Tralla Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Når er det vanlig at de bare ber noen nære venner i selskap? Jr som blir 9 nå ønsker å ha overnattingsbursdag. Og da orker jeg desverre ikke å ha 13 gutter her (har ikke plass heller). Så da har jeg sagt at om han vil det, så får han be de tre nærmeste kompisene. Det synes han er helt greit. Har prøvd å komme med andre alternativ, men han holder fast på dette. Er det greit nok, eller bør en helst holde på å be alle guttene ennå et år? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Her virker det som om 10-års dagen er en slik grense. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Tror praksis her er veldig forskjellig. Åtteåringen min har vært i noen bursdagsselskaper hvor bare et fåtall har vært invitert, og har ikke vært invitert i andre. De aller fleste inviterer dog alle av samme kjønn i klassen, noen inviterer samtlige (begge kjønn), og har fullt hus :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Etter 10-årsdagen, altså fra 11-årsdagen er mest vanlig hos oss, men våre har fått valget mellom liten bursdag hjemme (plassmangel og ork) eller stor bursdag ute og har så langt valgt stor bursdag ute. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Varierer veldig. Flere av sønnens venner har hatt små selskaper fra 10- eller 11-årsdagen, mens min sønn var fast bestemt på å ha stort selskap på sin 12-årsdag nå sist. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Tolvåringen inviterer fortsatt alle jentene i klassen. Jeg regner med hun gjør dette også neste år når hun blir 13 og fortsatt går på barneskolen. Fra ungdomsskolen blir det nok annerledes siden de da sikkert blir nesten ndobbelt så mange i klassen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Vi har alltid hatt små bursdager fordi poden foretrekker små selskap hjemme i stedet for store ute (og det er ikke aktuelt med alle de 15 guttene i hjemmeselskap). Ellers virker det som om de som inviterer alle gjerne gjør det ut 3. eller 4.klasse her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Her har jeg en følelse av at det er litt forskjeller mellom guttene og jentene... iallefall mine. Guttene sluttet med å invitere guttene i klassen en gang rundt 5.klasse. For min datters del har 7.klasse vært det året da noen fortsatt har invitert alle (jentene), mens de fleste har invitert bare noen få. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Om han vil be 3 så synes jeg det er helt OK. Det er hans bursdag og hans valg. Snuppa mi gjorde det slik når ho ble 10. Dessverre ble det ingen som overnattet. Ho bad 2 jenter og 2 gutter. Den ene gutten skulle trene tidlig neste morgen, og da ville ikke den andre heller. Den ene jenta kom ikke, og den andre fant ut at ho endte opp med å dra hjem ho også. Det var jo litt leit da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Om han vil be 3 så synes jeg det er helt OK. Det er hans bursdag og hans valg. Snuppa mi gjorde det slik når ho ble 10. Dessverre ble det ingen som overnattet. Ho bad 2 jenter og 2 gutter. Den ene gutten skulle trene tidlig neste morgen, og da ville ikke den andre heller. Den ene jenta kom ikke, og den andre fant ut at ho endte opp med å dra hjem ho også. Det var jo litt leit da. Ja, jeg synes også det egentlig er greit å bare be 3. Så tror vi går for det. Skal finne på litt ekstra, og om de alle vil så skal de få ligge ute i telt:) Synd det ikke ble noen som overnattet hos datteren din, tenkte å sjekke med foreldrene at det går i orden her på forhånd, da det er et stykke å kjøre mellom alle sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Her har jeg en følelse av at det er litt forskjeller mellom guttene og jentene... iallefall mine. Guttene sluttet med å invitere guttene i klassen en gang rundt 5.klasse. For min datters del har 7.klasse vært det året da noen fortsatt har invitert alle (jentene), mens de fleste har invitert bare noen få. Ja, er kanskje litt forskjeller mellom kjønnene her også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Vi har alltid hatt små bursdager fordi poden foretrekker små selskap hjemme i stedet for store ute (og det er ikke aktuelt med alle de 15 guttene i hjemmeselskap). Ellers virker det som om de som inviterer alle gjerne gjør det ut 3. eller 4.klasse her Her hjemme har vi bare ei lita leilighet, og hvis det ikke er fint vær, så er det egentlig et lite mareritt med så mange barn her ja... Så derfor synes jeg det er helt greit at han ønsker dette selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Tolvåringen inviterer fortsatt alle jentene i klassen. Jeg regner med hun gjør dette også neste år når hun blir 13 og fortsatt går på barneskolen. Fra ungdomsskolen blir det nok annerledes siden de da sikkert blir nesten ndobbelt så mange i klassen. Regner med det er litt forskjellig, stesønnen min har ikke hatt selskap med alle gutta i klassen siden han var 8 år heller. Er nok helst fordi han ikke liker så mye støy rundt seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Etter 10-årsdagen, altså fra 11-årsdagen er mest vanlig hos oss, men våre har fått valget mellom liten bursdag hjemme (plassmangel og ork) eller stor bursdag ute og har så langt valgt stor bursdag ute. ) Ute, som i ute i friluft? Har prøvd å foreslå det for jr her også, men det fristet ikke. Og været kan jo være ganske variabelt nå i september. Sist var vi på bowling og det var stas. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Tror praksis her er veldig forskjellig. Åtteåringen min har vært i noen bursdagsselskaper hvor bare et fåtall har vært invitert, og har ikke vært invitert i andre. De aller fleste inviterer dog alle av samme kjønn i klassen, noen inviterer samtlige (begge kjønn), og har fullt hus :-). Ja, det varierer nok. Har forberedt ham på at han kanskje ikke får komme i alle andre sin bursdag heller, når han selv ikke inviterer alle. Og da sier han at ikke alltid blir bedt nå heller siden andre har små selskap også. Så det var ikke noe problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Her virker det som om 10-års dagen er en slik grense. Tror jeg heller til at vi tar et lite selskap i år også. Han har snakka om det i flere mnd så er nok ikke bare et innfall. Håper det blir vellykket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Varierer veldig. Flere av sønnens venner har hatt små selskaper fra 10- eller 11-årsdagen, mens min sønn var fast bestemt på å ha stort selskap på sin 12-årsdag nå sist. Ja, ønsker han stort selskap neste år, så får vi ta det da. Så lenge han får det som han ønsker mest, er jeg fornøyd jeg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ja, ønsker han stort selskap neste år, så får vi ta det da. Så lenge han får det som han ønsker mest, er jeg fornøyd jeg:-) Ja, det er dog det viktigste:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Her hjemme har vi bare ei lita leilighet, og hvis det ikke er fint vær, så er det egentlig et lite mareritt med så mange barn her ja... Så derfor synes jeg det er helt greit at han ønsker dette selv. Sønnen her har bursdag i november, og vi har hatt utebursdager med stor suksess. Så lenge de kler seg godt går det helt fint. Vi har sitteunderlag og stor grill, lager pinnebrød og har skattejakt i skogen. Og de kan bråke, smule og søle uten at det er noe stress. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Regner med det er litt forskjellig, stesønnen min har ikke hatt selskap med alle gutta i klassen siden han var 8 år heller. Er nok helst fordi han ikke liker så mye støy rundt seg. Jenteselskaper er nok gjerne litt roligere enn gutteselskaper Barna mine har alltid pleid å ha selskap over to timer. Ifjor ville datra mi ha det i tre timer, men etter to timer var hun utslitt og lei 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.