LillemorX Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Tenåringen er ikke helt enig i leggetiden, som det siste året har vært kl 22... Hun ville gjerne ha meg til å si ja til 22.30, og på en måte skjønner jeg henne litt. Jeg har vurdert det, og jeg sa ja første skoledag til ny tid. Og var hun i seng til rett tid? -Nei. Måtte bare drøye, og finne på ting for å strekke ut tiden. (dette har skjedd flere ganger tidligere). Så jeg sa at da gikk vi tilbake til kl 22 igjen. Sa at hvis hun kan bevise for meg over en lengre periode, at hun er i seng til det satte tidspunktet, så skal jeg revurdere leggetiden... Men hva er normal legge tid for en 13-åring?? Jeg legger meg jo ved 22-22.30 tiden selv, for å komme meg opp på hverdagene.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til 13åring Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Datteren min på 13 bestemmer leggetid selv. Klarer fint å styre det. Nlir som regel 23 før hun er i seng, men frisk og opplagt hver morgen så. Hun står opp litt før 7 på skoledager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg tror nok 12 åringen min vil få kl. 22 som leggetid neste år. Jeg har inntrykk av at "alle" i klassen legger seg 21.30 nå i år. EN sjelden gang får hun være oppe til 21.45 eller 22.00. Det er uaktuelt for meg å la henne bestemme leggetid selv. Da ville hun sittet på dataen langt utover og hun trenger den søvnen hun kan få for å være opplagt neste morgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest søvn kurerer Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Min 13 åring skal legge seg kl.22.00. I helgen 22.30 og da får han spille musikk, radio evt. lese en bok før han legger seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jentungen legger seg 22-22.30 hvis det er skoledag dagen etter. Ellers styrer hun det helt selv - og det betyr vanligvis at hun legger seg samtidig med oss voksne. Opp sju, og er det er aldri noe problem, hun har aldri trengt mye søvn. Hun blir tretten om få dager - hvorfor føler jeg at jeg er på feil forum? *iler ut* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Jentungen legger seg 22-22.30 hvis det er skoledag dagen etter. Ellers styrer hun det helt selv - og det betyr vanligvis at hun legger seg samtidig med oss voksne. Opp sju, og er det er aldri noe problem, hun har aldri trengt mye søvn. Hun blir tretten om få dager - hvorfor føler jeg at jeg er på feil forum? *iler ut* Gutten min på ti år har deltatt på et kursopplegg i kirka for 10-14 åringer - og var storfornøyd over at kurslederen kalte dem for "ungdommer" og ikke "barn". Han vokste nesten en halvmeter på det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.