Gjest togli Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 ''Det verste jeg vet er bursdager midt på dagen lørdag eller søndag. Da er dagen spikra og vi andre får ikke gjort noe særlig.'' Kunne ikke vært mer enig! :-) '' Bursdager som starter f.eks. klokka 16 er helt greit :)'' Men kl 16 ER jo midt på dagen! Da rekker man jo ikke noe særlig før selskapet, ihvertfall hvis man er b-menneske og liker å tilbringe formiddagen i pysj med kaffe og avis! :-) Egentlig tror jeg at jeg ville hatt bursdag for veldig lite barn lørdag kl 10-1030 - kunne levert og _deretter_ inntatt sofaen i 2 timer! :-) Spesielt for den med kun ett barn hadde det vært utrolig deilig. :-) Vi er A-mennesker Enig i at klokka 16 kan være trøblete også, men det er tross alt bedre enn klokka 12 eller 14 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Da kan man jo legge inn pynting som en del av selskapet, med klær og stæsj i pose som ble med hjemmefra om morgenen? Litt ala kle-seg-ut-selskap-i-fellesskap! Det er en mulighet, ja Passer kanskje best for de litt større ungene? Jeg ser for meg minstemor når jeg henter i barnehagen... Møkkete i håret, på hendene og i ansiktet *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ja, jeg ser den :-). Likevel fungerer "hverdagsbursdager" dårlig hos oss (og da mener jeg min familie), fordi ungene er så slitne på ettermiddagen. Tidlig opp, buss til skolen, skoledag, SFO, bursdag og så hjem og gjøre lekser... Jeg syns det er et mareritt. Nå er familiens yngste bedt i bursdag neste uke, hverdag fra kl fire til sju. Og jeg gruer meg! Jeg må stikke litt tidligere fra jobb og hente på SFO og kjøre til bursdagen (men det går greit altså). Barnet er som regel utslitt når jeg henter klokka fire, og ikke minst sulten. I slike selskaper serverer de som regel pølse, noe mine barn ikke er spesielt begeistret for. Og klokka sju skal jeg hente en utslitt, utsultet unge og hjem for å gjøre lekser. Jippi. NOT. Burdsager på hverdager allerede kl. 16, hvor foreldrene forventes å levere barnet, er en uting. Mange foreldre har overhodet ikke anledning til å gå fra jobb kl. 15 for å rekke sånt. Mine barn er ikke spesielt slitne på ettermiddager, så sant de får litt mat (gjerne noe annet enn pølser her også), så for oss fungerer det ellers fint. Regner ikke med å få gjort noe særlig lekser disse dagene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 ''Jeg har en som tviholdt på hvitskjorte og slips + ordentlig bursdagsgave leeeenge etter at alle de andre i klassen kom i dongeri med en pengekonvolutt i lomma'' Da er det bare et tidsspørsmål før han kommer hjem med ring i øret! ''Da er det bare et tidsspørsmål før han kommer hjem med ring i øret! :P'' Om han er homo spiller ingen rolle for meg, men jeg ser helst at han venter så lenge som mulig med hulltaking av kroppsdeler av allergihensyn + at han må ha antibiotika i forkant med tanke på hjertefeilen sin om han skal ta hull i øret. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 ''Da er det bare et tidsspørsmål før han kommer hjem med ring i øret! :P'' Om han er homo spiller ingen rolle for meg, men jeg ser helst at han venter så lenge som mulig med hulltaking av kroppsdeler av allergihensyn + at han må ha antibiotika i forkant med tanke på hjertefeilen sin om han skal ta hull i øret. ;o) (du skjønte nok at jeg uansett bare fleipet) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (du skjønte nok at jeg uansett bare fleipet) Jepp og jeg la til en ;-) til slutt så du vel. ;o) Bortsett fra det så mente jeg det skrev da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hei! Ungene, 5 og 7 år nå, går i bursdager både på hverdager og i helgene. De på hverdagene begynner som regle kl 1700. Jeg har aldri vært ute for at de har blitt hentet direkte fra barnehage/SFO. Jeg inviterer selv på lørdager. Det passer best når både min mann og jeg jobber full dag. Har også hatt midtukebursdag, men da har jeg tatt en feriedag for å få alt i orden til gjestene kommer, ellers hadde det aldri gått. For ungene blir det ett fett, men jeg foretrekker at ungene blir invitert i helg. Vi reiser ikke så ofte bort i helgene (iflg min eldste datter er vi de eeeeeeneste i hele verden som ikke har hytte...!) og det er ganske småstress å rekke hjem etter å ha jobbet til kl 1600 og så få barn rene og pynta til kl 1700. