puttelulle Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Sønnen min fikk fryktelig hodepine, høy feber og kvalme på søndag ettermiddag. Han la seg på senga, sovna og da han våkna var hanf fryktelig kvalm. Etterhvert fikk han tømt seg, ble litt bedre. Utpå kvelden fikk han høy feber... Svineinfluensa, tenkte jeg, og mandag kontaktet vi lege, som tok en masse prøver, bl.a. for svineinfluensa, (sønnen min har astma). Men alle prøver var fine. Jeg fortalte dette til noen venner, og de lurte på om han hadde badet i utendørs badestamp, - og det gjorde han jo!! Han var med noen venner til fjells på lørdag, og de hadde riktig nok badet i stamp... Er det "vanlig" at man kan få slike reaksjoner på slik bading? Skjønner jo at det kan være en belastning på kroppen med så store varmeforskjeller (ca 8 i lufta, og rundt 40 i stampen). Men jeg har aldri hørt om det før. Har badet i stamp flere ganger sjøl, men aldri opplevd dette... Men jeg er jo voksen, og dukker ikke i stampen... Ble bare nysgjerrig, for dette låt litt rart, liksom.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Legionella??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Legionella??? Uæh!!! Han ble testa på alle bauger og kanter, da!?!?! Og de fant ingenting...!?!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GPn Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Uæh!!! Han ble testa på alle bauger og kanter, da!?!?! Og de fant ingenting...!?!? Det kan gi slike følger om en bader lenge i en stamp som er for varm. Vedfyrte stamper en vanskelig å regulere varmen på. Det advares sterkt mot lange bad i 40 gr eller mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Uæh!!! Han ble testa på alle bauger og kanter, da!?!?! Og de fant ingenting...!?!? Legionella er en lungebetennelse. Typiske symptomer er som influensa og luftveisinfeksjoner. Noen kan også få mageproblemer, men det er ikke noe standardsymptom. Bakterien dør ved ca. 65 grader. Kjøleanlegg og "for kaldt varmtvann" (f.eks. tanker som har stått avskrudd en stund) er typiske smittekilder. Det finnes sikkert bakterier som trives i slike varme stamper også, men de skal jeg ikke uttale meg om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnea72 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Er det tilsatt klor i vannet? Jeg blir kvalm av klor,er det veldig varmt blir jeg ekstra dårlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Uæh!!! Han ble testa på alle bauger og kanter, da!?!?! Og de fant ingenting...!?!? Da var det sikkert bare temperaturforskjellen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Badestamper er en super formeringsanstalt for bakterier...ideell temperatur for bakterievekst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Badestamper er en super formeringsanstalt for bakterier...ideell temperatur for bakterievekst. Det er det nok, men han hadde ingen infeksjoner, virus eller andre ting. Ble sjekka nøye av lege mandag etter badinga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.