Gjest hønemooor Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hei! Tar sorgene litt på forskudd her, men prøver meg likevel i håp om å få noen tilbakemeldinger. Jeg er lærer i ungdomsskolen og neste år skal alle 9.klassene på skolen hvor jeg jobber reise på en tur som varer i fem dager. Dette er tradisjon. Det er også tradisjon at de reiser dagen etter at skolen har begynt igjen etter sommferien. Nå har det seg slik at mitt eneste barn begynner i 1.klasse neste år. Jeg får altså vært med henne på aller første skoledag, men resten av uka er jeg borte. Jeg kunne tenkt meg å ha vært hjemme og fulgt ordentlig opp hele den uka. Det skal også sies at jeg er alene om omsorgen for henne. Faren bor i England og er på besøk 3-4 ganger i året. Hun har en stefar som fungerer som pappa for henne og som er fantastisk med henne, men jeg synes at JEG burde være tilstede den første uka som skolebarn, ikke minst VIL jeg være der:) Hva synes du? Er jeg helt på jordet her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg skjønner veldig godt at du tenker som du gjør. Jeg ville heller ikke likt å vært bortreist på et slikt tidspunkt, selv om jeg ikke er aleneforelder. Men jeg har heller ikke en jobb der jeg som du har fulgt en gruppe mennesker ekstra tett et helt skoleår og som har forventninger til denne tradisjonelle turen. For mitt vedkommende ville det være å styre unna eventuelle utenbys kurs der jeg ville vært en av flere deltakere, m.a.o. ikke så veldig vanskelig å si fra seg det. Så jeg vet ikke om jeg ville snodd meg unna denne turen hvis jeg var der. Men ettersom barnet ditt har en flott stefar, er det kanskje først og fremst deg selv som sliter ved tanken på å være borte? Uten sammenligning forøvrig, så har jeg ofte tenkt at "det er mor det er verst for" når jeg hører noen snakke om hvor fælt det er for barna å ha en mor som jobber på julaften...;-) Min mor jobbet nemlig på formiddagen hver julaften (unntatt lørdag/søndag), og det var helt problemfritt for oss barna. Mor derimot fikk nok mer stress og mindre hygge pga dette. Og du skal jo tross alt være med første skoledag, så jeg tror at dette kommer til å gå helt fint for barnet:-) Men du er også en viktig person, og dine følelser har i aller høyeste grad betydning. Men avveiingen av dette opp mot de forpliktelsene du føler når det gjelder elevene får du nesten vurdere selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Så lenge du kan være til stede første skoledag og du er trygg på at stefaren klarer brasene med bokbind og beskjeder, tror jeg neppe det er noe problem for barnet at du reiser bort. Men jeg har forståelse for at du ønsker å være hjemme:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 1. skoledag er stort for de fleste. Resten av uke er nok mindre viktig. Så jeg synes du kan reise med god samvittighet så lenge jenta og stefar er fortrolig med den situasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 1. skoledag er stort for de fleste. Resten av uke er nok mindre viktig. Så jeg synes du kan reise med god samvittighet så lenge jenta og stefar er fortrolig med den situasjonen. Enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Min begynner også på skolen neste høst, og jeg vilaldri i verden gå glipp av første skoledag. Mens resten av uka tror jeg ikke ville vært noe problem å reise bort. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 1. skoledag er stort for de fleste. Resten av uke er nok mindre viktig. Så jeg synes du kan reise med god samvittighet så lenge jenta og stefar er fortrolig med den situasjonen. Enig med deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønemooor Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg skjønner veldig godt at du tenker som du gjør. Jeg ville heller ikke likt å vært bortreist på et slikt tidspunkt, selv om jeg ikke er aleneforelder. Men jeg har heller ikke en jobb der jeg som du har fulgt en gruppe mennesker ekstra tett et helt skoleår og som har forventninger til denne tradisjonelle turen. For mitt vedkommende ville det være å styre unna eventuelle utenbys kurs der jeg ville vært en av flere deltakere, m.a.o. ikke så veldig vanskelig å si fra seg det. Så jeg vet ikke om jeg ville snodd meg unna denne turen hvis jeg var der. Men ettersom barnet ditt har en flott stefar, er det kanskje først og fremst deg selv som sliter ved tanken på å være borte? Uten sammenligning forøvrig, så har jeg ofte tenkt at "det er mor det er verst for" når jeg hører noen snakke om hvor fælt det er for barna å ha en mor som jobber på julaften...;-) Min mor jobbet nemlig på formiddagen hver julaften (unntatt lørdag/søndag), og det var helt problemfritt for oss barna. Mor derimot fikk nok mer stress og mindre hygge pga dette. Og du skal jo tross alt være med første skoledag, så jeg tror at dette kommer til å gå helt fint for barnet:-) Men du er også en viktig person, og dine følelser har i aller høyeste grad betydning. Men avveiingen av dette opp mot de forpliktelsene du føler når det gjelder elevene får du nesten vurdere selv. Takk for svarene! Jeg er i utgangspunktet ikke noe glad i å reise på tur med elever over flere dager. EN natt er helt greit, og dagsturer kan være veldig hyggelige. Utover det er jeg ikke glad i turer med elever og dermed være borte fra familien. Dette er som sagt elever på ungdomsskolen. Ca 80 stk tilsammen, og med alle lærene disse elevene har. Jeg får se hva som skjer. Jeg har en følelse av at jeg blir hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Så lenge du får med deg første skoledag, så tror jeg det blir helt greit, jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Om det er svært viktig for deg å få med deg den første skoleuken hennes, synes jeg du kan bli hjemme med god samvittighet. Mye bedre det enn at du "ofrer" deg for 9.klasse og ergrer deg grønn i etterkant. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.