Gjest passiare Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Poden har vanligvis et par støvler og et par joggesko i barnehagen, men vi bør nok snart investere i nye sko som holder bedre mot vann og kulde. Dette er vårt første barn, og jeg synes det vanskelig å orientere meg i alt som er å tå tak i..! Jeg tenker at jeg antagelig bør kjøpe ett par vanntette høstsko, og senere enda et par med forede vintersko. Noen merker som kan anbefales? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Cherrox :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Vi har aldri hatt noen høstsko til våre, slike sko vil ha kort sesong, og barna vokser jo fra dem. Sesongen mellom joggesko/støvler og Cherrox/vinterstøvler er ikke lang, og dette holder for oss. Men om man absolutt ønsker noen "høstsko" (har sett noen barn har fine slike) har vel både Viking, Ecco og flere sånt, f.eks. http://www.vikingfootwear.com/default.aspx?aid=9071618#product=9141117&category=9088855*0*&page=default&freetext=default&action=product 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Da mine gikk i barnehagen hadde vi ingenting mellom sommersko og vintersko. I overgangsperioden ble det vel stort sett brukt gummistøvler med ullsokk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Da mine gikk i barnehagen hadde vi ingenting mellom sommersko og vintersko. I overgangsperioden ble det vel stort sett brukt gummistøvler med ullsokk. Samme her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Storesøster har hatt noe lignende disse i flere år http://www.gsport.no/Misc/Product/?query=true&productid=352552(BC_3) halvhøye med goretex-membran. Mulig sesongen for overgangssko er kort, men vi bruker de til byturer/shopping utover vinteren også, og som reserve dersom vinterstøvlene blir våte. Hater cherrox, så det kjøper vi ikke. Lillesøster hadde et par overgangsstøvler i skinn i for, i år får hun Timberlandstøvlene om jeg finner. Hun er tre år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Vi har aldri hatt noen høstsko til våre, slike sko vil ha kort sesong, og barna vokser jo fra dem. Sesongen mellom joggesko/støvler og Cherrox/vinterstøvler er ikke lang, og dette holder for oss. Men om man absolutt ønsker noen "høstsko" (har sett noen barn har fine slike) har vel både Viking, Ecco og flere sånt, f.eks. http://www.vikingfootwear.com/default.aspx?aid=9071618#product=9141117&category=9088855*0*&page=default&freetext=default&action=product Å ha et par cherrox vl også si å ha et ekstra par sko tilgjengelig. Heller ett par støvler og ett par cherrox enn to par støvler, liksom. Sko tørker ikke alltid over natta, mye styr å dra dem til og fra bhg hver dag. Ikke er cherrox dyrt heller. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Det er selvsagt afhængigt af hvor stort sko-budget man har. - Min erfaring er at ungerne klarer sig fint i barnehagen med joggesko/sandaler/stofsko om sommeren - gummistøvler til høstbrug og goretex-vinterstøvletter af typen Ecco eller Viking. Jeg har personligt ikke sansen for kombinationen Cherrox + ikke vandtætte vinterstøvler, da jeg ikke mener barnefoden har specielt godt af at gå mange timer i tæt fodtøj som Cherrox - men jeg ser jo at mange unger bruger Cherrox så her er der mange meninger ude at gå. Mine skolebarn derimod har vandtætte joggesko til vår/høstbrug - og det er næsten de vigtigste sko de har. Har haft nogle rigtigt gode Viking joggesko med goretex membran som findes i ganske små størrelser og ikke er overvældende kraftige. Faktisk er jeg på jagt efter vandtætte sko i str. 32 til jente som matcher disse Viking sko som hun havde i fjor. Tips modtages gerne - kan gerne være lidt jentete... Så goretex-joggesko findes og ungerne elsker dem. Men sæsonen er kort for et barnehagebarn og du kommer ikke udenom at de også trænger gummistøvler og vintersko snart. - Men er budgettet stort nok, så ville jeg absolut gå for goretex joggesko nu! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Å ha et par cherrox vl også si å ha et ekstra par sko tilgjengelig. Heller ett par støvler og ett par cherrox enn to par støvler, liksom. Sko tørker ikke alltid over natta, mye styr å dra dem til og fra bhg hver dag. Ikke er cherrox dyrt heller. :-) Ja, mange hater Cherrox, og jeg skjønner de kan bli klamme, men jammen er de praktiske også. I slapsevær er de jo varmere og mer solide enn gummistøvler, og de kan bare skylles etterpå. Goretex-støvler bruker jo gjerne et døgn på å tørke om de først er blitt skikkelig våte (selv om de ikke er våte tvers igjennom). