fyrlykt Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Det er jo et luksusproblem, men gutten min i 1. vg får altså over 2000 i stipend pr. måned. Skolebøker er gratis. Pc leies for den nette sum av 800 kroner pr. skoleår. Så bor han hjemme, jeg hadde innbilt meg at jeg må holde han med mat og klær og alt som jeg har gjort i 16 år nå. Samtidig synes jeg 2000 kroner er for mye for en ung mann å bruke pr måned. De vil sannsynlivis går til junk-food i matpausen på skolen, og er det noe han ikke behøver så er det flere kilo på kroppen. Hva bruker andre hjemmeboende barn under 18 år stipendet til? Jeg har nærmest pålagt han å spare til senere når han ikke lenger kan bo hjemme, men likevel lurer jeg på hvordan andre bruker stipendet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trodde jeg Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg trodde da at stipend ikke var for de som bodde hjemme? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Jeg trodde da at stipend ikke var for de som bodde hjemme? Jovisst får de det. De som ikke bor hjemme får borteboerstipend i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern til M Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Første året min sønn får stipend så dette er nytt for oss. Har tenkt på det jeg også, hva skal han bruke stipendet til. Men jeg har kommet til at han får stå for en del av utgiftene sine selv den tid han får stipend. Så store de er nå så er det en del ekstra ting som kjøpes inn. Litt ekstra stæsj til håret, nytt tøy osv. Og så tenkte jeg at han skulle handle selv det som trengtes til skolen som de ikke får utdelt. Utover det så går vel penger til en hamburger med venner, en cd i ny og ne osv. Får se hvordan det fungerer utover i året. Akkurat nå bruker jeg mer energi på å håpe på at han holder seg unna røyking og sånn. Han er visseligen den enste i hurven som ikke røyker eller snuser. Han har klart seg bra til nå, men jeg er veldig engstelig for om han bukker under for "presset" og begynner å røyke eller snuse eller sånn. Ja, ja, ja, det blir et spennende år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 For 18 år siden (herre mann som tiden går) fikk eg 1000,- i mnd. Disse pengene trengte eg den gangen . De gikk til kino, klær, snop, presanger, prevensjon.. etc.. Kanskje 2000,- i dag ikke er så galt allikevel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Sønnen min sparte stipendet til sertifikat og bil, slik han hadde penger til sertifikatet da han ble 18 års alderen og har kjøpt seg bil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det blir jo alt for mye for rene ukepenger. Som et minumum må han jo betale for tlf., buss og lommepenger. Men jeg synes også at det bør strekke til en del av det han trenger av klær. (F.eks. inneklær - så kan dere kjøpe sko og yttertøy.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jovisst får de det. De som ikke bor hjemme får borteboerstipend i tillegg. Det er behovsprøvd, da? Har forsåvidt hørt avkommet surmule litt over alle de andre som fikk stipend...og hadde en hel del penger å rutte med... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 For 18 år siden (herre mann som tiden går) fikk eg 1000,- i mnd. Disse pengene trengte eg den gangen . De gikk til kino, klær, snop, presanger, prevensjon.. etc.. Kanskje 2000,- i dag ikke er så galt allikevel? Nei, hvis pengene også skal dekke klær, hårprodukter, kino osv syns jeg ikke 2000 kr er for mye. Men hvis mor dekker klær, sko osv, syns jeg det blir litt rikelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Nei, hvis pengene også skal dekke klær, hårprodukter, kino osv syns jeg ikke 2000 kr er for mye. Men hvis mor dekker klær, sko osv, syns jeg det blir litt rikelig. Det er eg enig i ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Min eldste fikk stipend på ca 1500. Vi ble enige om at pengene skulle brukes til å betale sertifikatet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ihlie Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg trodde da at stipend ikke var for de som bodde hjemme? trodde og det kun var for de som måtte bo på hybel. mitt barn får 3200 kr pr mnd, bor på hybel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 trodde og det kun var for de som måtte bo på hybel. mitt barn får 3200 kr pr mnd, bor på hybel. Har dere søkt på borteboerstipend da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Ting til skolen, noen klær, noe off. kommunikasjon, lommepenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.