filiokus81 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Storesøster fyller 4 år i høst, og det er duket for jomfruturen hva angår barnebesøk her i huset. Tidligere har vi kun hatt familiebursdager. Hvor lang tid i forveien er det vanlig å dele ut invitasjoner? Er det kjekt å få de så tidlig så mulig, eller bare glemmer man hele selskapet hvis det går for lang tid? Og den evige diskusjonen om helg vs hverdag - jeg kommer nok til å kjøre lørdag formiddag tror jeg, påvirker det i hvor god tid dere ville likt å få invitasjonen? Mye man skal lure på ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ruccola Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Lørdag, da ville jeg helst hatt invitasjonen tirsdag eller onsdag 1,5 uke før. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Vi har fått innbydelser alt fra dagen før til tre uker før. Jeg foretrekker nok noe midt imellom, dvs en uke eller to i forveien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Lørdag, da ville jeg helst hatt invitasjonen tirsdag eller onsdag 1,5 uke før. :-) Ah, hjertelig ) Da går vi for det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Vi har fått innbydelser alt fra dagen før til tre uker før. Jeg foretrekker nok noe midt imellom, dvs en uke eller to i forveien. Takk og takk! Dol er et nyttig sted ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me et moi Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg synes at 3 dager før holder lenge i den alderen. Antar at om folk har helgeplaner så blir de uansett ikke hjemme fordi poden skal i selskap. Og 3 dager greier de små å forholde seg til, så får de tid til å gleeeeede seg. Og foreldre greier fint å fikse en gave og stryke penkjolen/skjorta i løpet av 3 dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Jeg synes at 3 dager før holder lenge i den alderen. Antar at om folk har helgeplaner så blir de uansett ikke hjemme fordi poden skal i selskap. Og 3 dager greier de små å forholde seg til, så får de tid til å gleeeeede seg. Og foreldre greier fint å fikse en gave og stryke penkjolen/skjorta i løpet av 3 dager. Mjæ, jeg tror jeg hadde opplevd det som litt i knappeste laget med bare 3 dagers varsel på selskap. Går nok for ca 1,5 uke før tipset tror jeg. Men takk for innspill likevel, nyttig å se hva folk tenker om dette! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Om lag ei uke før, synes jeg er veldig OK. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pastell Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg synes 1 uke i forveien er greit. Jeg synes også lørdag er en fin dag å ha/gå i besøk. Mindre stress enn å ha det på en hverdag etter arbeid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Jeg synes 1 uke i forveien er greit. Jeg synes også lørdag er en fin dag å ha/gå i besøk. Mindre stress enn å ha det på en hverdag etter arbeid. Takk for svar! Sender nok ut i slutten av uka før tenker jeg ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Om lag ei uke før, synes jeg er veldig OK. Takk for svar! Sender nok ut i slutten av uka før tenker jeg ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me et mot Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Mjæ, jeg tror jeg hadde opplevd det som litt i knappeste laget med bare 3 dagers varsel på selskap. Går nok for ca 1,5 uke før tipset tror jeg. Men takk for innspill likevel, nyttig å se hva folk tenker om dette! ''Mjæ, jeg tror jeg hadde opplevd det som litt i knappeste laget med bare 3 dagers varsel på selskap'' Det respekterer jeg Er klar over at folk er forskjellige, men jeg skjønner ikke hvorfor man trenger så lang forberedelsestid for å klargjøre et barn til bursdagsfest. Det er annerledes om det er en voksenfest som foregår på kvelden og man kanskje skal fikse med barnevakt, etc etc... Men jeg har vel alltid vært i overkant "på sparket" typen. Sånne som meg er sikkert veldig stressende for "planlegger"typene Håper snuppa di får en flott "første-vennesfest" bursdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Her har alltid invitasjonene kommet en dag eller to i forveien. Samme praksis når vi ber inn til bursdag. Over ei uke i forveien hadde jeg trodd det var skrevet noe galt på innbydelsen..og jeg hadde nok sjekket opp at det stemte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ruccola Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Her har alltid invitasjonene kommet en dag eller to i forveien. Samme praksis når vi ber inn til bursdag. Over ei uke i forveien hadde jeg trodd det var skrevet noe galt på innbydelsen..og jeg hadde nok sjekket opp at det stemte. Bare en dag i forveien, da hadde vi sjelden kunnet stille tror jeg. Da rekker man som vert heller ikke å registrere hvor mange som faktisk kommer, og man risikerer å stå der uten en eneste gjest. Trist for barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jentungen kom hjem med en idag, for et selskap på lørdag. Det er ganske vanlig, sånn 4-5 dager før. Akkurat passelig syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Skal det være bursdag feks på fredag ville jeg likt å fått invitasjonen på mandag. Da glemmer vi det ikke og det er i god nok tid til evt planlegging. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Mellom 5 og 9 dager før - sånn cirka :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Om det skal være i helga synes jeg det er greit å få beskjed drøyt en uke i forveien, vi har ofte planer for helga, men mye lar seg flytte på av hensyn til små prinsesser som synes bursdagsfeiring er det viktigste i hele verden. For ukedager holder det med noen dager før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me et moi Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Bare en dag i forveien, da hadde vi sjelden kunnet stille tror jeg. Da rekker man som vert heller ikke å registrere hvor mange som faktisk kommer, og man risikerer å stå der uten en eneste gjest. Trist for barnet. Én dag er kanskje i minste laget, men slett ikke uvanlig i mine barns omgangskrets, vi bruker sjeldent (for ikke å si aldri) å invitere mer enn 3 dager før. Og de få gangene vi har glemt ut en invitasjon er det de som har kommet 1-2 uker før. (alltid like trist) Tror kanskje det skapes en presedens i det enkelte miljø, for her tror jeg også at folk hadde ringt og sjekket om datoen var riktig om man inviterte 2 uker i forveien. (2 dager i forveien hadde ingen stusset på) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Her har alltid invitasjonene kommet en dag eller to i forveien. Samme praksis når vi ber inn til bursdag. Over ei uke i forveien hadde jeg trodd det var skrevet noe galt på innbydelsen..og jeg hadde nok sjekket opp at det stemte. En dag eller to i forveien!? Jeg er alltid overbevist om at de som sender innbydelsene så sent egentlig ikke gidder ha så mange gjester, men sender ut allikevel for syns skyld. Vi skal jo rekke å vaske pentøyet etter siste bursdag og handle gave også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.