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg liker best å arrangere bursdag på en lørdag. Bedre tid. Men neste gang må det bli en fredag da vi skal i bryllup på lørdagen. Da tar jeg fri den fredagen. Må også forberede familieselskap på søndagen (puh!!). Mitt inntrykk er at mange velger fredag/lørdag/søndag. Forstår jeg godt - spesielt siden ungene da ikke trenger å skofte fritidsaktiviteter. Og ukedagene er allerede travle nok - det skal gjøres lekser etc. Ja det har hendt et par ganger at ungene har gått i SFO tida - selvfølgelig et alternativ hvis man kan avspasere fra jobb. Men vi har ikke bil til å hente så mange så de måtte ha gått hjem i såfall. Men jeg ville hatt mannen min hjemme, klarer ikke oppmot 20 unger alene som skal ha mat og brus på likt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hei! Ungene, 5 og 7 år nå, går i bursdager både på hverdager og i helgene. De på hverdagene begynner som regle kl 1700. Jeg har aldri vært ute for at de har blitt hentet direkte fra barnehage/SFO. Jeg inviterer selv på lørdager. Det passer best når både min mann og jeg jobber full dag. Har også hatt midtukebursdag, men da har jeg tatt en feriedag for å få alt i orden til gjestene kommer, ellers hadde det aldri gått. For ungene blir det ett fett, men jeg foretrekker at ungene blir invitert i helg. Vi reiser ikke så ofte bort i helgene (iflg min eldste datter er vi de eeeeeeneste i hele verden som ikke har hytte...!) og det er ganske småstress å rekke hjem etter å ha jobbet til kl 1600 og så få barn rene og pynta til kl 1700. ''Jeg inviterer selv på lørdager. Det passer best når både min mann og jeg jobber full dag. Har også hatt midtukebursdag, men da har jeg tatt en feriedag for å få alt i orden til gjestene kommer, ellers hadde det aldri gått. '' Vi jobber også mer enn fullt begge to, men har gode muligheter for å flekse. Kanskje nettopp fordi vi ofte har stressende hverdager setter vi pris på å "frede" helgene, og ha mulighet for å reise bort eller bare ha helgen sammen. Det meste gjøres klart dagen før, og det tar ikke lang tid å varme pølsevann eller pizzaer og dekke bord. Sist bursdag var jeg hjemme en time før jeg hentet barn i barnehage/SFO. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg liker best å arrangere bursdag på en lørdag. Bedre tid. Men neste gang må det bli en fredag da vi skal i bryllup på lørdagen. Da tar jeg fri den fredagen. Må også forberede familieselskap på søndagen (puh!!). Mitt inntrykk er at mange velger fredag/lørdag/søndag. Forstår jeg godt - spesielt siden ungene da ikke trenger å skofte fritidsaktiviteter. Og ukedagene er allerede travle nok - det skal gjøres lekser etc. Ja det har hendt et par ganger at ungene har gått i SFO tida - selvfølgelig et alternativ hvis man kan avspasere fra jobb. Men vi har ikke bil til å hente så mange så de måtte ha gått hjem i såfall. Men jeg ville hatt mannen min hjemme, klarer ikke oppmot 20 unger alene som skal ha mat og brus på likt :-) Skjønner meningene her er delte - nettopp fordi hverdagene er såpass travle og stressende setter vi pris på å frede helgene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ja, jeg ser den :-). Likevel fungerer "hverdagsbursdager" dårlig hos oss (og da mener jeg min familie), fordi ungene er så slitne på ettermiddagen. Tidlig opp, buss til skolen, skoledag, SFO, bursdag og så hjem og gjøre lekser... Jeg syns det er et mareritt. Nå er familiens yngste bedt i bursdag neste uke, hverdag fra kl fire til sju. Og jeg gruer meg! Jeg må stikke litt tidligere fra jobb og hente på SFO og kjøre til bursdagen (men det går greit altså). Barnet er som regel utslitt når jeg henter klokka fire, og ikke minst sulten. I slike selskaper serverer de som regel pølse, noe mine barn ikke er spesielt begeistret for. Og klokka sju skal jeg hente en utslitt, utsultet unge og hjem for å gjøre lekser. Jippi. NOT. Akkurat slik har det vært her også. Synes at bursdager på hverdager etter barnehage/sfo har vært et mareritt. Først og fremst fordi mine da er veldig "ferdige" med dagen. De er så slitne at de ikke klarer å glede seg noe særlig over et selskap på ettermiddagen. Dette forandrer seg selvsagt noe da barna blir eldre men i barnehagealder var det et mareritt:-( Det høres jo veldig fint ut om man kan hente hele gjengen på sfo (om de ikke kjører bil) og sikkert mange foreldre som setter pris på den hjelpen:-) Men jeg foretrekker likvel bursdager der gjestene får tid og muighet til å pynte seg litt. Det blir litt mer ordentlig bursdag for meg;-) Men for barna spiller det kanskje ikke så stor rolle?? Blir bare litt stressa ved tanken på å sende min sfo-gutt rett hjem til andre i selskap. Han sitter nemlig i sandkassa og ruller i søla;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Da jeg så hovedinnlegget ditt, tenkte jeg på det faktum at du "bare" har gutter. togli eller de fleste andre jentemammaer ville ikke ha beskrevet slike rett-fra-skolen-bursdager uten å nevne hvordan man da ordnet seg med pentøy :-) "Jeg er gutt, hvem bryr seg?" er standardsvaret til lømmelen min når slike problemstillinger dukker opp... Det er også et av svarene man mottar når man diskuterer med gutter i 11 års alderen hvorvidt de har tenkt å ta en dusj og skifte klær i løpet av en ukes treningsleir...