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Ja, mange hater Cherrox, og jeg skjønner de kan bli klamme, men jammen er de praktiske også. I slapsevær er de jo varmere og mer solide enn gummistøvler, og de kan bare skylles etterpå. Goretex-støvler bruker jo gjerne et døgn på å tørke om de først er blitt skikkelig våte (selv om de ikke er våte tvers igjennom). Min hovedinnvending mot Cherrox er at de nettopp fordi de er så lettvinte kan bli en "sovepute" for barnehagepersonalet og/eller barnet selv - det blir så lettvint å ta på det fremfor skikkelige vintersko. Jeg synes ihvertfall at flere av juniors venner gikk "alt for ofte" i Cherrox ut fra det jeg ville ment var nødvendig/optimalt. Vi hadde heller litt store gummistøvler med tykk ullsåle og tykke ullsokker, og da var det litt mer "styr" enn bare å hoppe oppi ferdig forede sko, og da ble dette "spart" til de aller våteste dagene. Jeg ville jo ikke selv likt å gå med gummisko på føttende dag etter dag;-) En annen fordel med støvler + ullsåle + ullsokk er det at man kan tørke såle/sokker separat - synes noen Cherroxer stinker på langande lei;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Min hovedinnvending mot Cherrox er at de nettopp fordi de er så lettvinte kan bli en "sovepute" for barnehagepersonalet og/eller barnet selv - det blir så lettvint å ta på det fremfor skikkelige vintersko. Jeg synes ihvertfall at flere av juniors venner gikk "alt for ofte" i Cherrox ut fra det jeg ville ment var nødvendig/optimalt. Vi hadde heller litt store gummistøvler med tykk ullsåle og tykke ullsokker, og da var det litt mer "styr" enn bare å hoppe oppi ferdig forede sko, og da ble dette "spart" til de aller våteste dagene. Jeg ville jo ikke selv likt å gå med gummisko på føttende dag etter dag;-) En annen fordel med støvler + ullsåle + ullsokk er det at man kan tørke såle/sokker separat - synes noen Cherroxer stinker på langande lei;-) Våte Cherrox kan stinke - men de kan tas i vaskemaskinen (da bruker de imidlertid et par dager på å tørke)! *S* En annen fordel med Cherrox er at de er litt stivere enn gummistøvler og at tærne og foten dermed er litt bedre beskyttet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Våte Cherrox kan stinke - men de kan tas i vaskemaskinen (da bruker de imidlertid et par dager på å tørke)! *S* En annen fordel med Cherrox er at de er litt stivere enn gummistøvler og at tærne og foten dermed er litt bedre beskyttet. Ja, det er vel fordeler og ulemper ved alt! :-) Uansett er problemstillingen en saga blott - betviler _sterkt_ at han ville blitt sett levende eller død i noe som lignet på Cherrox i dag! ;-) Jeg mener å ha sett forede cherrox-kopier opp til str 40 ihvertfall, men skjønner ikke helt hvem som bruker dem...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Våte Cherrox kan stinke - men de kan tas i vaskemaskinen (da bruker de imidlertid et par dager på å tørke)! *S* En annen fordel med Cherrox er at de er litt stivere enn gummistøvler og at tærne og foten dermed er litt bedre beskyttet. ''(da bruker de imidlertid et par dager på å tørke)! *S*'' Hæ? Du har aldri eid en Wilfa-skotørker?! *sjokkert* ;-) ' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Ja, det er vel fordeler og ulemper ved alt! :-) Uansett er problemstillingen en saga blott - betviler _sterkt_ at han ville blitt sett levende eller død i noe som lignet på Cherrox i dag! ;-) Jeg mener å ha sett forede cherrox-kopier opp til str 40 ihvertfall, men skjønner ikke helt hvem som bruker dem...;-) ''Jeg mener å ha sett forede cherrox-kopier opp til str 40 ihvertfall, men skjønner ikke helt hvem som bruker dem...;-)'' Etter å ha svelget Crocs-kamelen for et par år siden bør jeg aldri si aldri *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1251373887' post='4199605] ''(da bruker de imidlertid et par dager på å tørke)! *S*'' Hæ? Du har aldri eid en Wilfa-skotørker?! *sjokkert* ;-) ' Mjo, har visst det! *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 ''Jeg mener å ha sett forede cherrox-kopier opp til str 40 ihvertfall, men skjønner ikke helt hvem som bruker dem...;-)'' Etter å ha svelget Crocs-kamelen for et par år siden bør jeg aldri si aldri *he he* *knegg* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Min hovedinnvending mot Cherrox er at de nettopp fordi de er så lettvinte kan bli en "sovepute" for barnehagepersonalet og/eller barnet selv - det blir så lettvint å ta på det fremfor skikkelige vintersko. Jeg synes ihvertfall at flere av juniors venner gikk "alt for ofte" i Cherrox ut fra det jeg ville ment var nødvendig/optimalt. Vi hadde heller litt store gummistøvler med tykk ullsåle og tykke ullsokker, og da var det litt mer "styr" enn bare å hoppe oppi ferdig forede sko, og da ble dette "spart" til de aller våteste dagene. Jeg ville jo ikke selv likt å gå med gummisko på føttende dag etter dag;-) En annen fordel med støvler + ullsåle + ullsokk er det at man kan tørke såle/sokker separat - synes noen Cherroxer stinker på langande lei;-) ''Min hovedinnvending mot Cherrox er at de nettopp fordi de er så lettvinte kan bli en "sovepute" for barnehagepersonalet og/eller barnet selv - det blir så lettvint å ta på det fremfor skikkelige vintersko.'' Det kan løses ved bare å ta med Cherroxene i barnehagen når det er slapsedager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1251373887' post='4199605] ''(da bruker de imidlertid et par dager på å tørke)! *S*'' Hæ? Du har aldri eid en Wilfa-skotørker?! *sjokkert* ;-) ' Skotørker er et must!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Mjo, har visst det! *S* Tørt på 1-2-3 da! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Skotørker er et must!! Helt enig. Alle hjem bør være utstyrt med skotørker og brødrister ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.