fyrlykt Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Ting har hverken blitt bedre, eller værre, de siste 4 årene. Folk overdriver betydningen av hvem som sitter i regjering. Synes sittende regjering har taklet finanskrisen på en utmerket måte. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Synes sittende regjering har taklet finanskrisen på en utmerket måte. Det er jeg enig i. Men hadde forrige regjering taklet den dårligere? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Ja, det er skremmende. Det som virkelig er skremmende er en fortsatt rød-grønn regjering med Rødt på vippen. Det kan man få mareritt av. 0 Siter
Gjest ler så jeg griner Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Det som virkelig er skremmende er en fortsatt rød-grønn regjering med Rødt på vippen. Det kan man få mareritt av. Hvorfor det? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Er det så sikkert folk stemmer Frp fordi de er "mislykka", "sinte", "bitre" og "misunnelige"? Du kan plusse på idioter! 0 Siter
Colette Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Er det så sikkert folk stemmer Frp fordi de er "mislykka", "sinte", "bitre" og "misunnelige"? Det stemmer i hvert fall godt med de Frp-velgerne jeg har møtt. De er stort sett misfornøyde, bitre og misunnelige. Noen skikkelig sure gnomer:-( Og det er flest menn. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Jeg vet om noen få Frp-velgere... det eneste jeg kan si om dem, er at det er folk uten "allmennfaglig" utdannelse - de er gjerne mekanikere eller snekkere. Høyere utdannelse har de ikke. De virker veldig "hjertestyrt". Er ikke opptatt av mer sofistikerte problemstillinger. Det er min mening/oppfatning om/av noen _FÅ_ Frp-folk. Jeg har helt motsatt erfaring 0 Siter
Colette Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Jeg vet om noen få Frp-velgere... det eneste jeg kan si om dem, er at det er folk uten "allmennfaglig" utdannelse - de er gjerne mekanikere eller snekkere. Høyere utdannelse har de ikke. De virker veldig "hjertestyrt". Er ikke opptatt av mer sofistikerte problemstillinger. Det er min mening/oppfatning om/av noen _FÅ_ Frp-folk. Det er det samme inntrykket jeg har. De har ofte jobber som ikke krever noen spesiell form for utdanning. Senest i dag hadde jeg en kar her som vasket vinduene mine på utsiden, og det gikk ikke lange stunden før han begynte å beklage seg over alle de idiotene av noen innvandrere han hadde som naboer. Og det er ikke Oslo han snakker om, men en liten by med minimalt med innvandrere. Og jeg har erfart det samme med drosjesjåfører. 0 Siter
Colette Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Nja, vet ikke om vi mener nøyaktig det samme... de jeg vet om er faktisk veldig godt lønnede, men de har jo ikke allmennfag (VGS) engang... (Det er jo slettes ikke alltid det lønner seg (økonomisk) å ta seg en akademisk utdannelse...) Jeg har da ikke nevnt noe om lønn:-) Det er manglende utdannelse på høyere nivå som er fellesnevneren. De har yrker som kanskje ikke virker så givende for folk flest. Dette er den vanlige frp-velgeren her hvor jeg bor. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Det som virkelig er skremmende er en fortsatt rød-grønn regjering med Rødt på vippen. Det kan man få mareritt av. Enig der:) 0 Siter
fyrlykt Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Jeg har da ikke nevnt noe om lønn:-) Det er manglende utdannelse på høyere nivå som er fellesnevneren. De har yrker som kanskje ikke virker så givende for folk flest. Dette er den vanlige frp-velgeren her hvor jeg bor. I kommunen jeg bor i er det flest bønder og uføretrygdede på Frp-s lister til kommunevalg. Akkurat det får meg virkelig til å lure. Småbruk med 15-20 sauer er vel de første som dukker under med frp-politikk. Og uføretrygda blir vel ikke noe å leve av med Siv som statsminister? Mange av de som står på lista er faktisk de fattigste i kommunen, de går i gamle klær, kjører rundt i bilvrak, bor på umoderne gårdsbruk osv. Lurer på om det er noe i frp-programmet jeg har gått glipp av? 0 Siter
Gjest lillibeth Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Kan ikke bli mer enig! Noen m,å snart ta ansvar. 0 Siter