*s* Husker en 10 åring jeg hadde ansvar for på leir en gang. Fordi han slo hodet sitt siste dagen, skulle han sove inne på mitt rom. Jeg tok inn sekken hans, den var uåpnet og inneholdt syv sirlig pakkede skift med klær. Moren hadde til ogmed pakket det lagvis, slik at både truse, t-skjorte, sokker og shorts lå samlet , én bunke pr dag... Vi hadde sørget for at de holdt rommene sine rimelig ryddige, men hadde glemt i farten at vi kanskje burde ha vært vel så opptatt av andre forhold. Jeg valgte å ikke sjekke om tannbørsten hadde blitt tatt frem i løpet av uken, tenkte at det var like greit å ikke kjenne til denne historikken...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Det er også et av svarene man mottar når man diskuterer med gutter i 11 års alderen hvorvidt de har tenkt å ta en dusj og skifte klær i løpet av en ukes treningsleir...*s* Husker en 10 åring jeg hadde ansvar for på leir en gang. Fordi han slo hodet sitt siste dagen, skulle han sove inne på mitt rom. Jeg tok inn sekken hans, den var uåpnet og inneholdt syv sirlig pakkede skift med klær. Moren hadde til ogmed pakket det lagvis, slik at både truse, t-skjorte, sokker og shorts lå samlet , én bunke pr dag... Vi hadde sørget for at de holdt rommene sine rimelig ryddige, men hadde glemt i farten at vi kanskje burde ha vært vel så opptatt av andre forhold. Jeg valgte å ikke sjekke om tannbørsten hadde blitt tatt frem i løpet av uken, tenkte at det var like greit å ikke kjenne til denne historikken...*s* Veldig kjent fenomen. En kollega hadde guttungen sin på skoletur utenlands på vårparten, til et sted det er varmere og mer sommerlig enn her. Avansert opplegg, rapport og bilder ble lagt ut under oppholdet, slik at foreldrene kunne følge med på nettet. Poden gikk stort sett i den samme genseren som han hadde hatt på seg på Gardermoen ved avreise... Da han kom hjem, påsto han at de hadde dusjet i løpet av uka, men såpe hadde han ikke "funnet". Den hadde nemlig moren lagt i toalettposen, et helt utenkelig sted å se etter den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Skjønner meningene her er delte - nettopp fordi hverdagene er såpass travle og stressende setter vi pris på å frede helgene. "Til lags åt alle kan ingen gjera" :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Problemet er at ungene da ikke får pynta seg til selskapet? Mine to yngste døtre vil iallefall hjem og pynte seg med kjole osv Ikke noe problem - jeg la kjolen i hylla på barnehagen, og hun tok den på seg selv :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 "Til lags åt alle kan ingen gjera" :-) ''Til lags åt alla kan ingen gjera. Det er no gamalt og vil so vera. Eg tykkjer stødt, at det høver best, å hjelpa den som trenger det mest (altså meg! )) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Veldig kjent fenomen. En kollega hadde guttungen sin på skoletur utenlands på vårparten, til et sted det er varmere og mer sommerlig enn her. Avansert opplegg, rapport og bilder ble lagt ut under oppholdet, slik at foreldrene kunne følge med på nettet. Poden gikk stort sett i den samme genseren som han hadde hatt på seg på Gardermoen ved avreise... Da han kom hjem, påsto han at de hadde dusjet i løpet av uka, men såpe hadde han ikke "funnet". Den hadde nemlig moren lagt i toalettposen, et helt utenkelig sted å se etter den. Moren burde jo ha forstått at såpen måtte pakkes sammen med ipoden eller mobiltelefon dersom den skulle bli gjenfunnet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Moren burde jo ha forstått at såpen måtte pakkes sammen med ipoden eller mobiltelefon dersom den skulle bli gjenfunnet! Ja, det kan være mye rart som må plasseres sammen med elektronikken etter hvert. Ser for meg mobilen etc. innpakket i rene underbukser og regntøy, med såpe og tannbørste limt på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ikke noe problem - jeg la kjolen i hylla på barnehagen, og hun tok den på seg selv :-) Vaska hun ansiktet og hendene, samt kamma håret selv også? Jeg synes jeg ser min femåring i tilsvarende situasjon: Sand og snørr i ansiktet (gjelder ikke alltid, heldigvis;-)), bustete/flokete hår (hun ligner på Wolfgang Plagge når hun ikke har kjemmet seg) og søt kjole :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Vaska hun ansiktet og hendene, samt kamma håret selv også? Jeg synes jeg ser min femåring i tilsvarende situasjon: Sand og snørr i ansiktet (gjelder ikke alltid, heldigvis;-)), bustete/flokete hår (hun ligner på Wolfgang Plagge når hun ikke har kjemmet seg) og søt kjole :-) Hun greide nok ikke håret, men muligens at hun vasket seg ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.