Gjest togli Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hun greide nok ikke håret, men muligens at hun vasket seg ;-) Hehe, sjarmerende er de jo uansett 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Skjønner meningene her er delte - nettopp fordi hverdagene er såpass travle og stressende setter vi pris på å frede helgene. Ja her var jammen meningene delte. :-) Jeg for min del forstår ikke hensikten med å frede helgene, når det innebærer at bursdagsselskaper, som jo skal være noe gøy som ungene gleder seg til, blir post nr ørten på et allerede overfylt program. Det må vel være mye fredeligere og greiere for ungene å få et bursdagsselskap som en av få programposter en dag? En annen ting er at når selskapene er midt i ukene så kolliderer de med fritidsaktiviteter. Og lekser. Og så ser jeg at vi må ligge milevis under DOL-gjennomsnittet på hvor mange timer vi bruker i butikker på en lørdag. ;-) For oss spiller det null rolle om bursdagen kommer kl 12, kl 14 eller kl 16. Handling klarer vi å få til uansett, det ene blir ikke mer stress enn det andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ja her var jammen meningene delte. :-) Jeg for min del forstår ikke hensikten med å frede helgene, når det innebærer at bursdagsselskaper, som jo skal være noe gøy som ungene gleder seg til, blir post nr ørten på et allerede overfylt program. Det må vel være mye fredeligere og greiere for ungene å få et bursdagsselskap som en av få programposter en dag? En annen ting er at når selskapene er midt i ukene så kolliderer de med fritidsaktiviteter. Og lekser. Og så ser jeg at vi må ligge milevis under DOL-gjennomsnittet på hvor mange timer vi bruker i butikker på en lørdag. ;-) For oss spiller det null rolle om bursdagen kommer kl 12, kl 14 eller kl 16. Handling klarer vi å få til uansett, det ene blir ikke mer stress enn det andre. '' blir post nr ørten på et allerede overfylt program. '' Man trenger ikke ha et overfylt program i ukene for å ønske seg muligheten av å gjøre ting i helgene som f eks å reise bort eller bruke hele dagen på noe. '' Handling klarer vi å få til uansett, det ene blir ikke mer stress enn det andre.'' Enig i at handling er det _minste_ problemet ved å ha selskaper (til stadighet) i helgene:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ja her var jammen meningene delte. :-) Jeg for min del forstår ikke hensikten med å frede helgene, når det innebærer at bursdagsselskaper, som jo skal være noe gøy som ungene gleder seg til, blir post nr ørten på et allerede overfylt program. Det må vel være mye fredeligere og greiere for ungene å få et bursdagsselskap som en av få programposter en dag? En annen ting er at når selskapene er midt i ukene så kolliderer de med fritidsaktiviteter. Og lekser. Og så ser jeg at vi må ligge milevis under DOL-gjennomsnittet på hvor mange timer vi bruker i butikker på en lørdag. ;-) For oss spiller det null rolle om bursdagen kommer kl 12, kl 14 eller kl 16. Handling klarer vi å få til uansett, det ene blir ikke mer stress enn det andre. Veldig enig med deg her, AAA! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Vi har hatt bursdager i SFO-tiden, så langt det går. Da tar de buss (eller sykler/går når de er blitt større) direkte etter skoletid, og blir hentet av foreldrene ved SFO-stengetid. Jeg synes det er en grei løsning. Ungene er ikke så slitne som på ettermiddagen, og vi får ganske god tid til selskapet. Dessuten er det færre helger som blir "bundet opp". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 '' blir post nr ørten på et allerede overfylt program. '' Man trenger ikke ha et overfylt program i ukene for å ønske seg muligheten av å gjøre ting i helgene som f eks å reise bort eller bruke hele dagen på noe. '' Handling klarer vi å få til uansett, det ene blir ikke mer stress enn det andre.'' Enig i at handling er det _minste_ problemet ved å ha selskaper (til stadighet) i helgene:-) Nei bevares, er man av hyttegarden og reiser bort hele tiden så forstår jeg godt at man prøver å "rydde" helgene. Men forsto det ikke som om det var saken her? Ellers så _blir_ bursdag i ukedagene (selv om ungene syns det er kjekt, bevares!) heseblesende greier, når man har foreldre i