spiky Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg leser for gutten min en halvtime hver kveld. Det er kjempekos når vi har en god bok. Nå har vi vært igjennom 2 bøker med Doktor Proktor og 3 Kurt bøker. Er det noen som kan anbefale noe kveldslektyre for en 9 år gammel gutt, som er like underholdende som disse?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Harry Potter. ) Pitbull-Terje, Svein og rotta-bøkene, Roald Dahl f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Roald Dahl-bøkene. Åtteåringen min har lest dem selv *skryter litt* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Definitivt Roald Dahl:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg og 9-åringen her i huset leser for tiden Harry Potter og det er veldig stas. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Rampete Robin var en stor slager for snuppa. Da var vel ho 8-9 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg og 9-åringen her i huset leser for tiden Harry Potter og det er veldig stas. Åtteåringen min satte begeistret i gang med bok nr. to i Harry Potter, men ga opp - han synes det var vanskelig, som han sa. Jeg tok da over lesingen (høytlesning), og skjønner ham godt - utrolig mange litt kompliserte navn og uttrykk. Selv om han i stadig større grad leser selv, koser vi oss jo med høytlesning også, da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Åtteåringen min satte begeistret i gang med bok nr. to i Harry Potter, men ga opp - han synes det var vanskelig, som han sa. Jeg tok da over lesingen (høytlesning), og skjønner ham godt - utrolig mange litt kompliserte navn og uttrykk. Selv om han i stadig større grad leser selv, koser vi oss jo med høytlesning også, da :-) Vi leser litt hver av Harry Potter - bøkene. Han leser hver 4. side, jeg leser resten. På den måten får vi litt fremdrift i boken samtidig som han får god lesetrening. Det har vært veldig vellykket, vi er nå ca. halvveis i bok nr. 4 og han har hatt stor fremgang i lesehastighet og har blitt betydelig bedre til å lese lange og kompliserte ord. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Serien om kunstdetektivene av Bjørn Sortland har også vært en slager hos oss i den alderen. De er spennende og også lærerike, barna får en liten innføring i berømte kunstverk og kulturen i de ulike landene som bøkene omhandler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyer Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Roal Dahl...morsomt og spennende på en gang. Sønnen min elsket disse bøkene når han var lite. "SVK" og "Heksene" var favoritter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara25 Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Mange gode innspill her, bare slenger inn et forslag om en serie bøker av Bjørn Ingvaldsen. "Jeg er super", "Jeg er berømt"... Kan være en idè å ta den første boka i serien først, da det er en viss kontinuitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.