Gjest Petrinella Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Har en gutt på 8 år som har fått konstatert bilyd på hjertet i går. Han har siste 1 1/2 år klaget over svimmelhet, ikke klarer stå, i det siste halv året at han ikke får puste, blir svimmel, slapp, må bæres. Virker som han får et illebefinnende og det er blitt mere og sterkere. Ofte når han legger seg om kvelden, og klarer ikke ligge. han sier han får dette også på skolen, når han arbeider som vanlig, eller også i eks gym. Han har før skolestart ikkeklart å gå langt, etter start i første klasse vært utslitt etter turer med klassen. siste skoleår er ikke blitt bedre, heller verre, hvor han gråter og har tatt seg helt ut. Allerede da han var 2-3 år satte han seg ned på huk og klaget over at han ikke klarte gå fra bilen og inn i huset. han har virket lat og bedagelig. Han er alminnelig slank og spretten, ellers aktiv, men liker ikke sport. han har vært plaget med luftveiene fra han var 1 år, m langvarige forkjølelser, feber, falsk krupp og vond hals. Ble operert for polypper da han var 3 og fikk hjertestans under operasjonen og vi fikk da vite at de måtte ha gjennoppliving. Etter det var han en stund bedre, men 1 klasse ofte forkjøla, vondt i halsen, øreverk, syk nesten hver uke. Tåler lite kulde må ansiktsmaske straks det er en smule vind eller trekk. utover andre klasse stadig forverring med plutselig og ofte "uforklarlig feber, men også i forbindelse med luftveiene, øreneosv. Har hat 3 tilfeller med pustestans og blåe lepper og bevisstløs. Første gang med kraftige kramper, de to andre uten , han var da nesten 8 år. Ble tatt EEG, han har ikke epilepsi. Fastlegen har lyttet om han har astma, det har han ikke. Det er konstatert at han har pollen,gress og midd allergi og han bruker ceritizin og vi tar ellers forholdsregler som anbefalt, med støvsuging luftning osv. Oppfatter ikke at det er dette som er problemet. Jeg har altså vært bekymret for gutten i lang tid, har tryglet fastlege om videre undersøkelse pga hendelsene med plutselig høy feber, at han har virket kronisk syk og tilfellene hvor han blir svimmel og ikke kan stå. Han ynker og stønner om natten og har ofte tungt for å puste .Er blitt avvist med at deter tatt blodprøver. Nå sier fastlegen at han har bilyd på hjertet og jeg lurer på om og hvordan, alt dette henger sammen. har jeg grunn til å være bekymret? Gutten er flink på skolen, snill og grei, men lærer klager på at han er trett. Han gråter en god del for "småting". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Uff, dette var ikke hyggelig lesning, stakkars gutten din, og dere rundt. Jeg ville ikke fortsatt hos en lege jeg ikke følte meg komfortabel med. Er det et alternativ å gå privat, som på Volvat el.l, kan man komme direkte til barnelege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 ps - jeg sjekket ikke hvilket forum dette innlegget lå på, og jeg er selvsagt ingen fagperson. :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Det er en lang sykehistoore med mange elementer som som ikke er så lett å putte " i en sekk". Det viktigste du skriver er at barnet har symtomer som ved asmta og bruker forskjellige medisiner for å bedre dette og at han har allergi overfor bl. gress. Hans lungeproblemer kan forklare hans øke trettberhet og tendens til luftvegsinfeksjoner.Men det er ikke alltid at den økte trettbarheten hos han vises ved lufvegssymptomer. Så beskriver du at han har en bilyd over hjertet.Det kan bety at det foreligger en feil i hjertet ( misdannelse) som viser seg ved økt trettbarhet, særlig ved anstrengelse. Du sier at det har vært hjertestans hos han under en operasjon.Det høres jo dramatisk ut,men det kan ha sammenheng med en evt. feil i hjertet. Ut fra den økte trettbarheten hos han og bilyd over hjertet synes jeg barnet ditt skal underøkes av en hjertespesialist. Du vil finne en ved barneavdelingen ved det sykehus du tilhører.Fastlegen din vil kunne hjelpe deg med time for en slik undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.