full jobb, skole og SFO. Og så plusser på med lekser og en fritidsaktivitet eller to. Men for all del, vi er alle forskjellige og lar oss stresse av ulike ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Nei bevares, er man av hyttegarden og reiser bort hele tiden så forstår jeg godt at man prøver å "rydde" helgene. Men forsto det ikke som om det var saken her? Ellers så _blir_ bursdag i ukedagene (selv om ungene syns det er kjekt, bevares!) heseblesende greier, når man har foreldre i full jobb, skole og SFO. Og så plusser på med lekser og en fritidsaktivitet eller to. Men for all del, vi er alle forskjellige og lar oss stresse av ulike ting. ''Men forsto det ikke som om det var saken her?'' Kommer an på hvem du spør, det:-) I denne tråden har det vært folk med forskjellige "agendaer" som har uttalt seg, og det er ikke sikkert at alle har samme grunner til at de ønsker å skjerme helgene, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 ''Men forsto det ikke som om det var saken her?'' Kommer an på hvem du spør, det:-) I denne tråden har det vært folk med forskjellige "agendaer" som har uttalt seg, og det er ikke sikkert at alle har samme grunner til at de ønsker å skjerme helgene, Jepp, enda en grunn til at dette finnes det ikke noen fasit på. Alle svarer utfra egen situasjon og egne forutsetninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ja her var jammen meningene delte. :-) Jeg for min del forstår ikke hensikten med å frede helgene, når det innebærer at bursdagsselskaper, som jo skal være noe gøy som ungene gleder seg til, blir post nr ørten på et allerede overfylt program. Det må vel være mye fredeligere og greiere for ungene å få et bursdagsselskap som en av få programposter en dag? En annen ting er at når selskapene er midt i ukene så kolliderer de med fritidsaktiviteter. Og lekser. Og så ser jeg at vi må ligge milevis under DOL-gjennomsnittet på hvor mange timer vi bruker i butikker på en lørdag. ;-) For oss spiller det null rolle om bursdagen kommer kl 12, kl 14 eller kl 16. Handling klarer vi å få til uansett, det ene blir ikke mer stress enn det andre. Vi reiser ofte bort i helgene, eller bruker hele dagen på tur, dermed vil én bursdag båndlegge hele familien. Vi pleier ikke handle noe særlig på lørdag vi heller (men skal jeg først på handletur en lørdag vil jeg gjerne innom flere steder). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Kommer an på alder synes jeg men mine jenter på 6 og 8 har hatt selskap på hverdager ettermiddag, 17-19 eller 17.30-20. Liker heller ikke bursdager i helg, det ødelegger helgene synes jeg særlig de som er fra 12-14...........ææææææææ, får ikke gjort noe før og etter er det heller ikke tid... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jepp, enda en grunn til at dette finnes det ikke noen fasit på. Alle svarer utfra egen situasjon og egne forutsetninger. Ja, og derfor bør man også velge tidspunkt for bursdagsselskapet ut fra det som passer en selv - noen vil juble og andre ikke:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Kommer an på alder synes jeg men mine jenter på 6 og 8 har hatt selskap på hverdager ettermiddag, 17-19 eller 17.30-20. Liker heller ikke bursdager i helg, det ødelegger helgene synes jeg særlig de som er fra 12-14...........ææææææææ, får ikke gjort noe før og etter er det heller ikke tid... ''det ødelegger helgene synes jeg særlig de som er fra 12-14...........ææææææææ, får ikke gjort noe før og etter er det heller ikke tid...'' Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det ikke skal være tid til noe etter klokka 14? Jeg er enig i at det optimale hadde vært å unngå helgebursdager, og dersom man skal ut på tur om vinteren, blir det fort mørkt etter kl 14. Men ihvertfall i den mer lysere årstid, eller innendørsaktiviteter om vinteren, er det vel bare ikke-flyttbare middagsklokkeslett som avkorter ettermiddagen etter klokken 14, eller hva? