Gå til innhold

Virus?

Gjest Pappaen…

Anbefalte innlegg

Gjest Pappaen…

Hei, Minn sønn er syk, ser ut som (hans tide er kommet). Vi har vært hos legen, 2 ganger, tatt blodprøver. Legen sier at det er et virus (?), med andre ord vet han ikke hva det er! Fått disse medisinene: Vallergan og Hydrokortison. Men de hjelper ikke. Gutten min ser ut som han har fått en real omgang med juling. Han er meget snart 6år, nettopp begynt på skolen, men har vært mer hjemme enn der. Symptomer er: 1. Røde stor flekk under begge armene. 2. Røde striper, og flekker rundt begge lyskene. 3.Får vondt når vi tar under armene og ved lyskene. 4. Rød penis, men gjør ikke vondt når han tar på den, heller ikke når han urinerer. 5.Vondt i øynene. 6. Kløe i øynene. 7.Poser under som er røde. 8. Røde ringer rundt øyenlokkene. 9. Rennende øyner, men ikke nese. 10. Perioder med "rødsprengte" øyner. 11. Hvis han ser på TV / dataspill, blir øynene røde og renner ekstremt mye. 12. Hodeverk - Hans egne ord: "Jeg vil ha det ut! Hva da, sier jeg. Han svarer det inni hode" 13. Periodisk lysfølsomhet. 14. Utslett over hele kroppen, varierer i størrelse og hvor de er. Kan være små prikker (med eller uten hvit topp), eller store røde flekker. Noen av disse klør. 15. Kan klø seg til blods ved et "strøk". 16. Litt kløe i hodebunnen, men ikke utslett eller lopper. 17. Hevelse i leppene. 18. Utslett ved leppene. 19. "Snøvler" når han snakker, men skal ikke ha vondt i munnen eller tungen (sier han selv). 20. Almenntilstanden hans virker bra: a. Men kan glemmer litt hva vi nettopp pratet om. b. Ved bilkjøring, er den ikke så bra, blir litt "zombi". 21. Han hadde noen sår på ryggen. Jeg tok på plaster, etter en og en halv dag skylle jeg ta dem av. Det klarte jeg, men huden fulgte med! 22. Feber, vil ikke si det, har vært oppe om nede, men ikke over 38 grader. 23. Spiser lite. 24. Når han "raper" kommer det råtten egg lukt. 25. Ved legebesøket i dag, trykket legen på magen og min sønn sa at han hadde vondt i hele magen. 26. Huden ser ut som den er solbrent, og reagerer likt som at den skulle vært det. Hvitt avtrykk når en trykker på den. Men han kan også være hvitt som et spøkelse (som ser ut som han har fått realt juling). Til info: I min jobb hender det at jeg er innom kloakkrenseanlegg, her er det mye "dårlige" bakterier. Håper dere kan hjelpe oss på rett spor, ser ikke ut som legen vår kan det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Det er en lang sykehistorie du beskriver med mange og litt uklare symptomer.Du angir ikke helt klart hvor lenge barnet ditt har vært sykt, dager ? og om symptomene varierer og flytter på seg?

Slik jeg leser din beskrivelse er de fleste symptomer lokalisert til huden forskjellige steder,også slimhinner som øyne som blir røde og med lyslømfiendtlighet .

At legen mistenker virus kan jeg til en viss grad forstå, men jeg synes ikke symptombildet er typisk og jeg vet ikke hva laboratoriefunnene har vist og hva det ble tatt prøver på, total IgE (allergi) ?

Når jeg leser din beskrivelse vil jeg først tenke på en allergisk reaksjon på et eller annet han er kommet i kontakt med og som han reagerer på. Er det allergi i fam.,har han hatt allergiske symtomer tidligere?

At legen har gitt barnet Vallergan og et Hydrocortison preparat synes jeg peker på at legen også har mistanke om en allergisk reaksjon som forklaring på sykdommen.

Jeg synes du skal søke lege igjen og evt. repetere lab,prøvene og evt. utvide disse til å omfatte også allergisk reaksjon som forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...