Colette Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 I kommunen jeg bor i er det flest bønder og uføretrygdede på Frp-s lister til kommunevalg. Akkurat det får meg virkelig til å lure. Småbruk med 15-20 sauer er vel de første som dukker under med frp-politikk. Og uføretrygda blir vel ikke noe å leve av med Siv som statsminister? Mange av de som står på lista er faktisk de fattigste i kommunen, de går i gamle klær, kjører rundt i bilvrak, bor på umoderne gårdsbruk osv. Lurer på om det er noe i frp-programmet jeg har gått glipp av? Det samme har jeg lurt på....Hvem i all verden kan tro at Frp er "de fattiges parti"? Det er vel ikke uten grunn at Rimi-Hagen sponser dem med millioner. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Er det så sikkert folk stemmer Frp fordi de er "mislykka", "sinte", "bitre" og "misunnelige"? ''Er det så sikkert folk stemmer Frp fordi de er "mislykka", "sinte", "bitre" og "misunnelige"?'' Mislykket er de vel ikke alle, men sinte, bitre og misunnelige er ganske dekkende, synes jeg. 0 Siter
Gjest anti frp`er Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Skulle ønske flere tok seg tid til å lese hva Frp står for og ikke bare høre på det de sier.. Uff, jeg syns det er så mye dritt at jeg blir kvalm 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Skulle ønske flere tok seg tid til å lese hva Frp står for og ikke bare høre på det de sier.. Uff, jeg syns det er så mye dritt at jeg blir kvalm Ja, en kan bli ergerlig over hvor mange som faller for flesket og selvfølgelighetene. 0 Siter
Colette Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Skulle ønske flere tok seg tid til å lese hva Frp står for og ikke bare høre på det de sier.. Uff, jeg syns det er så mye dritt at jeg blir kvalm Det er vel dessverre det som er problemet. At mange av de som stemmer Frp ikke er i stand til å kunne forstå hva som står i et partiprogram, og derfor suger til seg de populistiske uttalelsene. Beklager hvis dette virker fordumsfullt fra min side. Men mine forsøk på å diskutere med Frp-velgere har nok dessverre bare forsterket dette inntrykket. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Det er det samme inntrykket jeg har. De har ofte jobber som ikke krever noen spesiell form for utdanning. Senest i dag hadde jeg en kar her som vasket vinduene mine på utsiden, og det gikk ikke lange stunden før han begynte å beklage seg over alle de idiotene av noen innvandrere han hadde som naboer. Og det er ikke Oslo han snakker om, men en liten by med minimalt med innvandrere. Og jeg har erfart det samme med drosjesjåfører. ''Senest i dag hadde jeg en kar her som vasket vinduene mine på utsiden, og det gikk ikke lange stunden før han begynte å beklage seg over alle de idiotene av noen innvandrere han hadde som naboe'' Lignende erfaring har jeg fra Spania. Har der truffet mange som lever av penger de får fra den norske staten (uføretrygde og førtidspensjonerte etc.) og svært ofte beklager de seg over det de kaller "det norske systemet". De glemmer visst fullstendig at de kan leve det livet de gjør nettopp på grunn av dette systemet, likevel hyller de FrP og vil ha alt annerledes *rister på hodet* 0 Siter
Colette Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 ''Senest i dag hadde jeg en kar her som vasket vinduene mine på utsiden, og det gikk ikke lange stunden før han begynte å beklage seg over alle de idiotene av noen innvandrere han hadde som naboe'' Lignende erfaring har jeg fra Spania. Har der truffet mange som lever av penger de får fra den norske staten (uføretrygde og førtidspensjonerte etc.) og svært ofte beklager de seg over det de kaller "det norske systemet". De glemmer visst fullstendig at de kan leve det livet de gjør nettopp på grunn av dette systemet, likevel hyller de FrP og vil ha alt annerledes *rister på hodet* Der har du den rette typen, ja....:-( Jeg vet ikke helt hvilken kategori mennesker dette er. Og det er farlig å generalisere. Jeg hadde forresten en litt "artig" diskusjon med en eldre kar i butikken i går. Det blir jo fra 1.9. forbudt å selge gammeldagse matte glødelamper iht EØS-reglene. Jeg passet derfor på å hamstre inn en del. Jeg spurte da denne karen om han visste hva slags miljøtiltak som lå bak dette forbudet, og han sa da: "Har du hørt om valgflesk?" Og disse menneskene har altså stemmerett, og gjett hva de stemmer:-) Jeg skjønner ikke engang hvordan han tenkte. 0 Siter
Gjest lillibeth Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Det er vel dessverre det som er problemet. At mange av de som stemmer Frp ikke er i stand til å kunne forstå hva som står i et partiprogram, og derfor suger til seg de populistiske uttalelsene. Beklager hvis dette virker fordumsfullt fra min side. Men mine forsøk på å diskutere med Frp-velgere har nok dessverre bare forsterket dette inntrykket. Så du mener at frp velgere har feil, og de som stemmer noe annet har rett? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.