Gjest Petrinella Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Har en gutt på 8 år som har fått konstatert bilyd på hjertet i går. Han har siste 1 1/2 år klaget over svimmelhet, ikke klarer stå, i det siste halv året at han ikke får puste, blir svimmel, slapp, må bæres. Virker som han får et illebefinnende og det er blitt mere og sterkere. Ofte når han legger seg om kvelden, og klarer ikke ligge. han sier han får dette også på skolen, når han arbeider som vanlig, eller også i eks gym. Han har før skolestart ikkeklart å gå langt, etter start i første klasse vært utslitt etter turer med klassen. siste skoleår er ikke blitt bedre, heller verre, hvor han gråter og har tatt seg helt ut. Allerede da han var 2-3 år satte han seg ned på huk og klaget over at han ikke klarte gå fra bilen og inn i huset. han har virket lat og bedagelig. Han er alminnelig slank og spretten, ellers aktiv, men liker ikke sport. han har vært plaget med luftveiene fra han var 1 år, m langvarige forkjølelser, feber, falsk krupp og vond hals. Ble operert for polypper da han var 3 og fikk hjertestans under operasjonen og vi fikk da vite at de måtte ha gjennoppliving. Etter det var han en stund bedre, men 1 klasse ofte forkjøla, vondt i halsen, øreverk, syk nesten hver uke. Tåler lite kulde må ansiktsmaske straks det er en smule vind eller trekk. utover andre klasse stadig forverring med plutselig og ofte "uforklarlig feber, men også i forbindelse med luftveiene, øreneosv. Har hat 3 tilfeller med pustestans og blåe lepper og bevisstløs. Første gang med kraftige kramper, de to andre uten , han var da nesten 8 år. Ble tatt EEG, han har ikke epilepsi. Fastlegen har lyttet om han har astma, det har han ikke. Det er konstatert at han har pollen,gress og midd allergi og han bruker ceritizin og vi tar ellers forholdsregler som anbefalt, med støvsuging luftning osv. Oppfatter ikke at det er dette som er problemet. Jeg har altså vært bekymret for gutten i lang tid, har tryglet fastlege om videre undersøk