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ja, og derfor bør man også velge tidspunkt for bursdagsselskapet ut fra det som passer en selv - noen vil juble og andre ikke:-) ''Ja, og derfor bør man også velge tidspunkt for bursdagsselskapet ut fra det som passer en selv - noen vil juble og andre ikke'' Hovedsakelig enig i det! Men skulle ønske noen flere kunne tenke seg å hente på SFO/barnehage og ta med i selskap - alle setter pris på at vi gjør det, men få gjør det samme 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 ''Ja, og derfor bør man også velge tidspunkt for bursdagsselskapet ut fra det som passer en selv - noen vil juble og andre ikke'' Hovedsakelig enig i det! Men skulle ønske noen flere kunne tenke seg å hente på SFO/barnehage og ta med i selskap - alle setter pris på at vi gjør det, men få gjør det samme ''Men skulle ønske noen flere kunne tenke seg å hente på SFO/barnehage og ta med i selskap - alle setter pris på at vi gjør det, men få gjør det samme ;)'' Sant nok, og det samme gjelder også dersom det ikke er selskap, men bli-med-hjem-og-leke-treff. Jeg spurte typisk en dag eller to i forveien om den&den vennen kunne bli med hjem rett fra bhg en dag. Da fikk barna ekstra mye tid til å leke sammen, ettersom de jo holdt det gående mens jeg laget mat. Det var selvsagt andre foreldre som gjorde det samme, men mange inviterte kun tilbake på leketreff _etter_ middag, noe som førte ekstra stress med å få middagen fort nok unnagjort og så følge bort til venn slik at de fortsatt hadde "nok" igjen av kvelden etterpå. Pluss at sistnevnte variant medfører både levering og henting (når det er små barn). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 ''det ødelegger helgene synes jeg særlig de som er fra 12-14...........ææææææææ, får ikke gjort noe før og etter er det heller ikke tid...'' Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det ikke skal være tid til noe etter klokka 14? Jeg er enig i at det optimale hadde vært å unngå helgebursdager, og dersom man skal ut på tur om vinteren, blir det fort mørkt etter kl 14. Men ihvertfall i den mer lysere årstid, eller innendørsaktiviteter om vinteren, er det vel bare ikke-flyttbare middagsklokkeslett som avkorter ettermiddagen etter klokken 14, eller hva? ''og dersom man skal ut på tur om vinteren, blir det fort mørkt etter kl 14.'' Ja, om vinteren er det enda viktigere ennå nå å unngå helgebursdager. I den mørke årstid føler jeg meg avhengig av noen timer ute midt på dagen, og hva er vel bedre da enn å kombinere dette med en skitur e.l. med familien :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 ''og dersom man skal ut på tur om vinteren, blir det fort mørkt etter kl 14.'' Ja, om vinteren er det enda viktigere ennå nå å unngå helgebursdager. I den mørke årstid føler jeg meg avhengig av noen timer ute midt på dagen, og hva er vel bedre da enn å kombinere dette med en skitur e.l. med familien :-) Jeg er helt enig i det, så da burde bursdagene strengt tatt være lørdag fra 0930-1130 eller søndag fra 1700-1900...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 ''Men skulle ønske noen flere kunne tenke seg å hente på SFO/barnehage og ta med i selskap - alle setter pris på at vi gjør det, men få gjør det samme ;)'' Sant nok, og det samme gjelder også dersom det ikke er selskap, men bli-med-hjem-og-leke-treff. Jeg spurte typisk en dag eller to i forveien om den&den vennen kunne bli med hjem rett fra bhg en dag. Da fikk barna ekstra mye tid til å leke sammen, ettersom de jo holdt det gående mens jeg laget mat. Det var selvsagt andre foreldre som gjorde det samme, men mange inviterte kun tilbake på leketreff _etter_ middag, noe som førte ekstra stress med å få middagen fort nok unnagjort og så følge bort til venn slik at de fortsatt hadde "nok" igjen av kvelden etterpå. Pluss at sistnevnte variant medfører både levering og henting (når det er små barn). Her er det heldigvis vanlig å bli med hverandre hjem rett fra barnehage/skole :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg er helt enig i det, så da burde bursdagene strengt tatt være lørdag fra 0930-1130 eller søndag fra 1700-1900...;-) *ser for meg morsan på vei for å levere småtten i bursdag en mørk januarsøndag kl. 9* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 *ser for meg morsan på vei for å levere småtten i bursdag en mørk januarsøndag kl. 9* *he he* Det er i grunnen greit når de blir større og går i færre bursdagsselskaper....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.