Sorgfri Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hei! Jeg har en datter på 10 år, hun går i 5. klasse nå. Jeg fikk høre om ADD, og fant denne listen på nettet: Tegn på ADD Uoppmerksomme Sky Umodne sosialt Snakker med lav stemme Motorisk rolig Oftere lærevansker Glemsomme Rotete/vimsete Lite effektive Følsomme for kritikk Initiativløs "Lat" Dette er som en beskrivelse av datteren min! Jeg fikk litt sjokk, og vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Hun har slitt med konsentrasjonen siden hun begynte på skolen, og lekser er et slit. Hun er veldig flink til å lese, men bruker en hel kveld på en halvtimes lekse og krever mye hjelp. Detter hele tiden ut når jeg prøver å forklare. Hun er også svært følsom og er livredd for at jeg ikke skal være glad i henne. Hun er veldig kosete og "klengete". Jeg blir selv psykisk utslitt av dette. Hva kan jeg gjøre på kort og lang sikt? Hvor henvender jeg meg for å få hjelp? Får man hjelp på skolen til barn med ADD? Må hun ha medisiner, eller kan kostomlegging hjelpe? Og ikke minst, hvor finner jeg mer informasjon om ADD på nettet? Synes ikke det sto så mye, mest spørsmål fra andre som lurte... Setter STOOOR pris på svar! Hilsen en litt desperat 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me et moi Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Har dessverre ikke noen gode råd å komme med, men sender deg en medfølende tanke. Du har det sikkert ikke lett akkurat nå. Håper du får mange gode svar. "det-ordner-seg-nok-skal-du-se-klem" fra meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 All hjelpsøking begynne rhos fastlegen. Diagnostisering av ADD/ADHD er en spesialistoppgave. Hun må derfor henvises til Barne- og ungdomspsykiatrien for utredning. En kan ikke vite før en har prøvd hvilke medisiner som er nødvendige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Som NHD sier så må du til fastlegen for å få henvisning til BUP. Barnet kan få spesialundervisning på skolen etter vurdering fra PPT. Dit kan du henvise sammen med skolen. Hun blir da utredet i forhold til lærevansker og/eller sosial-emosjelle vansker. Hva sier skolen? Jeg anbefaler deg å gå til fastlegen og få henvisning til BUP og få skolen samtidig til å henvise til PPT. Du bør siden følge opp at henvisningene ikke blir liggende for lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.