Lisabeth Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Noen som så den i går kveld? De ga vel et greit bilde av en gjennomsnittlig norsk skolehverdag, antar jeg? Og det kan sikkert være en vekker for både den ene og den andre av oss. Jeg er blitt mer og mer klar over at foreldrehjelp og foreldrestøtte er nøkkelen til om ungene skal klare seg faglig. Vår skole er dårligere stilt enn Årvoll så ut til å være mht ressurser. Og da hjelper det lite om læreren er flink, det er ingen som rekker å følge opp alle. Jeg synes imidlertid det er rart at skole og foreldre ville delta i serien. Jeg ville vegret meg veldig mot å la mine unger blir eksponert på denne måten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 ''Jeg synes imidlertid det er rart at skole og foreldre ville delta i serien. Jeg ville vegret meg veldig mot å la mine unger blir eksponert på denne måten.'' Nøyaktig det samme tenkte jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg er så enig med deg!!! Jeg ville ikke stilt opp på en sånn type serie, hverken som lærer eller mor til barn på skolen! Når det er sagt, er jeg ganske glad for at andre vil, for dette er eneste måten å få folk til å skjønne hvordan det kan være i en time på skolen... Synes imidlertid litt synd på den ferske læreren på 23, ser ut som om han kan få litt pryl i neste episode.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rrrpp Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Det er derfor vi i år stemmer på parti som vil ha flere lærere inn i skolen! Nytter ikke om læreren er profesjonell: De har ikke flere armer/øyne/ører enn folk flest. Fakta er at flere lærere har store klasser og at det i disse klassene kan gå opptil flere elever med særskilte behov, men så lenge det ikke er graverende behov og lovfestet, finnes ikke ressurser til de stakkarne som "bare" har dysleksi/lese- og skrivevansker, hørselshemming osv. Hørselshemmede skulle hatt mulighet for å være i små grupper på 15. Men så lenge det ikke er et lovbestmet rett, har ikke skolene ressurser til å gjøre dette. Dette var bare to eksempler..... Stem Ap eller SV i år. Vi vil ha flere lærere til barna våre!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Det er derfor vi i år stemmer på parti som vil ha flere lærere inn i skolen! Nytter ikke om læreren er profesjonell: De har ikke flere armer/øyne/ører enn folk flest. Fakta er at flere lærere har store klasser og at det i disse klassene kan gå opptil flere elever med særskilte behov, men så lenge det ikke er graverende behov og lovfestet, finnes ikke ressurser til de stakkarne som "bare" har dysleksi/lese- og skrivevansker, hørselshemming osv. Hørselshemmede skulle hatt mulighet for å være i små grupper på 15. Men så lenge det ikke er et lovbestmet rett, har ikke skolene ressurser til å gjøre dette. Dette var bare to eksempler..... Stem Ap eller SV i år. Vi vil ha flere lærere til barna våre!! Og det skal Ap og SV sikre mener du? De er nok langt mer opptatt å få flere timer i skolen, med like dårlig lærerdekning som før. Altså, mer slitsomt for både elever og lærere:-( Men hurra, de fikk jo ordnet en gulrot om dagen til alle elever da;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist jente Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg er så enig med deg!!! Jeg ville ikke stilt opp på en sånn type serie, hverken som lærer eller mor til barn på skolen! Når det er sagt, er jeg ganske glad for at andre vil, for dette er eneste måten å få folk til å skjønne hvordan det kan være i en time på skolen... Synes imidlertid litt synd på den ferske læreren på 23, ser ut som om han kan få litt pryl i neste episode.... Nå er det slik at foreldrene har underskrevet og godkjent at barna fokuseres på, ande blir ikke filmet. Før episodene har fått det endelige klarsignalet for at det kan sendes har aktuelle foreldre og elever sett episodene og godkjent dem. Også lærerne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Nå er det slik at foreldrene har underskrevet og godkjent at barna fokuseres på, ande blir ikke filmet. Før episodene har fått det endelige klarsignalet for at det kan sendes har aktuelle foreldre og elever sett episodene og godkjent dem. Også lærerne. Kjære deg. Jeg skjønner da alt dette!!! Men jeg skjønner ikke at folk _vil_ stille opp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.