Glimtipper Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Nytt spørsmål fra meg i dag. 4-åringen har vært småspist siden han var ti måneder, men har de siste to årene lagt seg på et rimelig normalt nivå. Han spiser ganske variert, men er ikke glad i kokte grønnsaker og rent kjøtt (som de fleste barn). Han er en helt normal vekt, litt tynn i perioder, men ingenting å bekymre seg for (ligger nok i genene). I det siste ber han om mat hele tiden. I går spiste han åtte brødskiver m/ pålegg (skinke, ost, syltetøy), et måltid med diverse godt (salami, ost, paprika, agurk), en porsjon grøt, en banan, to store glass juice (i tillegg til masse vann), en yoghurt og middag (fiskerett). Han spiser mer enn både sambo og meg. Han holder seg ikke til måltidene, for han spiser og er så sulten igjen 1,5 time senere. Sambo mistenker han spiser av kjedsomhet, men jeg tror ikke det. Han kan avbryte morsom utelek for å si han er veldig sulten. Jeg synes det blir ekstremt mye mat. Det tar opp mye av dagen at han vil ha mat "hele tiden" og jeg er usikker på om han faktisk trenger de mengdene. Jeg hadde foretrukket om han holdt seg til måltidene. Kan jeg forvente det av han? Hva hadde du gjort? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Vår 4-åring spiser også mye i perioder. Hun er inne i en slik periode nå, og det etter en tid med dårligere matlyst. Hun spiste 5 ostesmørbrød her en kveld, noe jeg aldri ville greid. Jeg lar henne spise seg god og mett til måltidene. Hun liker godt å få et fat med oppdelt frukt og grønt mellom måltidene. Jeg tenker at gutten din kanskje trenger litt ekstra nå, og at han kan spise ofte og mye så lenge det ikke blir dårlige matvaner eller usunt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Min bror hadde det på samme måten og det viste seg at han hadde fått diabetes, så jeg ville ha fått sjekket han mht det. Det trenger jo ikke være det, men for å være påden sikre siden, så hadde jeg tatt en tur til legen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "Økedager"? Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Når barna er babyer, har de økedager som gjør mammas pupper såre. Kanskje de også har "økedager" når de er større også? Jeg ville nok sett det an et par uker, men hvis denne "ulvehungeren" fortsetter ville jeg nok tatt en tur til legen. Han spiser jo _mye_, men jeg kjenner forsåvidt igjen mengdene fra mine egne unger da de var mindre (men nå har de vært matvrak hele livet, da, så vi har liksom ikke hatt noen store endringer underveis). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Det var MYE! Se det an litt. Det skal gå 2-3 timer mellom hvert måltid/mellommåltid, for ofte inntak, gjør at magen/fordøyelsen blir stresset. Har han alltid en vannflaske tilgjengelig? Vann er bra :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg personlig hadde fått mistanke om diabetes type 1. Det var mye mat og en plutselig forandring fra det som for han er det normale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Vesla er periodespiser, i vokseperiodene blir det mye - resten av tiden lite. Ville sett det an litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Vi velger å se det an til barnehagen begynner igjen neste uke og se om det forbedrer seg litt med de faste måltidene han har da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.