Gå til innhold

Når lærer barna fornavnet til mor og far?

Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes

har to fosterbarn i familien (de er søsken) som ikke aner hva mor og far heter til fornavn. De er seks og åtte år nå, og har bodd i fosterhjemmet i to år. Fra hvilken alder forstår barna at mor og far også har fornavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker ikke helt hvor gamle mine har vært, men min minste er 5 år, og hun har visst navnene våre lenge.

Vil tippe at de var 2-3 år da de forstod at vi hadde andre navnenn "mamma" og pappa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BillieBean

Normalt skulle de vite det forlengst, men det er kanskje litt spesielle familieforhold her? Hvis de ikke har levd et vanlig familieliv med mor og far, og stort sett bare hørt andre voksne snakke til dem om foreldrene er det ikke så rart likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Det vil selvfølgelig ta tid før barna forstår av seg selv at foreldrene har annet navn, særlig om de ikke hører navnet brukt daglig, slik foreldre som bor med mor og far får.

Vet ikke når barna forstod det, men begge hadde i fireårsalderen en periode de heller kalte meg ved fornavn enn "mamma". Jeg fikk heldigvis prellet det av dem - koseligere med mamma :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

Normalt skulle de vite det forlengst, men det er kanskje litt spesielle familieforhold her? Hvis de ikke har levd et vanlig familieliv med mor og far, og stort sett bare hørt andre voksne snakke til dem om foreldrene er det ikke så rart likevel.

et vanlig familieliv kan jeg knapt si at de har levd. Jeg tror de ungene har sovet mer ute i hagen enn inne i huset pga vold i hjemmet.

Men ungene har vært hjemme til de var fire og seks år, derfor synes jeg det er rart at de ikke vet navnet til foreldrene. Det har de selv fremhevet når de har snakket om mor og far "Det er mammaen min, jeg vet ikke hva hun heter "

Disse foreldrene er av utenlandsk opprinnelse, så kanskje det har noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...