Gå til innhold

Bursdagsinvitasjoner - i hvor god tid?

filiokus81

Anbefalte innlegg

''Mjæ, jeg tror jeg hadde opplevd det som litt i knappeste laget med bare 3 dagers varsel på selskap''

Det respekterer jeg ;) Er klar over at folk er forskjellige, men jeg skjønner ikke hvorfor man trenger så lang forberedelsestid for å klargjøre et barn til bursdagsfest. Det er annerledes om det er en voksenfest som foregår på kvelden og man kanskje skal fikse med barnevakt, etc etc... Men jeg har vel alltid vært i overkant "på sparket" typen. Sånne som meg er sikkert veldig stressende for "planlegger"typene :)

Håper snuppa di får en flott "første-vennesfest" bursdag. :)

Takk for det! Hun har "bare" gledet seg i et halvt år nå, så mors viktigste oppgave er å unngå et truende antiklimaks, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Mjæ, jeg tror jeg hadde opplevd det som litt i knappeste laget med bare 3 dagers varsel på selskap''

Det respekterer jeg ;) Er klar over at folk er forskjellige, men jeg skjønner ikke hvorfor man trenger så lang forberedelsestid for å klargjøre et barn til bursdagsfest. Det er annerledes om det er en voksenfest som foregår på kvelden og man kanskje skal fikse med barnevakt, etc etc... Men jeg har vel alltid vært i overkant "på sparket" typen. Sånne som meg er sikkert veldig stressende for "planlegger"typene :)

Håper snuppa di får en flott "første-vennesfest" bursdag. :)

For oss med tre aktive barn, trenger vi tid til å organisere kjøring/henting til evt. bursdager.

Bursdager kommer jo på toppen av andre aktiviteter/vennebesøk.

Ofte organiserer vi samkjøring og det er ofte fort gjort, men kan også ta litt tid før det er "i boks".

Da kan en dag eller to være litt knapt.

Hvis vi allerede har avtalt at syvåringen kan ha med venner hjem til middagsbesøk og de er av det litt vel aktive slaget, kan jeg jo ikke bare la de være igjen alene hjemme for å kjøre treåringen i bursdag.

Så for oss handler det lite om å stryke kjoler eller å forberede barnet, men heller på hvem som jobber sent og ikke kan stille opp. Og hvordan løse kjøring til og fra bursdagen.

Så hos oss er det først i mølla prinsippet som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent 5-7 dager før selskapet.

To dager før blir for kort varsel mht handling av gave og annen organisering, mens mer enn en ukes varsel er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært veldig fornøyd om vi hadde fått dem fredagen en drøy uke før, evt. mandagen i samme uka som den aktuelle lørdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Vanligvis kommer invitasjonen mellom to og 14 dager før.

En drøy uke før, er fint, synes jeg. Så blir det ikke uoversiktlig lenge før, men tid nok til at en får ordnet gave og arrangert i forhold til andre fritidsaktiviteter.

Har hendt jeg har fått invitasjon én eller to dager før, og det kan være noe herk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mer enn en uke før - da bommer vi som regel på dagen!

Ville satt pris på å få invitasjonen på mandagen, når selskapet skal være på søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjekt å få invitasjonene en ukes tid i forveien. Da har jeg god tid til å handle gave og til å evt. gjøre om på planer/ putte det inn i planene vi har.

Lørdagsbursdag så hadde det vært kjekt kl. 14 eller 15 og med et par timers varighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjekt å få invitasjonene en ukes tid i forveien. Da har jeg god tid til å handle gave og til å evt. gjøre om på planer/ putte det inn i planene vi har.

Lørdagsbursdag så hadde det vært kjekt kl. 14 eller 15 og med et par timers varighet :)

Jeg er uenig med tidpunkt 14-15 på lørdag. Det ødelegger hele dagen. Enten så tidlig som mulig eller så sent som mulig synes nå jeg. Med små barn synes jeg at det er passe at den begynner kl. 12 og med eldre barn 16-17. Jeg ville foretrekke å få invitasjonen fredag 8 dager før bursdagen. Da kunne man få kjøpt gave på lørdag. Synes at det er stress å få kjøpt gave midt i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ruccola

Én dag er kanskje i minste laget, men slett ikke uvanlig i mine barns omgangskrets, vi bruker sjeldent (for ikke å si aldri) å invitere mer enn 3 dager før. Og de få gangene vi har glemt ut en invitasjon er det de som har kommet 1-2 uker før. (alltid like trist) :(

Tror kanskje det skapes en presedens i det enkelte miljø, for her tror jeg også at folk hadde ringt og sjekket om datoen var riktig om man inviterte 2 uker i forveien. (2 dager i forveien hadde ingen stusset på)

Vi henger alltid invitasjonen på kjøleskapsdøra, og vil ha mer enn 2-3 dager å kjøpe gave på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst en uke i forveien eller med en gang du vet når du skal ha selskap!

Veldig greit for oss med tre barn som skal hit og dit å vite når og hvor i god tid!

Hvis dere skal ha bursdag i helg så ville jeg lagt det 15-17 for da har folk mulighet til å gjøre noe før selskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest me et moi

For oss med tre aktive barn, trenger vi tid til å organisere kjøring/henting til evt. bursdager.

Bursdager kommer jo på toppen av andre aktiviteter/vennebesøk.

Ofte organiserer vi samkjøring og det er ofte fort gjort, men kan også ta litt tid før det er "i boks".

Da kan en dag eller to være litt knapt.

Hvis vi allerede har avtalt at syvåringen kan ha med venner hjem til middagsbesøk og de er av det litt vel aktive slaget, kan jeg jo ikke bare la de være igjen alene hjemme for å kjøre treåringen i bursdag.

Så for oss handler det lite om å stryke kjoler eller å forberede barnet, men heller på hvem som jobber sent og ikke kan stille opp. Og hvordan løse kjøring til og fra bursdagen.

Så hos oss er det først i mølla prinsippet som gjelder.

Takk for utfyllende svar. Vi er nok bortskjemt i forhold til at vi er i gangavstand til så å si alle vennenes hjem. Fort gjort å gå ut i fra egen livssituasjon ;)

Vi kommer nok til å fortsette med 3 dagers varsel her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 uke før er det vanlige - er det i helga syns jeg invitasjonen burde komme fredag uka før (dvs 8 eller 9 dager før avhengig av om det er lørdag eller søndag) siden vi har fler barn som skal hit og dit er det greit å ha oversikt over hva som skjer de neste sju dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en lørdag, ville jeg gitt de ut mandagen i den uka selskapet skulle være. Jeg har endt opp med å sende mann og barn i selskap på feil dag, fordi vi fikk invitasjon en torsdag og jeg regnet med det var snakk om feiring førstkommende lørdag og ikke lørdagen over ei uke senere ;0)

Vi gå ut lapper torsdag uka før når vi skulle ha selskapet tirsdag uka etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...