 20.30-21 og skal slå av lyset senest 21.30. Den eldste kan hende drøyer til nærmere 22, men det styrer han ganske bra selv etter hvor trøtt han er.

De står opp ca. 6.45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...