Gjest best wishes Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 har to fosterbarn i familien (de er søsken) som ikke aner hva mor og far heter til fornavn. De er seks og åtte år nå, og har bodd i fosterhjemmet i to år. Fra hvilken alder forstår barna at mor og far også har fornavn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg husker ikke helt hvor gamle mine har vært, men min minste er 5 år, og hun har visst navnene våre lenge. Vil tippe at de var 2-3 år da de forstod at vi hadde andre navnenn "mamma" og pappa". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Våre har visst det fra 2-års alder. De vet også hva bestemor, farfar, osv egentlig heter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Min mann og jeg sier jo navnet til hverandre når vi snakker sammen, så unga har vel visst navnene våre fra de kunne snakke tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Rundt to år var han vel.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BillieBean Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Normalt skulle de vite det forlengst, men det er kanskje litt spesielle familieforhold her? Hvis de ikke har levd et vanlig familieliv med mor og far, og stort sett bare hørt andre voksne snakke til dem om foreldrene er det ikke så rart likevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Det vil selvfølgelig ta tid før barna forstår av seg selv at foreldrene har annet navn, særlig om de ikke hører navnet brukt daglig, slik foreldre som bor med mor og far får. Vet ikke når barna forstod det, men begge hadde i fireårsalderen en periode de heller kalte meg ved fornavn enn "mamma". Jeg fikk heldigvis prellet det av dem - koseligere med mamma . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest best wishes Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Normalt skulle de vite det forlengst, men det er kanskje litt spesielle familieforhold her? Hvis de ikke har levd et vanlig familieliv med mor og far, og stort sett bare hørt andre voksne snakke til dem om foreldrene er det ikke så rart likevel. et vanlig familieliv kan jeg knapt si at de har levd. Jeg tror de ungene har sovet mer ute i hagen enn inne i huset pga vold i hjemmet. Men ungene har vært hjemme til de var fire og seks år, derfor synes jeg det er rart at de ikke vet navnet til foreldrene. Det har de selv fremhevet når de har snakket om mor og far "Det er mammaen min, jeg vet ikke hva hun heter " Disse foreldrene er av utenlandsk opprinnelse, så kanskje det har noe med det å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.