spiky Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Gutten min legger seg halv ni, og må slukke lyset kl. ni. Hver kveld bruker han en time på å sovne. Han må opp kl. syv. Er det riktigere av meg å legge han senere? Jeg skjønnner at det er kjedelig å ligge i sengen en time hver kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hva med å prøve ut noe senere leggetid et par uker? Dersom han da sovner raskere og ikke er trettere om morgenen, tror jeg det kan være en god løsning. Men noen trenger jo lang tid på å roe seg i sengen enten de legger seg tidlig eller sent, og i såfall er tidspunktet dere nå har et godt valg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Her er det jo mulig å teste litt. Prøv å drøye det 15-30 minutter og se hvordan det fungerer. Evt. kan man avslutte dagen på en annen måte. (Dersom det er full-fart-leking helt til sengetid, så kan det være vanskelig å roe det ned) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Det er jo veldig individuelt hvor mye søvn barn trenger, men åtteåringen min sovner sjelden før 21.30. Han legger seg kl. 21 (senest), og står opp (høyst motvillig) like over syv. Lillebroren trenger langt mer søvn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Sånn er vår datter på 8,5 også.....hun legger seg ved 20.30-21.00 tida men sovner ALDRI før etter en halvtime/time. I sommer la de seg mye senere og da sovnet hun med en gang men sov lenge dagen etter og da. ror hun trenger cirk 9- timer og det får hun mellom 21 og 7. Tror kanskje det er lurt å prøve ut senere leggetid en periode, det skal vi og prøve! Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.